Uwagi pytającego:
Auto ma 92 tys. km przebiegu. Raczej w dobrym stanie technicznym. Zastanawiam się nad instalacją z wtryskiem gazu w fazie ciekłej (mam świadomość, że jest ona droższa, ale chyba wydajniejsza). Nie wiem czy w tym modelu jest to możliwe, ale zawór wlewowy, mógłby być zamontowany pod klapką wlewu paliwa. Proszę o poradę.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plDo zasilania LPG silnika 1.6 (87 KM) w Oplu Merivie można zastosować większość oferowanych na rynku systemów IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
System V generacji faktycznie w pewnych zakresach pracy silnika może być bardziej wydajny (silnik może mieć nieco wyższe parametry niż na benzynie), lecz z pewnością nie będzie to efekt odczuwalny, podobnie jak występujący czasami niewielki spadek mocy jednostki napędowej zasilanej z wykorzystaniem układu IV generacji.
Wśród zalet V generacji można wymienić mniejsze zużycie benzyny, ponieważ silnik wcześniej przełącza się na LPG (nie ma konieczności odparowania będącego w fazie ciekłej gazu) oraz bezobsługowość takiej instalacji (nie są w niej stosowane żadne wymienne filtry)
Zawór tankowania w Merivie można zamontować pod klapką wlewu benzyny (tzw. zawór przedłużany).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl