Uwagi pytającego:
Myślałem o instalacji 6 generacji w stanie ciekłym przy możliwym wykorzystaniu moich (auta) wtryskiwaczy...?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plInstalacje VI generacji służą do zasilania silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, w których paliwo jest podawane wprost do komór spalania, a jednostka napędowa 4.7 V8 (271KM) tego samochodu jest wyposażona w układ zasilania benzyną z pośrednim wtryskiem. Wtryskiwacze znajdują się w kanałach dolotowych poszczególnych cylindrów i dawkują benzynę w pobliżu zaworów dolotowych (przed wejściem do komór spalania). Zatem w przypadku tego silnika nie ma możliwości zastosowania systemu VI generacji.
Można go jednak z powodzeniem dostosować do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Trzeba jednak pamiętać o konieczności zastosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych (w przypadku zastosowania instalacji IV generacji). Jeśli silnik będzie zasilany za pośrednictwem systemu V generacji nie trzeba stosować dodatkowej lubryfikacji.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl