Rodzina Transita wyjątkowo się ostatnio powiększyła, więc dla porządku zacznijmy od odrobiny systematyki. Duży dostawczak nadal jest po prostu Transitem, doczekał się jednak odmian bardziej kompaktowych, opatrzonych dodatkowymi przydomkami – Custom (jednotonowa furgonetka), Connect (wyrośnięty wobec poprzednika van, konkurujący teraz bardziej z Peugeotem Expertem bardziej niż z Partnerem) i Courier (fordowski odpowiednik Dacii Dokker). I chociaż Transit to model rdzennie europejski, model przygotowany do służby we flotach taksówkowych i wyposażony fabrycznie w instalację LPG lub CNG trafi najpierw (a być może jedynie) do Ameryki Północnej.
Sprawa konwersji przedstawia się następująco: Connect wyjeżdża z fabryki przystosowany do roli taksówki zasilanej gazem (o ile, rzecz jasna, kupujący sobie tego zażyczy), przy czym poprzez przystosowanie należy rozumieć odpowiednie przygotowanie jego 2,5-litrowego silnika (wzmocnione zawory i gniazda) oraz wykonanie otworów technologicznych i punktów mocowania dla komponentów układu LPG/CNG, a następnie trafia w ręce wykwalifikowanego podwykonawcy (Ford Qualified Vehicle Modifier), który zajmuje się faktycznym montażem. Gdy ten się zakończy, brakuje już tylko kierowcy i pasażerów – auto jest gotowe do pracy.
Trzeba przyznać, że Transit Connect to auto wręcz stworzone do roli „taryfy” – pomimo montażu butli (przynajmniej jeśli chodzi o CNG; miejsce montażu zbiornika LPG nie zostało sprecyzowane) w przestrzeni bagażowej, między kanapą a tylnymi drzwiami dwuskrzydłowymi i tak do dyspozycji pozostaje przestrzeń 1713 l, w której zmieści się wszystko z wyjątkiem fortepianu. Ford chwali się także poziomem technologicznego zaawansowania swojego auta. W zestawieniu z „modelem konkurencyjnym” (czytaj: z Nissanem NV200 Taxi), Transit Connect ma „nowoczesne, trwałe zawieszenie tylne na drążkach skrętnych”, podczas gdy rywal dysponuje zaledwie resorami piórowymi i sztywną osią. Specyficznie pojęta nowoczesność, ale niech im będzie...
Nowy Ford Transit Connect Taxi, mimo że zaprezentowany już teraz, we wrześniu 2013 r., wejdzie do produkcji i sprzedaży na początku roku 2014 (taki jest zresztą jego rocznik modelowy). Czy i kiedy dojedzie do Europy – nie wiadomo. Na potrzeby taksówkarzy na Starym Kontynencie może okazać się zwyczajnie za wielki (zwłaszcza że nadal ma tylko 5 miejsc, chociaż to akurat można by zmienić), ale w dużych miastach pewnie sprawdziłby się całkiem nieźle. A jeżeli nie on, to może mniejszy Transit Courier? Nie nasza w tym rola, żeby opracowywać strategię modelową producentów samochodów na poszczególne rynki, ale jeżeli możemy coś podpowiedzieć, to czemu nie skorzystać?
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl