Zaparkowane „na podwórku” szefa brytyjskiego rządu samochody stanowiły swoisty przegląd podejść do zagadnienia elektrycznego pojazdu. Znajdujący się pośród nich TH!NK to auto w 100% napędzane prądem, wykonane z tworzyw sztucznych nadających się do ponownego przetworzenia i dopuszczone do ruchu na całym Starym Kontynencie. Modelowi City, który w rodzimej Norwegii już znajduje nabywców, a na brytyjskie drogi wjedzie w roku 2009., przyglądali się także Geoff Hoon - Sekretarz Stanu ds. Transportu oraz Minister Biznesu Ian Person.
Prezentacja zbiegła się ze zorganizowanym przez Departament Biznesu, Przedsiębiorczości i Reform (BERR) i Departament Transportu spotkaniem, podczas którego omawiano plany dofinansowania produkcji i wprowadzenia do sprzedaży samochodów „na baterie”. Producenci mają o co walczyć, ponieważ państwo zamierza przeznaczyć na dotacje pokaźną sumę 100 milionów funtów.
Za mikrosamochodem z krainy fiordów, oprócz braku spalin, przemawiają także niskie koszty utrzymania (w czym zasługa m. in. zerowego podatku drogowego i zwolnienia z opłat za wjazd do centrum miasta), „miastoodporność” (poszycie odporne na zadrapania i skutki drobnych kolizji) i bardzo cicha praca. Jak można się spodziewać, TH!NK nie robi wrażenia osiągami, osiągając maksymalnie 104 km/h i rozpędzając się do 80 km/h w 16 s, ale na potrzeby ruchu miejskiego i tak rzadko potrzeba więcej. Zasięg na pełnych akumulatorach wynosi 180 km, a na uzupełnienie niedoborów energii wystarcza noc spędzona z wtyczką wetkniętą w domowe gniazdko. Pod względem bezpieczeństwa, City nie idzie na ustępstwa. Samochód dysponuje wszystkimi urządzeniami chroniącymi kierowcę i pasażerów, których spodziewamy się po współczesnym samochodzie. Mamy więc ABS, poduszki powietrzne i pasy bezpieczeństwa z napinaczami, łagodzące skutki ewentualnego „szarżowania” norweskim maluchem.
Cieszymy się, że powstają inicjatywy takie jak „zlot” przed domem premiera Browna. Podpisujemy się każdą kończyną zdolną do utrzymania pióra, ołówka, kredy i węgla pod ideą promowania i dofinansowywania alternatywnych, ekologicznych napędów. I tylko żal, że to nie u nas...
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl