100% osób poleca ten silnik
Opinie: 1 5,00
Bardzo dobry 100%
Dobry 0%
Średni 0%
Zły 0%
Bardzo zły 0%
5
Samochód: Citroen Berlingo
Pali tylko minimalnie więcej niż na benzynie. Jeżdzi tak samo na benzynie jak na gazie, nie czuje zbytnio spadku mocy. Na początku jedna sonda i cewka zapłonowa poszła, ale kolejne już trzymają te 70000km. Regulacja zaworów jest ręczna na śrubkę, staram się o tym pamiętać co 20 tys. km, koszt to 50 zł mechanik i uszczelka pokrywy zaworów Elring ok 27 zł. W silniku uszczelka pod głowicą potrafi paść, niezalężnie czy masz lpg czy nie, niby zawsze w tym samym miejscu-róg gdzie jest pompa wspomagania. U mnie poszła po 130 tys. km. Autko ma mokre tuleje cylindrów, od dołu na takich gumkach jak dla dzieci do włosów. Znaczy że lepiej by było żeby nie robił tej roboty jakiś partacz lub ktoś kto masówkę wali i nie zwróci uwagi na te tuleje bo nie ma czasu na nic.
Citroen - francuska marka samochodów osobowych i dostawczych, produkowanych przez koncern PSA stworzony w 1976 r. przez Peugeota po przejęciu będącego na skraju bankructwa Citroena.
Założycielem firmy Citroen był Andre Gustave Citroen. W 1900 r. w czasie podróży po Polsce (w Głownie) Citroen zapoznał się przekładniami daszkowymi. W 1904 r. Citroen opatentował ten typ przekładni, której symbol pozostaje znakiem firmy do dziś. Późniejsza produkcja kół zębatych o uzębieniu daszkowym i tego typu przekładni była stale rozwijana, a produkty Citroena były wykorzystywane w wielu francuskich samochodach.
Po doświadczeniach w zarządzaniu w firmie produkującej samochody Mors, wizycie w zakładach Forda, Citroen zechciał produkować swój samochód. Nastąpiło to jednak dopiero po I wojnie światowej (w 1919 r.).
Obecnie Citroen oferuje pełną gamę modeli osobowych i dostawczych wyposażonych w wiele źródeł napędu. Stosowane w Citroenach benzynowe jednostki napędowe są tożsame z występującymi w gamie pojazdów Peugeot. Są to silniki bardzo dobrze znoszące zasilanie LPG.
W dużej liczbie, zarówno współczesnych jak i oferowanych we wcześniejszych generacjach pojazdów, silników stosowane są hydrauliczne popychacze, czyli rozwiązanie preferowane przy zasilaniu gazowym.
Mniej więcej w 2006 r. w gamie silnikowej Citroena zaczęły pojawiać się jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem benzyny, które do zasilania LPG wymagają zastosowania instalacji dedykowanych (w odróżnieniu od powszechnie dostępnych na rynku instalacji uniwersalnych). Silniki te są sukcesywnie opracowywane pod kątem zasilania gazowego przez poszczególnych producentów instalacji LPG i już oferowane w najbardziej popularnych modelach Citroena.
Zawór tankowania LPG - przedłużany (z wkręcaną przedłużką) bez trudu można zmieścić pod klapką wlewu benzyny, czyli zgodnie z panującymi trendami, zapewniającymi wygodne tankowanie paliwa gazowego.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl