Fiat jest potęgą w Turcji i autogaz również jest potęgą w Turcji, a więc oferowanie modeli popularnej marki napędzanych popularnym paliwem to coś więcej niż tylko nakaz zdrowego rozsądku. Zwłaszcza że Tipo, jako następca modeli Albea i Linea, jest produkowany właśnie nad Bosforem i stamtąd eksportowany do krajów europejskich, w tym do Polski. Premiera w naszym kraju odbyła się podczas targów Fleet Market w listopadzie 2015 r.
Tipo ma zastąpić w ofercie Fiata nie tylko Lineę, ale także starzejące się kompaktowe Bravo, dlatego też do pokazanej już wersji sedan dołączy wkrótce pięciodrzwiowy hatchback, a w następnej kolejności także funkcjonalne kombi. Prawdopodobnie wszystkie odmiany nadwoziowe nowego modelu będą w wersjach LPG napędzane 1,4-litrowym silnikiem o mocy 95 KM. Taka jednostka napędowa na pewno nie uczyni z Tipo króla szos, ale do sprawnego przemieszczania się za niewielkie pieniądze powinna wystarczyć. Czy Skoda Rapid i Citroën C-Elysée/Peugeot 301 już mogą zacząć się bać?
Tipo będzie konwertowane fabrycznie, od razu w tureckim zakładzie Fiata. Być może instalacje będą montowane w przyfabrycznym centrum konwersji lub na osobnej linii, ale tak czy inaczej producent obiecuje jakość na poziomie typowym dla nowych samochodów. Na rozmowy o cenach i szczegółowych danych technicznych jest jeszcze za wcześnie, ale będziemy trzymać rękę na pulsie i damy znać, gdy tylko dowiemy się więcej.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl