100% osób poleca ten model
Opinie: 1 5,00
Bardzo dobry 100%
Dobry 0%
Średni 0%
Zły 0%
Bardzo zły 0%
5
Samochód: Skoda Rapid
Ponieważ jest to silnik bezpośredni, zużywa też benzynę od 1 litra do półtora litra według moich obliczeń, ale za to dużo mniej gazu niż w poprzedniej Skodzie 1600 benzyna z gazem. Samochód z instalacją jak wół roboczy, w zasadzie można nie wiedzieć o istnieniu instalacji Lovato, po prostu jeździ na razie bez problemów.
Skoda - czeska marka i producent samochodów. Historia marki rozpoczyna się w 1859 r. kiedy w Pilźnie została założona mała fabryka maszyn. Głównym inżynierem był w niej Emil Skoda, który w 1869 r. przejął zakład i zaczął go rozwijać. W 1900 r. (po śmierci Skody) firma była jedną z największych w Austro-Węgrzech. W 1923 r. podpisano umowę z firmą Hispano-Suiza, a w 1924 r. bramy zakładów opuścił pierwszy licencyjny samochód.
Z kolei 18 grudnia 1895 r. w miejscowości Mlada Bolaslav zaczęła działać firma Laurin & Klement założona przez Vaclava Laurina i Vaclava Klementa. W 1898 r. wyprodukowała pierwszy motocykl, a w 1901 opracowała pierwszy prototyp samochodu, który wszedł do produkcji w 1905 r. W latach 20 firma zaczęła szukać partnera, co w 1925 r. doprowadziło do fuzji z zakładami Skody. W 1926 r. zakłady w Mlada Boleslav opuścił pierwszy pojazd marki Skoda.
Obecnie Skoda jest marką samochodów należącą do koncernu Volkswagen AG.
W gamie silnikowej współczesnych samochodów marki Skoda dominują silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, które zaczęły się upowszechniać z wprowadzeniem 2 wersji Superba w 2008 r. (nie był on już oferowany z silnikami z pośrednim wtryskiem benzyny) i stopniowo wchodziły do mniejszych modeli, np. 3 wersji Octavii w 2012 r. W tym samym roku silniki z bezpośrednim wtryskiem pojawiły się w Rapidzie, a od 2014 w Fabii. Są one jednak stosowane także w innych markach samochodów koncernu Volskwagen AG i w związku z tym zostały opracowane pod kątem zasilania LPG przez wielu producentów instalacji gazowych. Pozostałe w ofercie i wcześniej oferowane silniki z pośrednim wtryskiem benzyny są wyposażone w hydrauliczne kompensatory luzów zaworowych, dzięki czemu nie wymagają stosowania lubryfikacji przy zasilaniu LPG. Obecnie jedynym silnikiem z pośrednim wtryskiem pozostaje jednostka napędowa 1.0 MPI stosowana w Citigo i Fabii.
Zawory tankowania LPG w Skodach bez problemu mieszczą się pod klapkami wlewów benzyny. Są to z reguły zawory przedłużane wymagające wkręcania złączki przy tankowaniu.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl