03.09.2012

Flashlube chroni nie tylko zawory

REKLAMA

Wzrastające wymagania ekologiczne stawiane silnikom spalinowym wymuszają także zmiany w paliwach stosowanych do ich zasilania. Wprowadzenie benzyn bezołowiowych, ograniczanie zawartości siarki, fosforu w benzynach i olejach napędowych, choć konieczne z uwagi na ograniczanie emisji i związane z nim stosowanie układów katalitycznego dopalania spalin (w silnikach benzynowych), filtrów sadzowych (w silnikach Diesla) wiąże się z koniecznością wprowadzania nowych technologii i materiałów w silnikach, zupełnie innych olejów silnikowych (bazujących na innych związkach chemicznych) oraz wielu innych zmian, które dla zwykłego użytkownika są niezauważalne, lecz konstruktorom spędzają sen z powiek.
REKLAMA

Do niedawna dodatki (olejowe i paliwowe) na bazie w.w. pierwiastków stanowiły podstawę pakietów przeciwzużyciowych czy poprawiających smarność. Obecnie muszą one być zastępowane innymi związkami.

Siedziba Flashlube w Melbourne w Australiifot. FlashlubeSidziba Flashlube w Melbourne

W toku postępujących zmian w paliwach powstawały firmy specjalizujące się w różnego rodzaju dodatkach kompensujących właściwości otrzymywane przez związki chemiczne ograniczanych pierwiastków. Jedną z takich firm jest Flashlube, która na naszym rynku jest znana przede wszystkim jako dostawca układów lubryfikujących gniazda zaworowe stosowanych w niektórych silnikach zasilanych paliwami gazowymi, w których może występować zwiększone ich zużycie (recesja). Systemy te stosowane są aby spowolnić ten proces.

Historia powstania produktów spod znaku Flashlube sięga 1979 r. Wtedy niemiecki uczony Wolfgang Kluenner opracował recepturę płynu (oleju) lubryfikującego Flashlube Valve Saver oraz system jego podawania do silnika Flashlube Saver Kit.

Warto wiedzieć

Zużywanie się gniazd zaworowych w silnikach spalinowych jest normalnym procesem. Pierwsze problemy z nadmiernym ich zużyciem zaczęły pojawiać się po wprowadzeniu benzyn bezoołowiowych, w których zamiast czteroetylku ołowiu stosowane są m.in. związki potasu czy sodu. Niestety nie chroniły one gniazd w takim stopniu jak związki ołowiu, szczególnie w silnikach starszej generacji. Zastosowanie paliw gazowych LPG i CNG do zasilania silników także w niektórych przypadkach przyczynia się do zwiększonego zużycia gniazd zaworowych. Czy jest to wynik optymalizacji kosztów produkcji (tańsze - gorsze materiały na gniazda zaworowe) czy też zasługa charakterystyki spalania paliw gazowych? Z pewnością oba czynniki mają wpływ na recesję, choć nikt jeszcze nie określił w jakim stopniu na nią one wpływają.

Po 15 latach, w 1995 r., po opracowaniu i przebadaniu technologii ochrony gniazd zaworowych została założona firma  Flashlube Pty Ltd, od początku wchodząca w skład grupy Don Kyatt.

Firma, podążając za rozwojem współczesnej motoryzacji oferuje użytkownikom 3 rodzaje systemów lubryfikujących gniazda zaworowe:

  • Klasyczny już system podciśnieniowy Flashlube Saver Kit, którego działanie wykorzystuje zmiany ciśnienia w układzie dolotowym silnika,
  • Jego rozbudowaną w 2012 r. wersję Flashlube Valve Saver Kit Series 2, która w odróżnieniu od pierwotnej jest wyposażona we wskaźnik niskiego poziomu płynu lubryfikujacego,
  • Wprowadzony w 2010 r. elektroniczny system lubryfikacji Electronic Valve Saver Kit, który elektronicznie kontroluje ilość podawanego do silnika oleju lubryfikującego. Dla podniesienia komfortu użytkowania system ten jest wyposażony we wskaźnik poziomu. Electronic Valve Saver Kit ma homologację TÜV uzyskaną w wyniku testów drogowych w odróżnieniu od systemów podciśnieniowych, które były badane tylko w warunkach laboratoryjnych nie uwzględniających zmian podciśnienia w zależności od warunków jazdy.

Electronic Valve Saver Kit został nagrodzony na targach GasShow 2011 w Warszawie.

W ofercie Flashlube znajdują się także inne produkty, które modyfikują właściwości paliw silnikowych i olejów:

  • Winter Fuel Formula, zapobiegający wytrącaniu parafiny w niskich temperaturach otoczenia w silnikach Diesla,
  • Diesel Fuel Conditioner, który poprawia pracę silników Diesla oraz utrzymuje układ paliwowy i komorę spalania w czystości. Diesel Fuel Conditioner rekompensuje także brak siarki w paliwie, która przypomnijmy jest doskonałym środkiem smarnym dla aparatury paliwowej silników Diesla,
  • Heavy Duty Oil Stabiliser jest preparatem podwyższającym właściwości smarne olejów.

Produkty marki Flashlube są obecnie używane w ponad 80 krajach na całym świecie na 5 kontynentach w samochodach osobowych i użytkowych, pojazdach stosowanych w rolnictwie, motocyklach oraz w przemyśle.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Flashlube, informacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.