REKLAMA
 

Rozwiążę Twój problem z eksploatacją LPG



Pierwszy samochód został wybrany. Abym mógł wytypować najlepszy do LPG wybierz kolejny. Możesz wybrać do 3 samochodów.

Archiwum odpowiedzi

Pytanie o eksploatację instalacji.
03.12.2017

Mazda 6 (2005), 2.3L MZR Sport 166 KM (122 kW)

instalacja: KME
reduktor: KME
wtryskiwacze: Hana

Pytanie:

Czy o normalne że korpus reduktora żółknie? Po instalacji był srebrny, po pół roku użytkowania widać na nim miejscami brunatny nalot nie jest to rdza raczej kolor jak przypieczona świeca.

Praktyk:
Jeżeli korpus reduktora zachowuje szczelność to nie jest to nic złego. Czasami materiały, z... pełna odpowiedź
Pytanie o eksploatację instalacji.
27.11.2017

Mitsubishi ASX (2013), 1.6 2WD 117 KM (86 kW)

instalacja: STAG
reduktor: Tomasetto
wtryskiwacze: Tomasetto

Pytanie:

Sączy się płyn chłodzący z parownika pomiędzy końcówką przewodu a korpusem parownika. Jaka jest możliwość uszczelnienia? Reduktor AC STAG R01.

Praktyk:
W takich przypadkach należy wymienić o-ringi na  króćcach wodnych w reduktorze. pełna odpowiedź
Pytanie o eksploatację instalacji.
10.11.2017

Ford Focus (2012), 1.6 Ti-VCT 125 KM (92 kW)


Pytanie:

Moje Uszanowanie,

Nie wiem czy to dobry dział wybrałem na pytanie, ale chcę wsadzić instalację LPG do auta. Chciałbym się dowiedzieć coś odnośnie niezawodności i trwałości rozwiązań, bo nie zależy mi na najtańszej w montażu, tylko takiej, która ze mną trochę pojeździ.

W jednym dobrym warsztacie zaproponowano mi LOVATO smart ExR albo LOVATO Fast, w drugim montują ELPIGAZ i najmniej dla mnie wygodna opcja to wziąć urlop i udać się trochę dalej założyć coś z BRC.

Nie wiem co wybrać. Proszę o podpowiedź. Dodam tylko, że interesuje mnie system smarowania paliwem, a nie dodatkowy dozownik smarowidła.

Z góry dziękuję za odpowiedź.
MG

Praktyk:
Zastosowany w samochodzie Ford Focus (2012) silnik 1.6 Ti-VCT 125 KM (92 kW) można poddać konwersji na... pełna odpowiedź
Pytanie o eksploatację instalacji.
10.11.2017

Chevrolet Cruze (2012), 1.6 124 KM (91 kW)

instalacja: BRC
reduktor: MTM
wtryskiwacze: BRC

Pytanie:

Dzień dobry,

Przepraszam może banalne pytanie, ale odpowiedzi jakie znajduję są sprzeczne. Montażysta powiedział, żeby jeździć na pół do 1/3 baku benzyny, żeby nie na pełnym. Gdzie indziej widzę, że lepiej na pełnym, szczególnie w zimie (skraplanie). Bardzo chciałabym utrzymać samochód w jak najlepszym stanie jak najdłużej, na drugi już nie mam pieniędzy. Podobno dobrze też ostatni kilometr, dwa, przed metą przełączać się na benzynę, a na krótkich odcinkach w zimie w ogóle tylko na benzynie. A ostatnie pytanie to o wskazania zużycia benzyny. Komputer cały czas nalicza. Wiem, że Chevrolet i Peugeoty tak mają. Instalacja dopiero zamontowana i nie wiem czy to się będzie resetować czy od razu myśleć o emulatorze. Bo wydaje się, że to będzie niedobrze nie wiedzieć ile benzyny zostało.

Bardzo dziękuję

Praktyk:
Moim zdaniem wystarczy jeździć z 1/2 zbiornika benzyny. Przełączanie na benzynę przed zatrzymaniem... pełna odpowiedź
Pytanie o eksploatację instalacji.
04.11.2017

Opel Vectra (1998), 1.6i 75 KM (55 kW)

instalacja: Bingo

Pytanie:

Elektrozawór przy zbiorniku nie puszcza gazu pomimo iż był sprawdzany że był dobry. Podejrzewano brak napięcia. Przeprowadzono dodatkowo przewód plusowy od elektrozaworu przy parowniku (MOSTKUJĄC) do elektrozaworu przy zbiorniku. Przez chwile było dobrze, a potem elektrozawór przy zbiorniku ponownie zamknął dopływ gazu. Wyjęto trzpień ze sprężynką (tłoczek), puszczono gaz w instalację i silnik pracuje na gazie. Jaka może być przyczyna, że elektrozawór nie puszcza gazu? Czy można jeżdzić przy jednym elektrozaworze (przy parowniku)?

Praktyk:
Jeżeli podano zasilanie (+) zewnętrznym przewodem to pozostaje sprawdzić masę. Prawdopodobna jest... pełna odpowiedź
Pytanie o eksploatację instalacji.
26.10.2017

Renault Koleos (2011), 2.5 4x4 171 KM (126 kW)

instalacja: BRC
reduktor: BRC
wtryskiwacze: BRC

Pytanie:

Witam,

Jestem szczęśliwym posiadaczem Renault Koleos 2,5 Benzyna/LPG. Ostatnimi czasy silnik zaczął nierówna pracować oraz czasami na biegu jałowym wyłącza się jeden cylinder. Po oględzinach przez mechanika uzyskałem informacje iż na trzech cylindrach nie ma luzów a na czwartym jest na granicy.

Jak należy przeprowadzić regulację luzów zaworowych w moim samochodzie i jaki jest to szacunkowy koszt? Mechanik mi powiedział że należy wyjąć silnik, rozebrać rozrząd itp. ale nigdzie na forach nie natrafiłem na opinie ze jest to jakoś wybitnie skomplikowany i kosztowny proces. Może istnieje jakiś manual jak to zrobić.

Serdecznie Pozdrawiam
Michał

Praktyk:
Silniki 2,5 171 KM montowane między innymi w Renault Koleos to jednostki napędowe Nissana. Niestety nie... pełna odpowiedź
Pytanie o eksploatację instalacji.
23.10.2017

Audi 80 (1994), 1.6 E (101KM)

instalacja: BRC

Pytanie:

Witam,

Mam instalację 1 generacji BRC i od jakiegoś tygodnia mam problemy z gazem. Gaz manualnie się przełącza po osiągnięciu powyżej 2 tys. obr. silnika i do tej pory było wszystko w porządku. Teraz gdy tyko silnik przełącza się na gaz nie wchodzi dalej na obroty i silnik gaśnie. Na to wygląda że silnik wogóle nie otrzymuje dawki gazu. Zaskakuje wtedy gdy już ruszę na benzynie i np. na 3 biegu przełączę na gaz i trzymam pedał gazu w "podłodze" wtedy na gazie silnik chodzi normalnie ma moc, trzyma obroty itp. Co może być przyczyną takiego zachowania? Dodam iż problem występuje niezależnie czy silnik jest zimny, czy gorący. Proszę o odpowiedź

Praktyk:
Powodem takiego zachowania samochodu na gazie może być zabrudzony reduktor lub zawór gazowy. pełna odpowiedź
Pytanie o eksploatację instalacji.
20.10.2017

Dacia Duster (2010), 1.6 16V 105 4x2 105 KM (77 kW)


Pytanie:

Witam,

Zastanawiam się nad zakupem Dacii Duster z przednim napędem i założeniem w niej instalacji gazowej. Wiem, że miejsce na koło zapasowe w tej wersji znajduje się pod podłogą samochodu i mam pewne obawy czy montaż butli w tym miejscu jest bezpieczny. Chodzi głównie o korozję i możliwość uszkodzenia jej przez coś co mogłoby leżeć na drodze, a także o inny osprzęt instalacji położony blisko układu wydechowego. Dodam, że butla w samym bagażniku odpada ponieważ potrzebuję przestrzeni w tym miejscu. Czy można bezpiecznie użytkować tak osadzoną butlę czy lepiej rozglądać się za innym modelem samochodu do gazu?

Praktyk:
Przepisy dokładnie regulują w jaki sposób należy montować elementy instalacji gazowej względem... pełna odpowiedź
Pytanie o eksploatację instalacji.
06.10.2017

Skoda Rapid (2015), Spaceback 1.2 TSI 86 KM (63 kW)

instalacja: Landi Renzo
reduktor: Landi Renzo

Pytanie:

Mam Skodę Rapid z fabryczną instalacją LPG Landi Renzo. Silnik 1.2 TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jak można ustawić najniższą temperaturę przełączenia na gaz? Gaz załącza się dosyć późno. Chce przyspieszyć przełączenie dla obniżenia kosztów benzyny ze względu na dodatkowe dotryski chłodzące wtryskiwacze.

Praktyk:
Proponowałbym nie zchodzić z temperaturą poniżej 35ºC. pełna odpowiedź
Pytanie o eksploatację instalacji.
05.10.2017

Alfa Romeo Giulietta (2011), 1.4 TB 16V Multiair 170 KM (125 kW)

instalacja: Vialle
reduktor: Vialle
wtryskiwacze: Valtek

Pytanie:

Auto ma przejechane 71 tys. km, jakieś 6 tysięcy km zrobione z instalacją Vialle LiquidSI. Po przejechaniu 40-60 km w trasie (bez gaszenia silnika / przełączania na Pb) auto zaczyna szarpać/dusić się/dławić się przy ruszaniu (za każdym razem), aż silnik nie osiągnie obrotów powyżej 2000. Na krótszych odcinkach problem w ogóle nie występuje. Przełączenie LPG->Pb i z powrotem na LPG rozwiązuje problem na kolejne 40-60 km. Na obrotach powyżej 2000 auto jedzie poprawnie. Wtryskiwacze brązowe, ale wcześniej miało białe i sytuacja była identyczna (problem od nowości, tj. już w dniu odbioru auta po założeniu instalacji), świece irydowe NGK świeżo wymienione. Proszę o pomoc co może być przyczyną

Praktyk:
Jeżeli problem występuje od samego początku po montażu instalacji, a wtryskiwacze były wymieniane to... pełna odpowiedź




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.