20.11.2013

Audi Q5 LPG - suplement

Testując konwertowane przez firmę AC Audi Q5 z silnikiem wyposażonym w bezpośredni wtrysk benzyny, zauważyliśmy – niezbyt uciążliwy, ale jednak – efekt poszarpywania podczas pracy silnika na gazie. Technicy białostockiego producenta szybko podjęli temat i w krótkim czasie wyeliminowali niepożądane zjawisko.
REKLAMA
Audi Q5 LPG poddawane diagnostyce komputerowejfot. gazeo.plSzukali, aż znaleźli. Skutek udało się wyeliminować razem z przyczyną

Przypomnijmy: podczas szybkiej jazdy (z prędkościami autostradowymi) zdjęcie nogi z pedału gazu i szybkie ponowne jego naciśnięcie wywoływało efekt nieznacznego, ale wyczuwalnego szarpnięcia o czym pisaliśmy w teście tego samochodu - Audi Q5 LPG - 265 powodów do oszczędzania. Działo się tak wyłącznie w trybie pracy silnika na LPG, na benzynie zaś ta drobna niedogodność nie dawała o sobie znać. Zwróciliśmy na to uwagę w teście, poinformowaliśmy także bezpośrednio dział techniczny firmy AC.

Trzeba przyznać, że inżynierowie białostockiego producenta podeszli do sprawy bardzo poważnie. Przyczynę takiego zachowania samochodu szybko wykryto i usunięto, a nas zaproszono do sprawdzenia poprawności działania samochodu przy pierwszej nadarzającej się okazji. Skorzystaliśmy, pojeździliśmy i możemy potwierdzić: nie szarpie! Sprawdziliśmy to pokonując kilkadziesiąt kilometrów trasy szybkiego ruchu z różnymi prędkościami, na różnych biegach i w pełnym zakresie prędkości obrotowych silnika oraz jego elastyczności. Po niedomaganiach ani śladu. A dlaczego w ogóle tak się działo? Najlepiej niech wyjaśnią to fachowcy zaangażowani w prace nad badawczym Audi:

Poprawiliśmy mapę mnożnika w punkcie w którym wchodził w odcięcie - wcześniej mieszanka tam była zbyt bogata i mogło to powodować poszarpywanie przy dynamicznych zmianach obciążenia.

Dział badawczo-rozwojowy AC

Jasne jak słońce, nieprawdaż? Ale odkładając żarty na bok: cieszymy się, że producent instalacji gazowej zareagował tak szybko i jest nam miło, że zaproszono nas do ponownego przetestowania poprawności działania systemu STAG-400 DPI. Folgując własnej próżności możemy chyba uznać, że mieliśmy wkład w rozwój nowoczesnego systemu zasilania LPG do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Na tym zakończmy, nim nadmiernie obrośniemy w piórka i przyjdzie nam do głowy stwierdzić, że myśmy ten system wymyślili...

Obejrzyj wideo test Audi Q5 - Audi Q5 LPG DPI.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: AC



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.