REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 11
fot. gazeo.pl / Wtryskiwacze MED - trwałe i wydajne poprzednie następne
28.08.2017

Opel Astra LPG - bezpotomna?

Opel Astra LPG - bezpotomna? fot. gazeo.pl

Od zmiany pokoleniowej w rodzinie Astry minęły dwa lata, a o nowym modelu z fabryczną instalacją gazową ani widu, ani słychu. Testujemy więc jedyną nadal dostępną wersję kompaktowego Opla poprzedniej generacji – sedana.
REKLAMA
Opel Astra LPGfot. gazeo.plNa polskich ulicach Astra sedan to widok rzadszy niż odmiany hatchback i kombi. Czy dzięki opcji LPG wyjdzie z cienia?

Podstawowym powodem, dla którego Astra K nie doczekała się do tej pory odmiany LPG, jest z pewnością brak w gamie dostępnych silników jednostki 1,4 turbo o mocy 140 KM, która wcześniej z powodzeniem napędzała nie tylko Astrę J, ale też Insignię, ZafiręMokkę. Czy wobec tego Opel zrezygnował z jej produkcji? Bynajmniej – pracuje ona również pod maską najnowszego crossovera z Rüsselsheim, Crosslanda X, mimo że technologicznie jest on oparty na płycie podłogowej koncernu PSA, który przejął Opla od General Motors na początku 2017 r. To taka sama platforma, na jakiej powstaje np. Peugeot 2008.

Czy chodzi więc o to, że silniki MPI w palecie Astry zostały zastąpione odpowiednikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny i nie ma na czym oprzeć wersji LPG? Również nie – Astra jest dziś dostępna z wolnossącym silnikiem 1,4 MPI o mocy 100 KM, a więc i odmianę „uturbioną” z pewnością dałoby się ponownie wszczepić między przednie koła, gdyby tylko zapadła właściwa decyzja. I może jeszcze zapadnie, a póki co jeździmy jedyną konkurentką Golfa, którą dziś jeszcze można mieć wprost z salonu z instalacją gazową, czyli... czyli tak właściwie konkurentką Jetty.

Ładowanie video...

 

Opel Astra LPG - komora silnikafot. gazeo.plPod pokrywą silnika spotkanie naszych dobrych znajomych

Charakterystyka pracy silnika sprawia, że Astrą 1,4 turbo jeździ się trochę jak dieslem – jednostka łapie oddech po przekroczeniu 2000 obr/min, gdy do akcji wkracza turbosprężarka, a przyspieszaniu na 3. i 4. biegu towarzyszy specyficzny świst, typowy raczej dla silników wysokoprężnych, nie benzynowych. Kompaktowy Opel ma jednak dzięki „respiratorowi” duży zapas osiągów niemal w każdych warunkach. Niska pojemność skokowa i sześciobiegowa przekładnia sprawiają, że jednostka napędowa nie opija się paliwem, a nawet gdyby się opijała, robi to z użyciem LPG, nie benzyny, więc nadmierne koszty właścicielowi tego auta nie grożą. Zwłaszcza teraz, kiedy auto oferowane jest z pokaźnym rabatem. Astra na gaz to propozycja, obok której nie można przejść obojętnie. To znaczy można, ale się nie opłaca.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: informacja własna, Opel



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.