REKLAMA
LPG
25.08.2015

Ford Transit LPG - co kraj, to obyczaj

Po miesiącach sprzecznych informacji zapadła ostateczna decyzja – napędzany autogazem Ford Transit jednak powstanie i wejdzie na rynek, tyle że... amerykański. Tamtejsza wersja ma pod maską V-szóstkę o pojemności 3,7 l – w Europie nie do pomyślenia.
REKLAMA
Ford Transit w wersji amerykańskiejfot. FordKażdemu według potrzeb: w Europie Transit ma silnik Diesla o pojemności 2,2 l, w USA - 3,7-litrową, benzynową V-szóstkę

EPA (Environmental Protection Agency, czyli Agencja Ochrony Środowiska) przyznała pierwszy certyfikat (odpowiednik naszych homologacji) uprawniający do konwersji i sprzedaży Forda Transita z silnikiem zasilanym LPG. W odróżnieniu od europejskich krewnych, do których można zamówić dowolny silnik o dowolnej pojemności, pod warunkiem jednak, że będzie to silnik Diesla o pojemności 2,2 l, amerykańska odmiana fordowskiego dostawczaka może być napędzana m. in. 3,7-litrową jednostką benzynową typu V6, a więc – inaczej niż u nas – jest potencjał dla przeróbek na CNG i LPG. Certyfikat EPA uzyskała firma Alliance AutoGas, a pierwsze przygotowane przez nią egzemplarze gazowego Transita mają wkrótce pojawić się na rynku.

Samochód ma mieć na pokładzie wygodny system typu plug and play, którego montaż nie wymaga wiercenia otworów w kolektorze dolotowym ani przecinania przewodów i wpinania się w wiązkę elektryczną. Konwersja przebiega szybko i prosto, a firma Alliance AutoGas twierdzi, że czas całej operacji skrócono nawet o połowę. Rozwiązanie ma być również trwałe i niezawodne, na potwierdzenie czego udzielana jest pięcioletnia gwarancja z limitem przebiegu do 100 tys. mil (ok. 160 tys. km). Aby jeszcze ułatwić i uprzyjemnić jazdę nowym Transitem LPG, auto wyposażono w złącze do tankowania typu Euroconnector.

Przy dzisiejszych cenach paliw w USA nowy van ma obniżać rachunki za tankowanie o co najmniej 35%. I choć Alliance AutoGas nie podaje szczegółów, wiadomo, że dostępne są różne konfiguracje zbiorników, dopasowane do rozmaitych potrzeb i wymagań w zakresie zasięgu, ładowności i objętości przedziału towarowego. Mamy nadzieję, że przynajmniej jedną z opcji stanowi zbiornik toroidalny umieszczony na tylnym zwisie, pod podwoziem, pozwalający w pełni wykorzystać możliwości przewozowe Transita. Więcej informacji przekażemy w miarę ich napływania.

Długość kolejki chętnych na ten samochód przeszła nasze najśmielsze oczekiwania i to jeszcze w momencie, kiedy dopiero czekaliśmy na przyznanie certyfikatu EPA. Konwersja Forda Transita 3,7 na napęd LPG typu bi-fuel (z zachowaniem układu benzynowego – przyp. red.) to zdecydowanie największe przedsięwzięcie Alliance AutoGas do tej pory, ale i cieszące się największym zainteresowaniem. Liczba zapytań przebija wszystko, co znaliśmy do tej pory.

Ed Hoffmann, prezes Blossman Services, firmy-założyciela Alliance AutoGas


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Alliance AutoGas za pośrednictwem NGV Journal



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.