REKLAMA
28.03.2011

LPG w Rajdzie Monte Carlo!

Samochód napędzany gazem w rajdzie? Oczywiście! Wprawdzie nie jest to runda mistrzostw świata, ale specjalna impreza poświęcona wyłącznie samochodom o napędzie alternatywnym, lecz jedno jest pewne: paliwa i napędy niekonwencjonalne zyskują rozgłos i popularność. Na starcie wyjątkowej edycji Rajdu Monte Carlo zamelduje się w tym roku Seat Leon Cupra z instalacją LPG.

REKLAMA
Afisz Rallye Monte Carlo Energie AlternativeAutomobile Club de MonacoAfisz Rallye Monte Carlo Energie Alternative


Rallye Monte Carlo Energie Alternative to wydarzenie towarzyszące klasycznemu rajdowi rozgrywanemu w okolicach Monako, organizowane od 2007 r. Start przygotowanego przez Elpigaz samochodu przypada więc na mały jubileusz w postaci 5. edycji rajdu. Zgodnie z najlepszą tradycją, pierwszy etap ma formę zlotu gwiaździstego z trzech miast w Europie - Lugano we Włoszech oraz Annecy le Vieux i Clermont-Ferrand we Francji. Wyjątkiem od przyjętych reguł jest natomiast to, że do startu dopuszczone są wyłącznie pojazdy mogące uczestniczyć w codziennym ruchu na drogach publicznych, nie poddane przeróbkom dostosowującym je do ostrej rywalizacji sportowej. Chodzi więc przede wszystkim o dobrą zabawę i promocję ekologicznej motoryzacji, a mniej o wynik sportowy.

Załoga Elpigaz Rally Team w składzie Stefanicki-Rosa wyruszy 31 marca z punktu startowego w Clermont-Ferrand, by po przebyciu 288 km i zaliczeniu testu regularności (polegającego na zmieszczeniu się w ściśle wyznaczonym przedziale czasu, bez przekraczania w żadną stronę) zameldować się w Valence. Zaplanowany na 1 kwietnia etap drugi, o długości 116 km, to nocna jazda ze startem i metą w Valence, podczas której rozegrane zostaną dwa testy regularności. Rajd zakończy 445-kiloterowa runda wokół Monako 2 kwietnia, z trzema testami regularności. Dla samochodów elektrycznych o ograniczonym zasięgu przewidziano wariant skrócony do 153 km, zawierający 2 testy regularności.

„Rajdowy” Seat, prowadzony przez trzykrotnego mistrza Polski w rajdach samochodowych (w kategoriach N1 i A5), to ten sam egzemplarz, który mieliśmy okazję testować w naszej redakcji. Na potrzeby startu w „alternatywnym” Monte Carlo wyposażono go jedynie w bardziej sportowe ogumienie i dodatkowe oświetlenie do jazdy po zmroku. Choć załoga wstrzemięźliwie wypowiada się na temat swoich oczekiwań, my liczymy, że napędzana 2-litrowym, 241-konnym silnikiem TFSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa i instalacją gazową niepozorna bestia popędzi kota rywalom, promując przy okazji korzystanie z przystępnego i ekologicznego paliwa, jakim jest LPG. Trzymamy kciuki i życzymy powodzenia!




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Elpigaz, Automobile Club de Monaco



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.