REKLAMA
22.04.2014

Stefanelli Group - wielki comeback

REKLAMA

Marka instalacji gazowych Stefanelli jest w Polsce dobrze znana, ale jej produkty pozostają stosunkowo mało rozpowszechnione. Teraz firma wychodzi ze stanu uśpienia i dobrze przygotowana do nadrabiania straconego czasu wkracza w okres wzmożonej aktywności na polskim rynku.
REKLAMA

Stefanelli to marka o trzydziestoletniej historii i tradycji na rodzimym rynku włoskim, od wielu lat obecna i aktywna także w innych krajach europejskich, w tym również w Polsce. O sile firmy świadczy jej samodzielność i samowystarczalność – Stefanelli we własnym zakresie projektuje i wytwarza wszystkie komponenty firmowanych przez siebie instalacji gazowych (od sterowników, przez reduktory i wtryskiwacze, aż po filtry), nie podpierając się cudzymi produktami (poza akcesoriami montażowymi) i nie uciekając się do brandingu.

Stefanelli Groupfot. Stefanelli GroupMarka Stefanelli jest w Polsce dobrze znana, ale mało widoczna. Teraz ma się to zmienić

Firma od wielu lat jest obecna w Polsce i regularnie pojawia się na parkiecie największych targów branżowych (dawniej Forum Gazowe, później LPG&CNG Show i GasShow), choć pod maskami samochodów łatwiej byłoby dzisiaj znaleźć wtryskiwacze czy reduktory Stefanelli niż kompletne systemy zasilania LPG tej marki, bowiem wielu producentów – nie tylko polskich – zaopatrywało i zaopatruje się w komponenty produkcji włoskiej firmy u E.G.S., czyli jej polskiego przedstawiciela. Teraz jednak Stefanelli zrywa z wizerunkiem „cichociemnego” na polskim rynku – marka wychodzi z cienia i zamierza wzmocnić swoją rozpoznawalność w oczach klientów poprzez bardziej intensywne i bezpośrednie działania. Czas zacząć pracować na własny rachunek!

Częścią tego przedsięwzięcia jest ulokowanie produkcji w Polsce, a raczej nie tyle produkcji, co montażu – wszystkie materiały przyjeżdżają od włoskich poddostawców, a na miejscu są składane w całość. Taki ruch logistyczny pozwala obniżyć koszty dla producenta i ceny dla ostatecznych klientów, a trzeba pamiętać, że specyfiką polskiego rynku jest nadal cena jako istotne kryterium decydujące o wyborze danego produktu. Działając bezpośrednio na terenie Polski, Stefanelli ma zatem większe szanse nawiązania równorzędnej walki z rynkowymi konkurentami. Tym bardziej, że teraz firma prowadzi sprzedaż swoich systemów bezpośrednio, a nie poprzez dystrybutorów. W ten sposób marka Stefanelli będzie lepiej eksponowana w łańcuchu marketingowym pomiędzy producentem a  klientem finalnym, skuteczniej budując własny image i utrwalając go w świadomości odbiorców.

Jak twierdzą przedstawiciele polskiej filii (dziś noszącej oficjalnie nazwę E.G.S. Stefanelli), odzew lokalnego rynku już teraz jest bardzo pozytywny – powstaje sieć dedykowanych warsztatów montażu włosko-polskich systemów LPG, a zainteresowanie współpracą wykazują także autoryzowane serwisy należące do dealerów samochodów kilku marek (firma zawarła umowę ze Stowarzyszeniem Partnerow General Motors w Polsce, na mocy którego stała się jedynym rekomendowanym dostawcą układów LPG do samochodów Opel i Chevrolet na naszym rynku). W końcowych stadiach przygotowań znajdują się także nowe produkty, których zadaniem będzie wzmocnienie oferty Stefanelli i poszerzenie grona potencjalnych klientów. Będzie się działo!




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: E.G.S. Stefanelli



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.