REKLAMA
20.01.2016

W USA jeździ 7000 szkolnych autobusów na LPG

Zdecentralizowany system oświatowy w USA jest zarządzany przez władze lokalne, które licząc koszty funkcjonowania starają się w maksymalny sposób je ograniczyć. Jednym ze sposobów jest ograniczenie kosztów eksploatacji autobusów szkolnych.
REKLAMA
Blue Bird Vision w czasie tankowania LPGfot. Davenport EnergyBlue Bird szczyci się pozycją lidera wśród producentów gazowych autobusów szkolnych

Codziennie ponad 500 tys. uczniów dojeżdża do szkół korzystając z ponad 7 tys. autobusów szkolnych zasilanych LPG.

Autobusy zasilane autogazem pozwalają zmniejszyć wydatki na paliwo i ograniczają emisję szkodliwych składników spalin w porównaniu z autobusami napędzanymi silnikami Diesla.

Znacząca liczba - 2,6 tys. autobusów spośród wymienionych 7 tys. jest użytkowanych w Teksasie. To znaczące osiągnięcie wynika z konsekwentnej (prowadzonej przez wiele lat) polityki.

Hrabstwo Dallas użytkuje najwięcej autobusów LPG.

Na 1825 autobusów szkolnych, 375 jest napędzanych LPG.

Pojazdy są tankowane na 7 stacjach. Roczne zużycie LPG wynosi około 900 tys. galonów (prawie 3,5 mln l).

Stan Teksas osiągnął taki wynik w ciągu ostatnich 10 lat dzięki wprowadzeniu czystego i niedrogiego paliwa jakim jest LPG w tak wielu okręgach szkolnych. Jest to świadectwo ciężkiej pracy wielu ludzi, którzy przy odrobinie pomysłowości, mogą zaoferować lepszą alternatywę paliwa dla przewozów szkolnych w całym stanie i poza jego granicami.

Curtis Donaldson, prezes CleanFuel USA

Coraz większa liczba producentów ma ofercie autobusy szkolne zasilane LPG. Można tutaj wymienić pojazdy Blue Bird, Collins BusThomas Built. Niedawno autobusy gazowe trafiły do oferty NavistarIC Bus.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Fleets & Fuels, Davenport Energy



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.