REKLAMA
04.11.2016

Westport Fuel Systems - z podziałem na role

Firmy Westport Innovations i Fuel Systems Solutions połączyły się niedawno, tworząc Westport Fuel Systems – giganta branży paliw alternatywnych, który ma pod skrzydłami m.in. takie marki, jak Prins i BRC. Jakie zmiany w strategii dotychczasowych rywali to przynosi?
REKLAMA

gazeo.pl: Czy systemy bezpośredniego wtrysku gazu w fazie ciekłej Prins Direct LiquiMax i BRC LDI będą teraz korzystać z tej samej technologii?
Andrea Alghisi, Dyrektor Operacji, Grupa Motoryzacyjna i Przemysłowa, Westport Fuel Systems: Jako połączona firma, Westport Fuel Systems będzie stale oceniać i upewniać się, że poprzez nasze różne marki obecne na wielu wiodących rynkach oferujemy klientom najbardziej innowacyjne produkty i technologie. Dziś istnieją różnice między tymi dwoma systemami wtrysku gazu w fazie ciekłej, a my będziemy w dalszym ciągu szanować odrębność naszych marek, ponieważ stanowi to znaczną wartość zarówno dla naszej połączonej Grupy, jak i dla naszych klientów. Podnoszenie wartości naszych marek i pielęgnowanie ich odrębności leży w interesie wszystkich.

Dr Andrea Alghisifot. Westport Fuel SystemsDr Andrea Alghisi odpowiedział na nasze pytania dotyczące przyszłości marek BRC i Prins po tym, jak znalazły się one pod parasolem jednej firmy po połączeniu Westport Innovations i Fuel Systems Solutions

Jak w takim razie będzie się rozwijać gama produktów marek Prins i BRC, by uniknąć konkurencji między nimi?
Unikanie wewnętrznej konkurencji to dla nas kwestia priorytetowa. Nakreśliliśmy konkretne strategie po tym, jak przyjrzeliśmy się szczegółowo konkretnym rynkom, cenom i pozycjonowaniu marek. Wzięliśmy pod uwagę wszystkie znaczące czynniki.

Czy jedna z tych marek zostanie przesunięta w kierunku wspierania rynku OEM, podczas gdy druga będzie dostarczać rozwiązania dla sektora montaży indywidualnych?
Ze względu na bogatą tradycję i rozpoznawalność, marki Westport, EMER, BRC i Prins będą w ogóle częściej niż dotąd pojawiać się w zastosowaniach OEM-owych. Mogą oczywiście pojawiać się wyjątki od tej zasady, zależnie od potrzeb i oczekiwań naszych klientów.

Jak Prins i BRC będą reprezentowane poza Europą?
Na tym polu nie zajdą znaczące zmiany – zamierzamy zachować nasze dotychczasowe sieci dystrybucji i jeszcze wzmocnić istniejące relacje z dystrybutorami. Zarówno BRC, jak i Prins mają długą historię na rynku paliw alternatywnych. Istniejące sieci dystrybucji to wynik wielu lat współpracy i wzajemnego zaufania – będą one podstawą dalszego sukcesu naszej grupy w przyszłości.

A co z rynkiem amerykańskim? Czy sektor indywidualnych konwersji wreszcie się tam rozwinie?
Westport Fuel Systems jest dobrze reprezentowany na rynku północnoamerykańskim przez kilka swoich wiodących marek. Rynek ten różni się jednak od europejskiego ze względu na wyzwania w zakresie warunków makroekonomicznych, m.in. utrzymujące się niskie ceny ropy naftowej i osłabione wolumeny sprzedaży.

Nawet pomimo niskich cen ropy i jej przetworów, w sektorze DOEM [delayed original equipment manufacturer, czyli dedykowanych montaży niefabrycznych] Westport jest w pierwszej trójce producentów, z silnie rozbudowaną siecią dystrybutorów i flot. Inne marki koncernu, takie jak IMPCO Automotive czy Prins, również oferują klientom gotowe do zastosowania rozwiązania technologiczne.

Nasze joint venture z firmą Cummins, Cummins Westport Inc. (CWI), to wiodący na rynku północnoamerykańskim dostawca silników napędzanych gazem ziemnym dla sektora ciężarowego i autobusowego w zakresie średnich i dużych tonaży. Mimo że CWI również zostało dotknięte niekorzystnymi zmianami makroekonomicznymi, z roku na rok widzimy wzrosty na rynku pojazdów użytkowych.

W ostatnim czasie EPA (Agencja Ochrony Środowiska) i NHTSA (Narodowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przy Departamencie Transportu) wydały nowe normy zużycia paliwa i emisji spalin (tzw. Phase 2) dla średnich i dużych pojazdów użytkowych. Te nowe przepisy spowodują wzmożenie konkurencji w przemyśle ciężarowym, a Westport Fuel Systems jest gotowy, by zaproponować najlepsze w swoich klasach silniki i gotowe pojazdy, które spełnią coraz surowsze wymagania w zakresie ochrony środowiska.

Czy dzięki połączeniu Westport Innovations i Fuel Systems Solutions układy wtrysku LPG w fazie ciekłej potanieją?
Jako połączona firma na pewno skorzystamy z synergii i efektu skali, by zoptymalizować koszty opracowywania, wytwarzania i dystrybucji produktów, w tym systemów bezpośredniego wtrysku gazu w fazie ciekłej.

A czy będzie więcej fabrycznych i dedykowanych zastosowań instalacji LPG?
To pytanie należałoby raczej zadać producentom samochodów, ale wiemy, że przyglądają się oni różnym technologiom napędów alternatywnych, by sprostać przyszłym wymaganiom w zakresie emisji spalin. Problemy z utrzymaniem w ryzach emisji z silników Diesla oraz nowe przepisy w obrębie Unii Europejskiej będą narzucały kierunki zmian, a my jesteśmy i będziemy gotowi, by wprowadzać na rynek zaawansowane układy zasilania paliwami alternatywnymi i ich komponenty. Wierzymy też, że gdy ceny ropy naftowej na powrót zaczną rosnąć, wzrośnie też zainteresowanie naszymi rozwiązaniami.

Czy planujecie kolejne fuzje lub przejęcia?
Fuzja Westport Innovations i Fuel Systems Solutions doprowadziła do powstania silnej, konkurencyjnej na globalnym rynku firmy specjalizującej się w paliwach alternatywnych. Skupiamy się teraz na uczynieniu jej jak najbardziej dochodową i wydajną poprzez reorganizację i optymalizację. Na bieżąco oceniamy warunki panujące na rynku i własne możliwości, jak również rozważamy różne scenariusze na przyszłość pod kątem długoterminowej opłacalności. W tej chwili nie możemy ujawnić nic więcej.

Dziękuję za Pana czas.
Cała przyjemność po mojej stronie!




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: rozmowa własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.