Supersedan z Zuffenhausen miał już wersję hybrydową, ale było to auto, które niesione wyłącznie mocą elektronów, wolne od spalin i rachunków za paliwo jeździło jedynie na bardzo krótkich odcinkach. Silnik elektryczny i akumulator pomagały Panamerze raczej „podpierać się” w chwilach zwiększonego zapotrzebowania na siłę sprawczą, ale nie były w stanie wyręczać benzynowej jednostki napędowej w jej ciężkiej, lecz przyjemnej pracy. To ma się teraz zmienić – oto nadchodzi Panamera E-Hybrid, czyli hybryda typu plug-in, która przy odpowiednio częstym ładowaniu i niewielkich przebiegach dziennych może obejść się bez płynnego paliwa. Tylko czy to jeszcze jest Porsche?
Zespół napędowy składa się z nowej, 3-litrowej V-szóstki o mocy 320 KM i 95-konnego motoru zasilanego energią z litowo-jonowego akumulatora. Pracując razem, silniki generują 416 KM, co wystarcza na rozpędzenie samochodu od 0 do 100 km/h w 5,5 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 269 km/h. Kto chce być ekologiczny i ekonomiczny, musi jednak zapomnieć o tak spektakularnych osiągach – używając tylko energii z baterii można rozpędzić się najwyżej do 133 km/h, a po 18-35 km jazdy do akcji i tak wkroczy silnik spalinowy. Korzystając regularnie z możliwości, jakie daje bezemisyjny i cichy napęd elektryczny, można podobno osiągnąć zużycie paliwa na poziomie 3,1 l/100 km i emisję CO2 w wysokości (czy może właśnie niskości) 71 g/km. I tylko trzeba się przyzwyczaić, że takie rzeczy stają się ważne w odniesieniu do Porsche.
Jak to w przypadku zaawansowanych technologicznie hybryd bywa, żeby zacząć cieszyć się przyjazną dla portfela i środowiska naturalnego jazdą, trzeba najpierw solidnie potrząsnąć kiesą. Najtańsza (co też brzmi nie na miejscu, bo w końcu mowa o samochodzie dla garstki wybranych) benzynowa Panamera kosztuje w Niemczech 83277 euro, stanowiąca zaś najbliższy spalinowy odpowiednik hybrydy wersja S to wydatek rzędu 101841 euro. Zakup modelu E-Hybrid uszczupli portfel szczęśliwego nowego właściciela o kwotę 110409 euro, ale czego się nie robi dla świadomości, że jeździ się luksusowym krążownikiem ze znaczkiem Porsche na masce, który do atmosfery „wydycha” tyle zbędnych i szkodliwych substancji, co plebejski Opel Corsa? Z pewnością jest to bezcenne uczucie, o którym fani legendarnych aut z Zuffenhausen marzyli od dziesięcioleci. O czasy, o obyczaje!
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl