Odp: Która instalaja lepsza?
Klient nasz PAN co wybierzesz to bedzie założone
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum gazeo.pl → Co zamontować Czy montować → Która instalaja lepsza?
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Klient nasz PAN co wybierzesz to bedzie założone
Panowie, bardzo proszę kontynuować waszą dyskusję, jest bardzo ciekawa.
Słabą masz wiedze na ten temat bo zapewne nie należysz do sieci BRC
wiec opierasz sie tylko na domysłach bądź plotkach.(Sprawdz dokładnie cennik BRC z dnia 9.03.2009 strona 8 i 9 zależnie od auta 3, 4 ,5,6,8,12 cylindrowego, turbo).
Należę do sieci BRC, choć nie korzystam, bo nie rekomnduję czegoś, co jest jednocześnie droższe i gorsze zarazem. Ale cennik sprawdzę, może masz rację, ostatnio kiedy patrzyłem na keihinach zestawów nie było
Piszesz bzdury że ludzie specjalnie jeżdża do ciebie na slask montowac gaz w to nie uwierzę bo jakby było w Łodzi mało zakładów.
To, co Ty nazywasz bzdurami (o ludziach jeżdżących z Łodzi do mnie na montaż instalacji) - jest (niestety dla Ciebie) prawdą. Mam regularnie klientów z rejonu Wrocławia, Krakowa, Opola, Bielska, Kielc, Częstochowy, a nawet zza Poznania (Międzychód, Wschowa) i spod.. Terespola. W tą sobotę gazuję klienta z Warszawy. Ostatnie auto z Łodzi wyjechało ode mnie ok 2 tygodnie temu. MOgę każdą z tych lokalizacji udowodnić kopią wyciągu ze świadectwa homologacji i wystawioną fakturą. Więc skończ głupią gadaninę, jak nie wierzysz, to przynajmniej nie oskarżaj mnie o pisanie nieprawdy.
Sam opisujesz jakie to super instalacje montujesz i musisz je co krok regulowac bo masz z nimi kłopoty (dokładnie opisujesz wady swojego systemu. System który zakładasz zakładasz od roku to jakie masz porównanie do BRC skoro my bawimy sie w to juz pare ładnych lat. Piszesz ze nasza instalacja opiera sie tylko na ECU benzyny , ciekawy jestem z czego twoja kożysta bo nie chyba z "POWIETRZA"
Możesz zacytować moją wypowiedź wskazującą, że BRC korzysta "tylko" z ECU benzyny?? Albo, że muszę regulować instację co krok? Uczciwie napisałem, że po przebiegu w okolicach 60.000 km konieczna jest korekcja mnoznika o 1-1.5% w obrębie wolnych obrotów. Wiem, że Ty tego u siebie nie robisz, bo nawet nie jesteś w stanie stwierdzić w swoim wspaniałym BRC wielkości odchyłki korekty po sondzie lambda pomiędzy gazem i benzyną - u Was o odchyłce świadczy dopiero palący się check - ale to oznacza przekroczenie limitu adaptacji o 20-25% w zależności od auta. I tu przechodzimy do wspaniałego wynalazku, o którym piszesz:
Lepiej poczytaj sobie o Sequent Plug & Drive to chyba zmienisz zdanie jakie postepy robi firma M.T.M wychodzac z produktem BRC do klienta.
P&D jest największym chamstwem, jakie Italiancy mogli popełnić. Wprowadzili do nieelastycznego systemu sequent obwód komunikacji z szyną OBDII, dzięki któremu P&D po zawodnym zestrojeniu wedle znanego, a mocno cienkiego algorytmu, jest w stanie automatycznie wykasować każdy błąd sterownika benzyny wywołujący zapalenie check engine, dzięki czemu użytkownika nie wkur...ia pomarańczowa lampka i zawraca on gitary gazownikowi.
Zwykły, ordynarny, automatyczny kasownik błędów. Piramidalna porażka.
Twoje oburzenie jest oczywiste bo bronisz tylko tego co sam montujesz hmm a jakie masz wyjscie.
Jak to jakie? Mogę montować BRC, tylko że nie chcę zepsuć sobie opinii, dzięki której ma klientów z połowy Polski. Montuję nie to, do czego zmusza mnie przynależność do jednej sieci. Montuję to, co sam sobie wybrałem i uznałem za godne polecenia. Z produktów BRC mogę polecić... armaturę miedzianą :mrgreen: Ich miedź jest bardzo fajnie formowalna, mięciutka. Inna sprawa, że nie posiada homologacji na terenie RP, ale kto by się tam czepiał...
My przez kilka lat zamontowalismy bardzo duza ilosc instalacji i to nie tylko BRC wiec mamy w tym duże doświadczenie a to że system został u nas na stałe bo po prostu spełnai nasze oczekiwania.
Cóż, widać kwestia oczekiwań. Najwyraźniej mam inne niż Wy - i dobrze, bo z Łodzi do mnie klienci jeżdżą, a ze Śląska do Was - nie.
Drogi @Sebastianie, przeniosłem część do nowego tematu, więc można dalej Waszą bardzo ciekawą dyskusje kontynuować.
Drogi @Sebastianie, przeniosłem część do nowego tematu, więc można dalej Waszą bardzo ciekawą dyskusje kontynuować.
Z przyjemnością... Lubię merytoryczne spory, choć już zaczyna się o pisaniu bzdur, więc jako moderatora proszę Cię o czujność, zanim się sypną joby :mrgreen:
P&D jest największym chamstwem, jakie Italiancy mogli popełnić. Wprowadzili do nieelastycznego systemu sequent obwód komunikacji z szyną OBDII, dzięki któremu P&D po zawodnym zestrojeniu wedle znanego, a mocno cienkiego algorytmu, jest w stanie automatycznie wykasować każdy błąd sterownika benzyny wywołujący zapalenie check engine, dzięki czemu użytkownika nie wkur...ia pomarańczowa lampka i zawraca on gitary gazownikowi.
Zwykły, ordynarny, automatyczny kasownik błędów. Piramidalna porażka.
widzisz i tu sie mylisz bo jest to tylko opcja gdzie mozesz ja tylko uruchomic, poczytaj zanim cos napiszesz . A co jest złego w tym ze klientowi mozesz zdjagnozowac błędy w jego samochodzie ? Co jest złe w tym jak ty twierdzisz niewypale że możesz skasować błedy benzynowe? A myślisz ze jak bedzie awaria w jednostce benzyny to kasowanie błędu spowoduje że auto powstanie i będzie jeździć doskonale . Chyba nie wiesz do czego służy odczytywanie usterek auta i w czym to jest pomocne.
Co do awaryjności twojego systemu to nie chce mi sie na ten temat debatować bo i tak sie do nich nie przyznasz . To jest zrozumiałe.
Napisz mi prosze czasy w ms jak pracuja twoje wtryski , szczególnie w dole bo góra jest mniej "ważna".
Jak to jakie? Mogę montować BRC, tylko że nie chcę zepsuć sobie opinii, dzięki której ma klientów z połowy Polski. Montuję nie to, do czego zmusza mnie przynależność do jednej sieci. Montuję to, co sam sobie wybrałem i uznałem za godne polecenia. Z produktów BRC mogę polecić... armaturę miedzianą Mr. Green Ich miedź jest bardzo fajnie formowalna, mięciutka. Inna sprawa, że nie posiada homologacji na terenie RP, ale kto by się tam czepiał...
Wydaje mi sie ze zakłady które montują wszystko widzą w tym tylko jedno "zysk" i tym sie kierują.Montaż instalacji czy to drogiej czy taniej jest prawie ten sam bo zakład trzeba utrzymać wiec szuka sie oszczedności na słabych częsciach. Należa do wielu sieci aby kompletowac instalacje po najtanszej linii, (np. reduktor , wtrysk innej firmy elektronika nastepnej) co przekłada sie na spore awarie i usterki. Jeśli chodzi o homologacje miedzi to sprawdz zanim cos napiszesz chlapiesz bezpodstawnie.
Myślisz że ze slaska nikt nie jeździ ah chyba masz problemy no cóż wysłał bym ci moje chomologacje ale niestety jest ochrona danych osobowych. Ja sie tym nie popisuje, a najwyraźniej to robisz.
Zaraz sie dowiem od ciebie ze Plug & Drive jest też niewypałem bo można go podłączyć pod przepływomierz auta i wogóle. Może coś w tym jest że nie leży ci BRC bo może z tą instalacja sobie nie radzisz trudno twoj wybór.
A o dobrej jakości systemu BRC utwierdza ta strona http://www.czakram.pl/nrits.php (link usunięty) fakt że jest w niej dużo warsztatów mówi za siebie. Co przekłada sie na tysiace zadowolonych klientów . Ilość warsztatów była o wiele wieksza jednak BRC POLSKA postawiła na jakość i zrobiła selekcje.
P&D jest największym chamstwem, jakie Italiancy mogli popełnić. Wprowadzili do nieelastycznego systemu sequent obwód komunikacji z szyną OBDII, dzięki któremu P&D po zawodnym zestrojeniu wedle znanego, a mocno cienkiego algorytmu, jest w stanie automatycznie wykasować każdy błąd sterownika benzyny wywołujący zapalenie check engine, dzięki czemu użytkownika nie wkur...ia pomarańczowa lampka i zawraca on gitary gazownikowi.
Zwykły, ordynarny, automatyczny kasownik błędów. Piramidalna porażka.
widzisz i tu sie mylisz bo jest to tylko opcja gdzie mozesz ja tylko uruchomic, poczytaj zanim cos napiszesz . A co jest złego w tym ze klientowi mozesz zdjagnozowac błędy w jego samochodzie ? Co jest złe w tym jak ty twierdzisz niewypale że możesz skasować błedy benzynowe? A myślisz ze jak bedzie awaria w jednostce benzyny to kasowanie błędu spowoduje że auto powstanie i będzie jeździć doskonale . Chyba nie wiesz do czego służy odczytywanie usterek auta i w czym to jest pomocne.
Błędy w jego samochodzie, to ja, kolego diagnozuję klientowi (w cenie montażu), zanim przystąpię do montażu LPG. A fakt, że opcje automatycznego kasowania błędów mozna włączyć, lub wyłączyć - cóż, to tak, jakby okienko odpowiedzialne w programie BRC za uruchomienie tej opcji opisać "jestem kanciarzem/nie jestem kanciarzem". Miło ze strony Włochów, że umożliwili gazownikowi nieoszukiwanie klienta. ładnie z ich strony.
Odpowiadając na pytanie: Fakt, że możesz skasować błędy benzynowe na zasadzie automatycznej reakcji na ich wystąpienie, jest podyktowany tylko i wyłącznie chęcią producenta instalacji LPG, by ukryć niedoskonałości funkcjonowania kalibracji systemu LPG, prowadzące do zapalenia się checka. Wyobraź sobie teraz, że zgazowałeś np. audi RS4 z silnikiem 2.7 biTurbo, o mocy 386 koni. Załóżmy, że nie uwierzyłeś w kretyńskie zapewnienia, że Genius Max uciągnie taką moc i zastosowałeś nawet dwa takie. Montujesz żółte wtryski BRC, kalibrujesz instalację. Włączasz opcję "jestem oszustem"
Klient wsiada i zaczyna pałować auto. Pomijam, że od razu wróci z reklamacją, że auto nie ma mocy na LPG i muli, dopóki nie zacznie podpierać się benzyną na kilku cylindrach (wtryski żółte nie mają szans uciągnąć blisko 65 koni z cylindra) . Auto to ma dwa tory sterowania po sondzie lambda (lewa i prawa połówka silnika). Ale ma też wbudowane dwa czujniki temperatury spalin (EGT) na wejściu do turbin. Ich odczyt jest kluczowy dla sterowania ciśnieniem doładowania. Przekroczenie granicznej temperatury, jakie z całą pewnoiścią nastąpi przy pałowaniu na zubożonej mieszance, traktowane jest jak poważny błąd pracy systemu i generuje przejście w tryb awaryjny, oraz zapalenie checka.
I teraz zgadnij, co się stanie.
ECU Pb wygeneruje błąd, którego efektem będzie wysterowanie zaworka N75 i obniżenie ciśnienia doładowania do 0.2 bara, a w rezultacie - obniżenie temperatury spalin, żeby tłoki nie spłynęły na dno miski olejowej. Niestety - opcja "jestem oszustem" w sterowniku BRC odkryje wystąpienie błędu i spowoduje jego natychmiastowe skasowanie - w efekcie czego auto zdąży obniżyć boost jedynie na ułamek sekundy i znów pociągnie z pełnego doładowania. A tłoki - na bank popłyną chwilę później.
Tak przedstawia się użyteczność opcji automatycznego kasowania błędów w BRC P&D.
Co do awaryjności twojego systemu to nie chce mi sie na ten temat debatować bo i tak sie do nich nie przyznasz . To jest zrozumiałe.
Rekomendacje, jakie zamieszczają użytkownicy instalacji zamontowanych u mnie, są znacznie wiarygodniejszym świadectwem ich bezawaryjności, niż gadanie bez pokrycia gościa, którego Czakram przyuczył tylko do naciśnięcia knefla "kalibracja", a do czasu pojawienia się P&D - podłączania lampki Check Engine pod obwód kontrolki ciśnienia oleju. To słowa i fachowa rada szkoleniowca Czakramu, którego mogę wymienić z imienia i nazwiska - powiedział to przy wielu świadkach, w ramach szkolenia. Po tym szkoleniu opadły mi ręce, jeśli chodzi o BRC i zacząłem szukać sensowniejszych opcji. Znalazłem - i jestem zadowolony z wyniku poszukiwań.
Napisz mi prosze czasy w ms jak pracuja twoje wtryski , szczególnie w dole bo góra jest mniej "ważna".
Jak to jakie? Mogę montować BRC, tylko że nie chcę zepsuć sobie opinii, dzięki której ma klientów z połowy Polski. Montuję nie to, do czego zmusza mnie przynależność do jednej sieci. Montuję to, co sam sobie wybrałem i uznałem za godne polecenia. Z produktów BRC mogę polecić... armaturę miedzianą Mr. Green Ich miedź jest bardzo fajnie formowalna, mięciutka. Inna sprawa, że nie posiada homologacji na terenie RP, ale kto by się tam czepiał...
Wydaje mi sie ze zakłady które montują wszystko widzą w tym tylko jedno "zysk" i tym sie kierują.Montaż instalacji czy to drogiej czy taniej jest prawie ten sam bo zakład trzeba utrzymać wiec szuka sie oszczedności na słabych częsciach. Należa do wielu sieci aby kompletowac instalacje po najtanszej linii, (np. reduktor , wtrysk innej firmy elektronika nastepnej) co przekłada sie na spore awarie i usterki. Jeśli chodzi o homologacje miedzi to sprawdz zanim cos napiszesz chlapiesz bezpodstawnie.
Myślisz że ze slaska nikt nie jeździ ah chyba masz problemy no cóż wysłał bym ci moje chomologacje ale niestety jest ochrona danych osobowych. Ja sie tym nie popisuje, a najwyraźniej to robisz.
Zaraz sie dowiem od ciebie ze Plug & Drive jest też niewypałem bo można go podłączyć pod przepływomierz auta i wogóle. Może coś w tym jest że nie leży ci BRC bo może z tą instalacja sobie nie radzisz trudno twoj wybór.
A o dobrej jakości systemu BRC utwierdza ta strona http://www.czakram.pl/nrits.php (link usunięty) fakt że jest w niej dużo warsztatów mówi za siebie. Co przekłada sie na tysiace zadowolonych klientów . Ilość warsztatów była o wiele wieksza jednak BRC POLSKA postawiła na jakość i zrobiła selekcje.
Błędy w jego samochodzie, to ja, kolego diagnozuję klientowi (w cenie montażu), zanim przystąpię do montażu LPG. A fakt, że opcje automatycznego kasowania błędów mozna włączyć, lub wyłączyć - cóż, to tak, jakby okienko odpowiedzialne w programie BRC za uruchomienie tej opcji opisać "jestem kanciarzem/nie jestem kanciarzem". Miło ze strony Włochów, że umożliwili gazownikowi nieoszukiwanie klienta. ładnie z ich strony.
Odpowiadając na pytanie: Fakt, że możesz skasować błędy benzynowe na zasadzie automatycznej reakcji na ich wystąpienie, jest podyktowany tylko i wyłącznie chęcią producenta instalacji LPG, by ukryć niedoskonałości funkcjonowania kalibracji systemu LPG, prowadzące do zapalenia się checka. Wyobraź sobie teraz, że zgazowałeś np. audi RS4 z silnikiem 2.7 biTurbo, o mocy 386 koni. Załóżmy, że nie uwierzyłeś w kretyńskie zapewnienia, że Genius Max uciągnie taką moc i zastosowałeś nawet dwa takie. Montujesz żółte wtryski BRC, kalibrujesz instalację. Włączasz opcję "jestem oszustem"
Klient wsiada i zaczyna pałować auto. Pomijam, że od razu wróci z reklamacją, że auto nie ma mocy na LPG i muli, dopóki nie zacznie podpierać się benzyną na kilku cylindrach (wtryski żółte nie mają szans uciągnąć blisko 65 koni z cylindra) . Auto to ma dwa tory sterowania po sondzie lambda (lewa i prawa połówka silnika). Ale ma też wbudowane dwa czujniki temperatury spalin (EGT) na wejściu do turbin. Ich odczyt jest kluczowy dla sterowania ciśnieniem doładowania. Przekroczenie granicznej temperatury, jakie z całą pewnoiścią nastąpi przy pałowaniu na zubożonej mieszance, traktowane jest jak poważny błąd pracy systemu i generuje przejście w tryb awaryjny, oraz zapalenie checka.
I teraz zgadnij, co się stanie.
ECU Pb wygeneruje błąd, którego efektem będzie wysterowanie zaworka N75 i obniżenie ciśnienia doładowania do 0.2 bara, a w rezultacie - obniżenie temperatury spalin, żeby tłoki nie spłynęły na dno miski olejowej. Niestety - opcja "jestem oszustem" w sterowniku BRC odkryje wystąpienie błędu i spowoduje jego natychmiastowe skasowanie - w efekcie czego auto zdąży obniżyć boost jedynie na ułamek sekundy i znów pociągnie z pełnego doładowania. A tłoki - na bank popłyną chwilę później.
Tak przedstawia się użyteczność opcji automatycznego kasowania błędów w BRC P&D.
Powiem tak filozof z ciebie i tyle szukasz dziury w całym. Nie takie sie autka robiło i chodzą myślisz że ty jedyny jestaś na Świecie fachura. Wyjdź z warsztatu i poznaj trochę ludzi.
A co do chłopaków z Czakramu to jesteś przy nich za mały i jeszcze musisz parę lat pozakładać instalacji żeby z nich kpić.
Nie ma sensu taka opisuwa kończe tą debatę bo mam co robić a czekam tylko na konkrety od klientów.
Więc pozdrawiam "SUPER FIGURE W SWIECIE LPG"
Rekomendacje, jakie zamieszczają użytkownicy instalacji zamontowanych u mnie, są znacznie wiarygodniejszym świadectwem ich bezawaryjności, niż gadanie bez pokrycia gościa, którego Czakram przyuczył tylko do naciśnięcia knefla "kalibracja", a do czasu pojawienia się P&D - podłączania lampki Check Engine pod obwód kontrolki ciśnienia oleju.
AHA TAK NA MARGINESIE TU TROCHE PRZEGIOŁEŚ BO CHYBA CIEBIE KTOS UCZYŁ PODŁĄCZAĆ CHECK ENGINE DO KONTROLKI CISNIENIA OLEJU KŁAMIESZ W SPRAWIE BRC PRAWIE NA KAŻDYM KROKU I JAK TY MOŻESZ BYĆ WIARYGODNĄ OSOBĄ POWIEC LEPIEJ KTO CI PŁACI ZA OCZERNIANIE TEJ FIRMY
Rozmowa z tobą nie ma sensu raz piszesz dla przykładu że wtryski KEihina sa złe na innym poście że są dobre powiedz gdzie leży u ciebie problem, a o lubryfikacji juz nie wspomne pewnie po zastosowaniu tego płynu w aucie rozebrałeś mu silnik po 100000 km i zrobiłeś badania i wyszło ci że jest do bani ??? ................... jeszcze jedno to Audi RS to chyba twoja instalacja obsłuży na miedzi 6 hehe bo taka przepustowość gazu jej wystarczy. Pamiętaj że cegła BRC obsłuży duże moce tylko musisz jej podać odpowiednią ilość gazu ale pardon chyba o tym wiesz ze szkolenia.
A tak z ciekawości te fury z twojej strony też jeżdż na tych twoich wtryskach http://gzw.pl/ (link usunięty) ????
Panowie,ZEJDŹCIE TROCHĘ Z TONU... :evil:
ARG-BRC napisał/a:P&D jest największym chamstwem, jakie Italiancy mogli popełnić. Wprowadzili do nieelastycznego systemu sequent obwód komunikacji z szyną OBDII, dzięki któremu P&D po zawodnym zestrojeniu wedle znanego, a mocno cienkiego algorytmu, jest w stanie automatycznie wykasować każdy błąd sterownika benzyny wywołujący zapalenie check engine, dzięki czemu użytkownika nie wkur...ia pomarańczowa lampka i zawraca on gitary gazownikowi.
Zwykły, ordynarny, automatyczny kasownik błędów. Piramidalna porażka.
widzisz i tu sie mylisz bo jest to tylko opcja gdzie mozesz ja tylko uruchomic, poczytaj zanim cos napiszesz . A co jest złego w tym ze klientowi mozesz zdjagnozowac błędy w jego samochodzie ? Co jest złe w tym jak ty twierdzisz niewypale że możesz skasować błedy benzynowe? A myślisz ze jak bedzie awaria w jednostce benzyny to kasowanie błędu spowoduje że auto powstanie i będzie jeździć doskonale . Chyba nie wiesz do czego służy odczytywanie usterek auta i w czym to jest pomocne.
Błędy w jego samochodzie, to ja, kolego diagnozuję klientowi (w cenie montażu), zanim przystąpię do montażu LPG. A fakt, że opcje automatycznego kasowania błędów mozna włączyć, lub wyłączyć - cóż, to tak, jakby okienko odpowiedzialne w programie BRC za uruchomienie tej opcji opisać "jestem kanciarzem/nie jestem kanciarzem". Miło ze strony Włochów, że umożliwili gazownikowi nieoszukiwanie klienta. ładnie z ich strony.Odpowiadając na pytanie: Fakt, że możesz skasować błędy benzynowe na zasadzie automatycznej reakcji na ich wystąpienie, jest podyktowany tylko i wyłącznie chęcią producenta instalacji LPG, by ukryć niedoskonałości funkcjonowania kalibracji systemu LPG, prowadzące do zapalenia się checka. Wyobraź sobie teraz, że zgazowałeś np. audi RS4 z silnikiem 2.7 biTurbo, o mocy 386 koni. Załóżmy, że nie uwierzyłeś w kretyńskie zapewnienia, że Genius Max uciągnie taką moc i zastosowałeś nawet dwa takie. Montujesz żółte wtryski BRC, kalibrujesz instalację. Włączasz opcję "jestem oszustem"
Klient wsiada i zaczyna pałować auto. Pomijam, że od razu wróci z reklamacją, że auto nie ma mocy na LPG i muli, dopóki nie zacznie podpierać się benzyną na kilku cylindrach (wtryski żółte nie mają szans uciągnąć blisko 65 koni z cylindra) . Auto to ma dwa tory sterowania po sondzie lambda (lewa i prawa połówka silnika). Ale ma też wbudowane dwa czujniki temperatury spalin (EGT) na wejściu do turbin. Ich odczyt jest kluczowy dla sterowania ciśnieniem doładowania. Przekroczenie granicznej temperatury, jakie z całą pewnoiścią nastąpi przy pałowaniu na zubożonej mieszance, traktowane jest jak poważny błąd pracy systemu i generuje przejście w tryb awaryjny, oraz zapalenie checka.
I teraz zgadnij, co się stanie.
ECU Pb wygeneruje błąd, którego efektem będzie wysterowanie zaworka N75 i obniżenie ciśnienia doładowania do 0.2 bara, a w rezultacie - obniżenie temperatury spalin, żeby tłoki nie spłynęły na dno miski olejowej. Niestety - opcja "jestem oszustem" w sterowniku BRC odkryje wystąpienie błędu i spowoduje jego natychmiastowe skasowanie - w efekcie czego auto zdąży obniżyć boost jedynie na ułamek sekundy i znów pociągnie z pełnego doładowania. A tłoki - na bank popłyną chwilę później.Tak przedstawia się użyteczność opcji automatycznego kasowania błędów w BRC P&D.
Co do awaryjności twojego systemu to nie chce mi sie na ten temat debatować bo i tak sie do nich nie przyznasz . To jest zrozumiałe.
Rekomendacje, jakie zamieszczają użytkownicy instalacji zamontowanych u mnie, są znacznie wiarygodniejszym świadectwem ich bezawaryjności, niż gadanie bez pokrycia gościa, którego Czakram przyuczył tylko do naciśnięcia knefla "kalibracja", a do czasu pojawienia się P&D - podłączania lampki Check Engine pod obwód kontrolki ciśnienia oleju. To słowa i fachowa rada szkoleniowca Czakramu, którego mogę wymienić z imienia i nazwiska - powiedział to przy wielu świadkach, w ramach szkolenia. Po tym szkoleniu opadły mi ręce, jeśli chodzi o BRC i zacząłem szukać sensowniejszych opcji. Znalazłem - i jestem zadowolony z wyniku poszukiwań.Napisz mi prosze czasy w ms jak pracuja twoje wtryski , szczególnie w dole bo góra jest mniej "ważna".
Jeśli pamiętam, to ja pierwszy wezwałem Cię do podania czasu martwego wysterowania wtrysku, czasu zamknięcia i czasu otwarcia... Dlaczego pytasz mnie o to samo? Chcesz w zamiarze podania "leposzych" parametrów przemnożyć podane przeze mnie wyniki przez niższy od jedności współczynnik, bo nie masz pojęcia o czym mowa? Fakt, że BRC w ogóle nie podaje takich danych publicznie, ale nie zmienia to faktu, że są one dostępne. Porównamy z matrixem HD i z magic jetem
Jak to jakie? Mogę montować BRC, tylko że nie chcę zepsuć sobie opinii, dzięki której ma klientów z połowy Polski. Montuję nie to, do czego zmusza mnie przynależność do jednej sieci. Montuję to, co sam sobie wybrałem i uznałem za godne polecenia. Z produktów BRC mogę polecić... armaturę miedzianą Mr. Green Ich miedź jest bardzo fajnie formowalna, mięciutka. Inna sprawa, że nie posiada homologacji na terenie RP, ale kto by się tam czepiał...
Wydaje mi sie ze zakłady które montują wszystko widzą w tym tylko jedno "zysk" i tym sie kierują.Montaż instalacji czy to drogiej czy taniej jest prawie ten sam bo zakład trzeba utrzymać wiec szuka sie oszczedności na słabych częsciach. Należa do wielu sieci aby kompletowac instalacje po najtanszej linii, (np. reduktor , wtrysk innej firmy elektronika nastepnej) co przekłada sie na spore awarie i usterki. Jeśli chodzi o homologacje miedzi to sprawdz zanim cos napiszesz chlapiesz bezpodstawnie.
Proszę więc o numer homologacji przewodu miedzianego BRC według regulacji 67.Myślisz że ze slaska nikt nie jeździ ah chyba masz problemy no cóż wysłał bym ci moje chomologacje ale niestety jest ochrona danych osobowych.
Naprawdę? No proszę... Czy mam niedowierzać? Przecież gadasz niedorzeczności, zupełnie, jakby na Śląsku nie było zakładów montujących :mrgreen:Zaraz sie dowiem od ciebie ze Plug & Drive jest też niewypałem bo można go podłączyć pod przepływomierz auta i wogóle. Może coś w tym jest że nie leży ci BRC bo może z tą instalacja sobie nie radzisz trudno twoj wybór.
A powiedz mi, co Ci daje fakt podłączenia pod przepływomierz auta? Bo moim zdaniem - pozwala zorientować się systemowi LPG w stopniu obciążenia silnika - co STAG realizuje od zawsze, tyle, że za pomocą czujnika MAP. Podobnego, jak ten dopinany do BRC na czas kalibracji.
Zachwalana przez Ciebie opcja awaryjnego odpalania na gazie też jest naśladownictwem polskich systemów, które mają to zaimplementowane od dawna - niemal wszystkie.A o dobrej jakości systemu BRC utwierdza ta strona http://www.czakram.pl/nrits.php (link usunięty) fakt że jest w niej dużo warsztatów mówi za siebie. Co przekłada sie na tysiace zadowolonych klientów . Ilość warsztatów była o wiele wieksza jednak BRC POLSKA postawiła na jakość i zrobiła selekcje.
Każdy producent/importer będzie utwierdzał w dobrej jakości systemu, którym dealuje, lub który produkuje. O prawdziwej jakości można się przekonać w miejscach takich jak to forum, gdzie istnieje swoboda wypowiadania się, nie modyfikowana zaleceniami z centrali (przynajmniej jeśli o mnie chodzi, bo Twoje bezkrytyczne zachwalanie BRC zatrąca kryptoreklamą )
SebastianS-
w roli formalności jaki zakład przedstawiasz bo jak do tąd nie widziałem twojej wizytówki ???? Podaj nr zakładu z sieci BRC to sprawdzimy twoją autentyczność ...
Kilka słów o twoich wtryskach od jednej z firm handlujących tym osprzętem chyba jest wszystko jesne ---
Uwaga! w przypadku wymiany listwy wtryskiwaczy Valtek na listwę Magic Jet lub OMVL bezwzględnie należy wymienić filtr fazy lotnej na standardowy bez króćca pomiaru ciśnienia gazu. Niedopuszczalne jest zaślepianie króćca pomiarowego w listwie lub w filtrze za pomocą korków lub zaślepek. Prosimy pamiętać że grozi to rozszczelnieniem instalacji i POŻAREM pojazdu.
Problem jaki ty uważasz za bzdurę w BRC jeśli chodzi o kasowanie błędów to jestem ciekaw czy jak zaczynałeś bo jeśli wogóle zaczynałeś przygodę z mechaniką pojazdową to odrazu byłeś posiadaczem urzadzenia jakiej kolwiek firmy do djagnozowania błędów w ECU samochodowym.
Jak już zauważyłeś że w ostatnich latach powstało sporo zakładów które montują instalację i nie stać ich w pierszych miasiącach na koszt rzedu ok 16000 złotych na urzadzenie do djagnostyki sterowników. Wydaje mi sie że M.T.M wyszła do klienta z super ofertą Plug&Drive bo choć na trochę mogą sie ludzie poratować.
Jeśli chodzi ci o czasy to 2ms ci chyba wystarczą.
Homologacje na miedz wypisze ci jutro bo mam ja w zakładzie a pisze do ciebie z domu . Chyba że chcesz szybciej to podam ci numer do czakramu
"Myślisz że ze slaska nikt nie jeździ ah chyba masz problemy no cóż wysłał bym ci moje chomologacje ale niestety jest ochrona danych osobowych.
Naprawdę? No proszę... Czy mam niedowierzać? Przecież gadasz niedorzeczności, zupełnie, jakby na Śląsku nie było zakładów montujących Mr. Green"
Tu znowu sie tylko powtarzasz i popisujesz .
"A powiedz mi, co Ci daje fakt podłączenia pod przepływomierz auta? Bo moim zdaniem - pozwala zorientować się systemowi LPG w stopniu obciążenia silnika - co STAG realizuje od zawsze, tyle, że za pomocą czujnika MAP. Podobnego, jak ten dopinany do BRC na czas kalibracji.
Zachwalana przez Ciebie opcja awaryjnego odpalania na gazie też jest naśladownictwem polskich systemów, które mają to zaimplementowane od dawna - niemal wszystkie."
Widzisz piszesz ze byłeś na szkoleniu i niewiesz do czego służy podpiecie do przepływomierza hehe dobre sobie.
Piszesz o kopiowaniu systamów hehe to też jest dobre jakoś BRC jest od wielu lat jeszcze w Polsce nie było Stagów i innych systemów które wzorują sie na włoskich systemach.
Nie bój sie tak o BRC bo co ty możesz oferować jakbyś zwinął zakład to ciekawe kto by usuwał usterki instalacji które są na gwarancji. Pewnie klienci by byli wsciekli to ci gwarantuję. [size=6][/size]
Aha i to że BRC jest montowane seryjnie do Chevroleta w Polsce to też o czymś świadczy http://www.czakram.pl/ckc.php (link usunięty)
Urzywaja naszego znane marki takie jak VW , Seat, Hyundai czy KIA itd.[size=6][/size]
I Panowie gorąca prośba... jeśli cytujecie to wybrane części postu, bo temat zaraz nam "urośnie" do kilkudziesięciu stron... :evil:
Dlatego proszę o rozsądniejsze cytowanie.
Sory panowie za rozlewność w słowach .
Obiecuje ze juz nie bede sie wdawał w dążaca do niczego tematyke z SebastianS
oktan mówisz że chevrolet to pusta nazwa wydaje mi sie że nierozróżniasz marki ponieważ nasz chevrolet to jest korea a w stanach masz innego chevroleta . U nas jest dlaszy ciag daewoo razem z GM wiekszość czesci takich jak silniki OPelka wiem ze wielu by chcialo jezdzic mercedesami ale ich poprostu nie stac wiec pozwolmy sie i tym ludzia cieszyc z jazdy samochodem .
Sam montowalem do wielu Chevroletów gazik i naprzyklad lacetti nie jest taki zły a nie wspomne o wyzszych klasach aut tej marki. Popatrz tak naprawde co sie dzieje na swiecie chrysler to teraz fiat volvo to ford i sam juz niewiem co teraz z nim bedzie z saabem tez cos sie dzieje jaguara tez sprzedali wiec ciezko stwierdzic co jest dobre . Narazie mim zdaniem najlepsze sa amerykanskie auta slynace z prostoty i latwosci obsługi wada duzo pala ale sa tez wygodne.
Pozdrawiam
SebastianS-
w roli formalności jaki zakład przedstawiasz bo jak do tąd nie widziałem twojej wizytówki ???? Podaj nr zakładu z sieci BRC to sprawdzimy twoją autentyczność ...
Sądzisz że jestem nieautentyczny?
985.
Kilka słów o twoich wtryskach od jednej z firm handlujących tym osprzętem chyba jest wszystko jesne ---
Uwaga! w przypadku wymiany listwy wtryskiwaczy Valtek na listwę Magic Jet lub OMVL bezwzględnie należy wymienić filtr fazy lotnej na standardowy bez króćca pomiaru ciśnienia gazu. Niedopuszczalne jest zaślepianie króćca pomiarowego w listwie lub w filtrze za pomocą korków lub zaślepek. Prosimy pamiętać że grozi to rozszczelnieniem instalacji i POŻAREM pojazdu.
No i przepraszam - co chciałeś wykazać, przytaczając ów cytat? Gdzie wskazuje on na fakt, że "moje" wtryski są złe?
Problem jaki ty uważasz za bzdurę w BRC jeśli chodzi o kasowanie błędów to jestem ciekaw czy jak zaczynałeś bo jeśli wogóle zaczynałeś przygodę z mechaniką pojazdową to odrazu byłeś posiadaczem urzadzenia jakiej kolwiek firmy do djagnozowania błędów w ECU samochodowym.
Ależ skąd, nie zaczynałem nigdy przygody z motoryzacją... LPG, człowieku, jest tylko jednym z działów, w jakim działam. Podstawowym jest coś zupełnie innego - coś, co naprawdę może być określane mianem przygody, a nie zwykłego rzemiosła, jakim jest montowanie gazu. Wyściub trochę nos poza to forum, skoro już chcesz się bawić w detektywa i poszukaj, może się dowiesz.
A diagnozowanie błędów - oczywiście że wszystko przychodzi z czasem, możesz wierzyć, że swoją działalność zaczynałem od tak dosłownego zera, jak rzadko kto.
Jak już zauważyłeś że w ostatnich latach powstało sporo zakładów które montują instalację i nie stać ich w pierszych miasiącach na koszt rzedu ok 16000 złotych na urzadzenie do djagnostyki sterowników. Wydaje mi sie że M.T.M wyszła do klienta z super ofertą Plug&Drive bo choć na trochę mogą sie ludzie poratować.
Zauważyłem, że warsztatów montujących gaz jest mnóstwo, choć wcale nie ma wiele nowopowstałych, są raczej te, które powstały na przełomie lat 90 i 2000 i które prosperowały nienajgorzej, póki reżim technologiczny, jaki zapanował wraz z upowszechnieniem się IV generacji, nie przerósł intelektu ich właścicieli, dotychczas zdolnych jedynie zapakować przysłowiowy mikser i śrubę regulacyjną. Stąd tak tragiczny poziom gazownictwa w Polsce. 90% zakładów powinno się zamknąć, a 80% produktów - cofnąć homologację.
Co do Twoich uwag na temat urządzeń diagnostycznych - czytnik OBDII kosztuje nie 16.000, tylko 150 PLN - do kupienia na allegro. Daje te same możliwości diagnostyczne, co odczyt DTC w P&D - z ta różnicą, że PRZED zamontowaniem instalacji.
A poza tym - mylisz cały czas (albo świadomie odwracasz kota ogonem) dwa pojęcia. Czym innym jest odczyt kodów błędów, dzięki komunikacji z OBDII, który pozwala zdiagnozować usterki sterowania silnikiem (i nie tylko), a czym innym - krytykowana przeze mnie opcja automatycznego kasowania błędów w czasie pracy.
A co do zaawansowania technicznego całego systemu P&D - pozwolę sobie wskazać, że w kategorii kłamstw o tym systemie należy umieścić informacje, że dzięki komunikacji z OBDII, jest on w stanie automatycznie się dostrajać na podstawie adaptacji długoterminowej ECU. Oto fragment opisu P&D, skopiowany ze strony producenta:
Main innovation is the software controlling the engine that, thanks to new management algorithms, allows optimising the gaseous fuel dosing in a simple and intuitive way, so that the installer could obtain easily the best results.
In order to assure a higher integration with the petrol engine control satisfying OBD requirements, Sequent Plug & Drive has an update diagnostic on the gas system and allows communicating with the vehicle original OBD system.
Jak widać z opisu - "rewelacyjnych" dostrojeń systemu możemy się spodziewać jedynie po dopracowanym ponoć (poprzedni nie był idealny i najlepszy?? :mrgreen: ) algorytmie kalibracji. O dostrajaniu się przez OBD na fuel trimach - ani słówka... A to potrafi na przykład polski Agis, a także wprowadzany właśnie na rynek STAG Premium, który zdeklasuje wszystko.
Jeśli chodzi ci o czasy to 2ms ci chyba wystarczą.
No ja Cię proszę... ponad 2.5 ms to wtrysk BRC potrzebuje na otwarcie - tj. tyle upływa od wysterowania do pełnego otwarcia tłoczka. Plus około 1.5 ms na zamknięcie. Nie ma najmniejszych szans na stabilną, powtarzalną pod względem dawki pracę wtrysków BRC przy czasach poniżej 2.9-3.0 ms - czas martwego wysterowania wtrysku BRC to około 2.5-2.6 ms
Dla porównania masz tu dane wtryskiwacza magic jet - jego producent nie ukrywa parametrów: http://hlpropan.cz/news3.htm#General%20 … ata%20%20: (link usunięty)
Homologacje na miedz wypisze ci jutro bo mam ja w zakładzie a pisze do ciebie z domu . Chyba że chcesz szybciej to podam ci numer do czakramu
Czekam, czekam...
"A powiedz mi, co Ci daje fakt podłączenia pod przepływomierz auta? Bo moim zdaniem - pozwala zorientować się systemowi LPG w stopniu obciążenia silnika - co STAG realizuje od zawsze, tyle, że za pomocą czujnika MAP. Podobnego, jak ten dopinany do BRC na czas kalibracji.
Zachwalana przez Ciebie opcja awaryjnego odpalania na gazie też jest naśladownictwem polskich systemów, które mają to zaimplementowane od dawna - niemal wszystkie."
Widzisz piszesz ze byłeś na szkoleniu i niewiesz do czego służy podpiecie do przepływomierza hehe dobre sobie.
Piszesz o kopiowaniu systamów hehe to też jest dobre jakoś BRC jest od wielu lat jeszcze w Polsce nie było Stagów i innych systemów które wzorują sie na włoskich systemach.
Jeśli napisałem coś nieprawdziwego, to mnie popraw. Konkrety proszę.
Nie bój sie tak o BRC bo co ty możesz oferować jakbyś zwinął zakład to ciekawe kto by usuwał usterki instalacji które są na gwarancji. Pewnie klienci by byli wsciekli to ci gwarantuję.
Nie zamierzam zwijać zakładu. Zbyt obiecująco się rozwija i zbyt bardzo kocham to, co robię.
[b]Aha i to że BRC jest montowane seryjnie do Chevroleta w Polsce to też o czymś świadczy
Z pewnością... Jakie auta, takie instalacje... Dobrze, że chociaż zaimplementowali sekwencyjny wtrysk do silnika, to Sequent w ogóle jest w stanie obsłuzyć system Pb. W przełączającym się pomiędzy full grupą, a półsekwencją lanosie 1.6 16V BRC by nawet nie zipnął...
Sądzę że jednak nie jesteś autentyczny albo nie potrafię obsługiwać przeglądarki gdyż starałem sie znaleść twój zakład (985)na aktualnej liście zakładów autoryzowanych Czakramu. Jeśli jednak jesteś to proszę wskaż mi link do towojego zakładu na tej liście Czakramu http://www.czakram.pl/nrits.php (link usunięty) , a ja z góry już przepraszam jeżeli się pomyliłem.
Ja bazuję na magic jetach i matrixach serii HD - i bardzo sobie chwalę. Ani jednej reklamacji na wtryskiwacz, przebiegi po 100.000 km.
Bardzo ciekawe. Montujesz je jak sam piszesz od roku czasu i takie przebiegi ?? :shock:
Widuję się z nimi co 10.000 km na wymianę filtra/filtrów, oraz na kontrolę map.
My widujemy klienta co 15000 km zgodnie z warunkami BRC i zasadnicze pytanie z naszej strony: który klient zapłaci na przestrzeni 100000 km więcej i dlaczego u ciebie przeglądy są co 10000km a u nas co 15000 km ?
Odpowiedz mi też tylko pisz prawdę dlaczego KME wycofało Magic Jet i zastąpiło to inna listwą ?? (świeża informacja zdobyta u żródła)
Tak. Assistance w całym kraju jest bardzo ok. Tworzymy właśnie podobną strukturę z inicjatywy kilkunastu warsztatów w całym kraju, którymi dowodzą ludzie umiejący montować gaz i którzy sobie wzajemnie ufają.
Jeżeli już dosłownie chcesz naśladować firmę Czakram jako prekursora w dziedzinie odpowiedniego traktowaniaswoich klientów niezapomnij też ubezpieczyć zakładów którymi dowodzą ludzie i którzy sobie wzajemnie ufają od odpowiedzialności cywilnej tak jak zrobił to Czakram (zapłać za to sam a nie obciążaj tymi kosztami warsztatów- to też chyba o czyms świadczy). Nie dziwi mnie że chcesz naśladować dobre wzorce i chwała ci za to bo najważniejszy jest klient (a może to tylko marketing z twojej strony).
I wiesz? Mam cholerną satysfakcję, jak ludzie posiadający tzw. instalacje z górnej półki z zazdrością patrzą na auta moich Klientów - że jeżdżą na polskiej instalacji, a jeżdżą TYLKO na gazie (bez slynnego BRC-owskiego podpierania się benzyną przy każdym padzie ciśnienia w reduktorze) i auto zapieprza bez absolutnie żadnej straty mocy, mapy się nie rozjeżdżają
Po pierwsze faktem jest że był okres że takie sytuacje sie zdarzały ale nie było to powodem spadku ciśnienia na reduktorza a tylko awarią czujnika ciśnienia gazu co BRC już wyeliminowało (niestety nie ma idealnych instalacji) ale BRC (Czakram) uczciwie potraktowało klientów i wymieniało je od ręki udzielając nowej gwarancji na ten element. Pokaż mi inną firmę z polskiego rynku która w taki sposób reaguje na swoje pomyłki. Plusem tego że przy spadku ciśnienia jest automatyczna przełączenie na benzyne (jeżeli w twoim systemie tego nie ma to współczuje twoim klientom a z tego co piszesz to wynika) bo co by sie stało gdyby ta funkcja nie zadziałała przy manewrze wyprzedzania ???
Należę do sieci BRC, choć nie korzystam, bo nie rekomnduję czegoś, co jest jednocześnie droższe i gorsze zarazem.
Na przyszłość sugeruję wcześniejsze zastanowienie się nad sformuowaniem stwierdzenia bo istnieje w polskim prawie coś takiego jek pomówienie a konsekwencje tego mogą być różne, ale zripostuje twoją wypowiedź. Wytłumacz mi 30% udział w rynku sprzedaży na terenie Polski instalacji BRC które rzeczywiście są droższe i tak jak ty piszesz gorsze. Przecież to sami klienci o tym zdecydowali (a może naoglądali się reklamy Media Markt "nie dla i....w".
Ciekawi mnie i zarazem odpowiedz mi na pytanie co zrobisz ze swoimi "SKŁADAKAMI" jeżeli na terenie Polski zacznie obowiązywać protokół 115 ???
Ależ skąd, nie zaczynałem nigdy przygody z motoryzacją... LPG, człowieku, jest tylko jednym z działów, w jakim działam. Podstawowym jest coś zupełnie innego - coś, co naprawdę może być określane mianem przygody, a nie zwykłego rzemiosła, jakim jest montowanie gazu. Wyściub trochę nos poza to forum, skoro już chcesz się bawić w detektywa i poszukaj, może się dowiesz.
Według twojego sposobu myślenia Japończycy sa rzemieślnikami ponieważ ich gospodarka funkcjionuje na zasadzie wąskiej specjalizacji. Dlaczego więc są niedościgniona potęgą technologiczną z której korzysta cały świat ??? Dlatego że sa rzemieślnikami i każdy z nich nie trzyma 10ciu srok za ogon. A dzieki rzemieślnikom funkcjinuje każda gospodarka każdego państwa na tym świecie i gdyby ich(nas) nie było mieli byśmy jeszcze większy kryzys światowy. A artyści dobrzy są do malowania obrazów. Reszta opiera się na schematach opracowanych przez innych i ty do nich też sie zaliczasz. Chyba że jesteś Leonardo da Vinci i dodatkowo Vasco da Gama i lubisz przygody. Reasumując jestem rzemieślnikiem z dyplomem ale swoją prace traktuję jako przydodę i to co ty robisz nie krytykuję ponieważ nie jest to poziom do dyskusji.
Z pewnością... Jakie auta, takie instalacje... Dobrze, że chociaż zaimplementowali sekwencyjny wtrysk do silnika, to Sequent w ogóle jest w stanie obsłuzyć system Pb. W przełączającym się pomiędzy full grupą, a półsekwencją lanosie 1.6 16V BRC by nawet nie zipnął...
Wydaje mi sie ze mylisz pojecia. Jak sama nazwa mówi SEQUENT służy do obsługi silników w których funkcjonuje sekwencyjny wtrysk benzyny i do tego został stworzony, a inne systemy wtrysku benzyny o których piszesz funkcjonuja w samochodach starszej generacji i na dzin dziszejszy umierają śmiercią naturalną. Dlatego twój nieelegancki atak świadczy o tym że należysz do tej grupy Polaków którzy negują wszystko i wszystkich. Czyli więc jesteś w opozycji i sugerujemy ci żebyś zapisał się do PiSu - tam zrobisz napewno karierę a na tym forum niestety wymaga sie (bo jest ono skierowane do ludzi którzy szukają tutaj porady ad. odnośnie wyboru instalacji gazowej ) uczciwej dyskusji a nie negowania wszystkiego co ktoś inny powie.
W kwestiach technicznych porozmawiajmy rzeczowo i bez ataków ( bo tylko z takimi ludzmi będę rozmawiał- bez obrażania ich i nazywania oszustami) na forum dla profestionalistów znajdującym się na tym portalu.
Moja sugestia dla ciebie. Proponuję ci o tym wszystkim co piszesz na temat instalacji BRC skontaktować się z firmą www.czakram.pl (link usunięty) a jeszcze lepiej z firmą www.brc.it (link usunięty) . Może okaże sie ze jesteś lepszy od p. Piotra O. z firmy Czakram albo zostaniesz zaproszony do współpracy przez firmę BRC i jeszcze na tym zarobisz trochę kasiorki i to dopiero będzie dla ciebie PRZYGODA.
Ad. kwestii podawania przez producenta szczegółowych danych na temat swoich produktów (czas otwarcia wtrysku itp.) nie dziwie sie firmie BRC że takich danych nie udostępnia na forum publicznym gdyż wiesz że funkcjionuje cos takiego jak wywiad gospodarczy i wielu innych z przyjemnością skopiowałoby w naszym przypadku coś takiego co nazywa sie wtryskiwacz gazowy BRC. A na szkoleniu takie dane są podawane dla montażystów i są one inne niż to co ty podajesz. Jeżeli twierdzisz że jest inaczej skontaktuj sie z p. Piotrem O. jeśli wiesz o kogo chodzi a powinieneś wiedzieć jeśli "należysz" do sieci Czakramu.
A tak na marginesie na co dzień obserwuję czasy pracy wtryskiwaczy na swoim komputerze i niestety różnią sie tym co ty opisujesz. Widocznie różnimy się wyszkoleniem albo inaczej konfigurujemy oprogramowanie lub różnimy sie sposobem montażu i dlatego możliwe jest że wychodzą ci takie rodzynki ja takich problemów jak ty nie zanotowałem (bez względu na rodzaj, moc samochodu itp.) prawda leży po sposobie skonfigurowania instalacji. Uwierz mi samochód który przytaczasz o takiej mocy pójdzie na jednej "cegle" problem tkwi tylko w szczegółach. Jeśli mi nie wierzysz postaw mi takie auto na zakładzie. Stawką jest skrzynka Johny Walkera (możesz zaproponować coś innego byle miało %)
Kończąc, nie ma znaczenia jakie są czasy wtrysków, czy jest to nasza BRC czy twoja składanka, jaka jest zasada działania instalacji, nasze usługi które wykonujemy zmierzać powinny do tego by klient był zadowolony. Skoro ty sie chwalisz klientami z terenu Polski my możemy sie pochwalić klientami i co możemy udokumentować, z terenu U.K. lub Niemiec ale nie o to w tym wszystkim chodzi.
Kończymy dzisiejsza dyskusję bo i tak dużo czasu poświeciliśmy twojej osobie a teraz chccemy spedzic ten weekend po ciezkim tygodniu z naszymi rodzinami.
pozdrawiamy wszystkich klientow (i naszych i twoich) i współczujemy Wam zarazem że jesteście świadkami tak nieeleganckiej dyskusji w tym miejscu. Ale wierze w to że napewno wyjedziecie zadowoleni po skorzystaniu z usług Sebastiana S jak i naszych. Niestety mogę ręczyć tylko za siebie.
Na dzien dobry muszę stwierdzić znakomitą zmianę stylu mojego znakomitego przeciwnika. Zniknęły formy pyskówki, wycieczki osobiste, a także w dużej mierze - co mnie dziwi najbardziej - błędy ortograficzne i interpunkcyjne (jeszcze potrenowałbym pisanie razem-osobno). Całkiem, jakby zmieniła się osoba pisząca pod tym samym nickiem...
Zostawmy to jednak i przejdźmy do wymiany kulturalnych i rzeczowych spostrzeżeń:
Sądzę że jednak nie jesteś autentyczny albo nie potrafię obsługiwać przeglądarki gdyż starałem sie znaleść twój zakład (985)na aktualnej liście zakładów autoryzowanych Czakramu. Jeśli jednak jesteś to proszę wskaż mi link do towojego zakładu na tej liście Czakramu http://www.czakram.pl/nrits.php (link usunięty) , a ja z góry już przepraszam jeżeli się pomyliłem.
Jesteś w mylnym błędzie, gdyż albowiem napisane jest - "zakłady polecane". Z całą pewnością nie zasłużyłem się dla Czakramu, ponieważ praktycznie zawiesiłem montowanie instalacji BRC i polecanym z całą pewnością nie jestem. Natomiast w sieci zakładów montujących pozostaję nadal, numer podałem, mogę się też odszukać na liście ITS, wpis uzyskałem gdzieś w 2007 roku.
Ja bazuję na magic jetach i matrixach serii HD - i bardzo sobie chwalę. Ani jednej reklamacji na wtryskiwacz, przebiegi po 100.000 km.
Bardzo ciekawe. Montujesz je jak sam piszesz od roku czasu i takie przebiegi ?? :shock:
No widzisz? I to nie w jednym samochodzie, a w co najmniej kilkunastu, jeśli nie dwudziestu kilku. Swego czasu zagazowaliśmy samochody jeżdżące w przedsiębiorstwie taksówkowym, w którym auta jeżdżą okrągłą dobę, a zmieniają się kierowcy. Niektóre z tych samochodow robią po 3500-4000 km tygodniowo!!!
Uwierz, że to doskonały poligon doświadczalny. Wymian filtrów w tych samochodach dokonuję nierzadko częściej niż raz w miesiącu, więc materiał badawczy mam doprawdy doskonały!
Widuję się z nimi co 10.000 km na wymianę filtra/filtrów, oraz na kontrolę map.
Ot, właśnie. Dzięki bardzo dużej ilości danych zebranych z tych aut, miałem okazję wyrobić sobie zdanie o wielu podzespołach. Dlatego zrezygnowałem z reduktorów Zavoli i KME, a wszedłem w doskonałe Scorpiony. Przerobiłem temat różnych filtrów FL. Odpadł Certools i Filgaz, zapanował filtr Europegas-u, nie mam pojęcia czyjej produkcji, ale sprawował się dobrze. Dalsze próby z innymi produktami (staramy się nie zawierzać ślepo jednej marce i śledzimy rozwój rynku) wskazały, że pojawił się konkurent godny uwagi. Dlatego teraz stosujemy filtry ZWM Czaja FL 01. Jednakże nadal zalecamy wymianę co 10.000 km, ponieważ zawierający dużo zanieczyszczeń mazutowych polski (w zasadzie: ruski) gaz potrafi po ok. 12.000 km "przemoczyć" bibułę filtra na wylot i zaczyna ona puszczać frakcje oleiste do listwy. Mam nadzieję, że to wyjaśnienie Cię zadowala.
Aha - nie tesowaliśmy wnikliwie filtrów BRC - nie wykluczam, że są dobre, choć wątpię, czy zawierają znacząco większy wkład bibułowy, bądź poliestrowy, niż inne filtry.
My widujemy klienta co 15000 km zgodnie z warunkami BRC i zasadnicze pytanie z naszej strony: który klient zapłaci na przestrzeni 100000 km więcej i dlaczego u ciebie przeglądy są co 10000km a u nas co 15000 km ?
Nie wiem, ile kosztuje u Was przegląd co 15.000 km. U nas jest za darmo przez okres trwania gwarancji, płaci się tylko za filtr przy jego wymianie.
Dlaczego u nas jest 10.000? Bo tak zdecydowałem w oparciu o zgromadzone dane.
Dlaczego u Was jest 15.000? Bo zapewne tak zdecydował producent i być może postępujecie po prostu zgodnie z wytycznymi, niekoniecznie zastanawiając się, dlaczego właśnie tak.
Odpowiedz mi też tylko pisz prawdę dlaczego KME wycofało Magic Jet i zastąpiło to inna listwą ?? (świeża informacja zdobyta u żródła)
Nie mam poufnych informacji z KME. Ale wiem, że w okolicach sierpnia 2008 HLPropan dokonał zmiany konstrukcyjnej magic jetów, z której się szybko wycofał, bo zaczęły się wyklepywać zderzaki tłoczków, niemal tak, jak w valtekach. To był wypust (seria) 15-17 lub 18. Szczęśliwie udało mi się uniknąć tych serii, bo miałem zapas wypustu 11, a potem kupiłem już 21 lub 22. MOże dlatego mam niezachwianie dobrą opinię o tych wtryskach.
Za to magic jet pojawił się w minikitach AC, jako opcja dla cholernych valteków/raili.
Tak. Assistance w całym kraju jest bardzo ok. Tworzymy właśnie podobną strukturę z inicjatywy kilkunastu warsztatów w całym kraju, którymi dowodzą ludzie umiejący montować gaz i którzy sobie wzajemnie ufają.
Jeżeli już dosłownie chcesz naśladować firmę Czakram jako prekursora w dziedzinie odpowiedniego traktowaniaswoich klientów niezapomnij też ubezpieczyć zakładów którymi dowodzą ludzie i którzy sobie wzajemnie ufają od odpowiedzialności cywilnej tak jak zrobił to Czakram (zapłać za to sam a nie obciążaj tymi kosztami warsztatów- to też chyba o czyms świadczy). Nie dziwi mnie że chcesz naśladować dobre wzorce i chwała ci za to bo najważniejszy jest klient (a może to tylko marketing z twojej strony).
Znowu atakujesz niemerytorycznie.
Konkrety sa takie, że kilku odpowiedzialnych gości stwierdziło, że stworzenie takiej struktury po prostu zwiększy zaufanie do produktu, czyli da każdemu z nas szansę na dodatkowe profity.
A to, kto kładzie pieniądze na ubezpieczenie danego warsztatu - klienta nie obchodzi.
I wiesz? Mam cholerną satysfakcję, jak ludzie posiadający tzw. instalacje z górnej półki z zazdrością patrzą na auta moich Klientów - że jeżdżą na polskiej instalacji, a jeżdżą TYLKO na gazie (bez slynnego BRC-owskiego podpierania się benzyną przy każdym padzie ciśnienia w reduktorze) i auto zapieprza bez absolutnie żadnej straty mocy, mapy się nie rozjeżdżają
Po pierwsze faktem jest że był okres że takie sytuacje sie zdarzały ale nie było to powodem spadku ciśnienia na reduktorza a tylko awarią czujnika ciśnienia gazu co BRC już wyeliminowało (niestety nie ma idealnych instalacji) ale BRC (Czakram) uczciwie potraktowało klientów i wymieniało je od ręki udzielając nowej gwarancji na ten element. Pokaż mi inną firmę z polskiego rynku która w taki sposób reaguje na swoje pomyłki. Plusem tego że przy spadku ciśnienia jest automatyczna przełączenie na benzyne (jeżeli w twoim systemie tego nie ma to współczuje twoim klientom a z tego co piszesz to wynika) bo co by sie stało gdyby ta funkcja nie zadziałała przy manewrze wyprzedzania ???
Niewiele wiesz o Stagu najwyraźniej. Oczywiście, jeśli następuje spadek ciśnienia, jest możliwa reakcja polegająca na przełączeniu na benzynę. Odbywa się to jednak z powiadomieniem użytkownika, że auto "nie wyrabia" na czystym gazie - samochód przełącza się na benzynę, piszcząc przy tym buzzerem - podobnie jak w BRC. Istnieje tez opcja "niewidocznego" podpierania się benzyną, jeśli wygenerowany zostanie błąd spadku ciśnienia poniżej zadanego progu (który można ustawić względem ciśeniania roboczego i zapasu czasu na korekty wydłużające czasów wtrysków LPG). Działa to tak, że pojawienie się takiego spadku powoduje przełączenie jednego wtrysku na Pb, w razie braku poprawy ciśnienia - kolejnego, aż do skutku, lub przełączenia na Pb w sposób permanentny.
Nie istnieje natomiast opacja podparcia się benzyną w przypadku zapętlenia wtryskiwaczy LPG - uważam, że zapętlanie się wtrysków, jak rownież błędy ciśnienia są sygnałem nieprawidłowości i wymagają ingerencji serwisowej w instalację.
U nas żadnej opcji podpierania się Pb - nie uświadczysz. Auto ma jeździć wyłącznie na gazie i osiągać bez żadnych kłopotów pełną moc.
Należę do sieci BRC, choć nie korzystam, bo nie rekomnduję czegoś, co jest jednocześnie droższe i gorsze zarazem.
Na przyszłość sugeruję wcześniejsze zastanowienie się nad sformuowaniem stwierdzenia bo istnieje w polskim prawie coś takiego jek pomówienie a konsekwencje tego mogą być różne...
Studiowałem prawo, jestem świadom, co piszę.
Wytłumacz mi 30% udział w rynku sprzedaży na terenie Polski instalacji BRC które rzeczywiście są droższe i tak jak ty piszesz gorsze. Przecież to sami klienci o tym zdecydowali (a może naoglądali się reklamy Media Markt "nie dla i....w".
Gdzies poniżej sugerowałeś mi, żebym zapisał się do PiS, z czego wnoszę, że mocno braci Kaczyńskich nie lubisz. Na Twoje więc pytanie o 30% rynek sprzedaży BRC odpowiem: Na Lecha Kaczyńskiego zagłosowało 57% Polaków. Kąsasz analogię? czy mówić jaśniej? :mrgreen:
Ciekawi mnie i zarazem odpowiedz mi na pytanie co zrobisz ze swoimi "SKŁADAKAMI" jeżeli na terenie Polski zacznie obowiązywać protokół 115 ???
Jeśliby nawet zaczął (co jest mało realne) - kity AC zawierają obecnie Scorpiony Mini/ST/GT, listwy Magic Jet, pochodzą więc od jednego dostawcy. Określenie "składak" jest tu już zdecydowanie mało adekwatny - chyba już pisałem o kwestii "składakowości" - Prins też jest składakiem, BRC poniekąd również, choć przynajmniej wszystko firmuje własnym brandem.
Powiem szczerze, że nie wiem, czy scorpiony przeszły homologację według protokołu 115, ale Magic Jety są homologowane - i na Niemcy idą jak ciepłe bułki.
Ależ skąd, nie zaczynałem nigdy przygody z motoryzacją... LPG, człowieku, jest tylko jednym z działów, w jakim działam. Podstawowym jest coś zupełnie innego - coś, co naprawdę może być określane mianem przygody, a nie zwykłego rzemiosła, jakim jest montowanie gazu. Wyściub trochę nos poza to forum, skoro już chcesz się bawić w detektywa i poszukaj, może się dowiesz.
Według twojego sposobu myślenia Japończycy sa rzemieślnikami ponieważ ich gospodarka funkcjionuje na zasadzie wąskiej specjalizacji. Dlaczego więc są niedościgniona potęgą technologiczną z której korzysta cały świat ??? Dlatego że sa rzemieślnikami i każdy z nich nie trzyma 10ciu srok za ogon. A dzieki rzemieślnikom funkcjinuje każda gospodarka każdego państwa na tym świecie i gdyby ich(nas) nie było mieli byśmy jeszcze większy kryzys światowy. A artyści dobrzy są do malowania obrazów. Reszta opiera się na schematach opracowanych przez innych i ty do nich też sie zaliczasz. Chyba że jesteś Leonardo da Vinci i dodatkowo Vasco da Gama i lubisz przygody. Reasumując jestem rzemieślnikiem z dyplomem ale swoją prace traktuję jako przydodę i to co ty robisz nie krytykuję ponieważ nie jest to poziom do dyskusji.
Instalacje LPG to zespół dosyć powtarzalnych czynności, choć wymaga kreatywności i czasem pomysłowości.
Nasza podstawowa działaność to budowanie samochodów na zamówienie - i to jest według mnie prawdziwy akt tworzenia czegoś z niczego. NIe potępiam rzemiosła, mówię tylko, że staram się latać na wyższych trajektoriach, niż tylko gazowanie aut - a jest to odpowiedź na Twoje mało lotne kwestionowanie tego, czy i na ile intensywnie mam kontakt z motoryzacją. Otóż mam - i to z taką zapewne, o jakiej Ci się nie śni.
Z pewnością... Jakie auta, takie instalacje... Dobrze, że chociaż zaimplementowali sekwencyjny wtrysk do silnika, to Sequent w ogóle jest w stanie obsłuzyć system Pb. W przełączającym się pomiędzy full grupą, a półsekwencją lanosie 1.6 16V BRC by nawet nie zipnął...
Wydaje mi sie ze mylisz pojecia. Jak sama nazwa mówi SEQUENT służy do obsługi silników w których funkcjonuje sekwencyjny wtrysk benzyny i do tego został stworzony, a inne systemy wtrysku benzyny o których piszesz funkcjonuja w samochodach starszej generacji i na dzin dziszejszy umierają śmiercią naturalną.
Zgadnij, dlaczego systemy wtrysku gazu BRC nie obsługują full grupy? Bo jest już przeżytkiem? Ależ skąd! Wrzucenie w opcje programu możliwości obsłużenia wtrysku równoległego to programistyczny pikuś. Problem w czym innym - a mianowicie w dostępnych przy full grupie czasach wtrysku Pb, który nie sięga powyżej 7.5-8.0 ms. pro prostu wymagane są bardzo szybkie wtryski LPG, a takich BRC nie posiada (pomijając Keihiny)
..Dlatego twój nieelegancki atak świadczy o tym że należysz do tej grupy Polaków którzy negują wszystko i wszystkich. Czyli więc jesteś w opozycji i sugerujemy ci żebyś zapisał się do PiSu - tam zrobisz napewno karierę a na tym forum niestety wymaga sie (bo jest ono skierowane do ludzi którzy szukają tutaj porady ad. odnośnie wyboru instalacji gazowej ) uczciwej dyskusji a nie negowania wszystkiego co ktoś inny powie.
Sugeruję przeczytać poczatek sporu i zaniechać żałosnej retoryki a"la Tusk. Usiłowałeś zawrzeszczeć moją swobodną wypowiedź tylko dlatego, że mam inne zdanie, niż Ty i w dodatku - ośmielę się stwierdzić - przytaczam merytoryczne argumenty - w odróżnieniu od Ciebie, których nie umiesz obalić, więc się ciskasz. I teraz udajesz elegancika, a mnie wysyłasz do PiS, jako pieniacza. Jesteś hipokrytą gorszym, niż Niesiołowski.
W kwestiach technicznych porozmawiajmy rzeczowo i bez ataków ( bo tylko z takimi ludzmi będę rozmawiał- bez obrażania ich i nazywania oszustami)
Pfff... Przeczytaj sobie wszystkie moje posty od początku dyskusji i odpowiedz na wszystkie moje niewygodne pytania, które pozostawiłeś bez jednoznacznej i zgodnej z prawdą odpowiedzi.
Moja sugestia dla ciebie. Proponuję ci o tym wszystkim co piszesz na temat instalacji BRC skontaktować się z firmą www.czakram.pl (link usunięty) a jeszcze lepiej z firmą www.brc.it (link usunięty) . Może okaże sie ze jesteś lepszy od p. Piotra O. z firmy Czakram albo zostaniesz zaproszony do współpracy przez firmę BRC i jeszcze na tym zarobisz trochę kasiorki i to dopiero będzie dla ciebie PRZYGODA.
Firmie BRC nie jest raczej potrzebny ktoś, kto wskazuje im braki ich produktu. Sami na 100% są tego świadomi, a oburzające jest to, że nic z tym nie robią.
Ad. kwestii podawania przez producenta szczegółowych danych na temat swoich produktów (czas otwarcia wtrysku itp.) nie dziwie sie firmie BRC że takich danych nie udostępnia na forum publicznym gdyż wiesz że funkcjionuje cos takiego jak wywiad gospodarczy i wielu innych z przyjemnością skopiowałoby w naszym przypadku coś takiego co nazywa sie wtryskiwacz gazowy BRC
;mrgreen: Rzeczywiście... Jeśłiby komuś przyszłoby na myśl kopiować wtrysk BRC, na pewno brak danych charakterystyk wtrysku bardzo skutecznie mu to uniemożliwi... :mrgreen:
A na szkoleniu takie dane są podawane dla montażystów i są one inne niż to co ty podajesz. Jeżeli twierdzisz że jest inaczej skontaktuj sie z p. Piotrem O. jeśli wiesz o kogo chodzi a powinieneś wiedzieć jeśli "należysz" do sieci Czakramu.
A tak na marginesie na co dzień obserwuję czasy pracy wtryskiwaczy na swoim komputerze i niestety różnią sie tym co ty opisujesz. Widocznie różnimy się wyszkoleniem albo inaczej konfigurujemy oprogramowanie lub różnimy sie sposobem montażu i dlatego możliwe jest że wychodzą ci takie rodzynki ja takich problemów jak ty nie zanotowałem (bez względu na rodzaj, moc samochodu itp.) prawda leży po sposobie skonfigurowania instalacji.
A co Ty masz u siebie do konfigurowania? "Skonfiguruj" mi zestaw do hondy Prelude, Civic Type R lub S-2000 - silnik K-20, wypluwający ponad 100 KM z litra, kręcący się do 9500 obr/min. pokaż mi taką hondę jeżdżącą na LPG BRC - jeżdżącą, zaznaczam, od wolnych obrotów do odcięcia, bez spadków mocy, mulenia, zubożonej mieszanki i podpierania się wachą.
... Uwierz mi samochód który przytaczasz o takiej mocy pójdzie na jednej "cegle" problem tkwi tylko w szczegółach. Jeśli mi nie wierzysz postaw mi takie auto na zakładzie. Stawką jest skrzynka Johny Walkera (możesz zaproponować coś innego byle miało %)
Nie piję w ogóle alkoholu, więc kiepski dla mnie interes
Ale możemy umówić się, że jeśli trafi się u Ciebie jakiś Tuareg, czy S6/S8, pięciolitrowy merc - daj znać, może akurat będe się wybierał w Twoje strony, chętnie posiedzę z Tobą przy laptopie i popatrzę, jak klęka ciśnienie na cegle :mrgreen:
Kończąc, nie ma znaczenia jakie są czasy wtrysków, czy jest to nasza BRC czy twoja składanka, jaka jest zasada działania instalacji, nasze usługi które wykonujemy zmierzać powinny do tego by klient był zadowolony. Skoro ty sie chwalisz klientami z terenu Polski my możemy sie pochwalić klientami i co możemy udokumentować, z terenu U.K. lub Niemiec ale nie o to w tym wszystkim chodzi.
Kończymy dzisiejsza dyskusję bo i tak dużo czasu poświeciliśmy twojej osobie a teraz chccemy spedzic ten weekend po ciezkim tygodniu z naszymi rodzinami.
pozdrawiamy wszystkich klientow (i naszych i twoich) i współczujemy Wam zarazem że jesteście świadkami tak nieeleganckiej dyskusji w tym miejscu. Ale wierze w to że napewno wyjedziecie zadowoleni po skorzystaniu z usług Sebastiana S jak i naszych. Niestety mogę ręczyć tylko za siebie.
I ja dziś już po pracy, ledwo siedzę, oczy na zapałkach.
Pozdrawiam wszystkich. Dyskusje uważam za żywą, może wręcz ostrą, aczkolwiek nie przypominam sobie zachowań nieeleganckich ze swojej strony. Staram się operować konkretami i mam nadzieję, że tak samo się zachowasz. Dziś znaczna poprawa, jak juz pisalem
Miłej niedzieli. Załóżmy, że jest Ramadan i jutro nie piszemy! :mrgreen:
Panowie, co to znaczy że BRC SQ24 podpiera się benzyną i kiedy tak się dzieje?
Kiedy? Prawie zawsze
To był żart. A poważnie - jeśli wykryte zostanie zjawisko zapętlenia wtryskiwaczy, które z kolei jest objawem korekty wydłużającej czas wtrysku z powodu najczęściej spadku ciśnienia wywołanego zbyt małą wydajnością reduktora, BRC odłącza po kolei wtryskiwacze LPG, w ich miejsce podstawiając wysterowane wtryskiwacze Pb. Odciążenie LPG obliczone jest na powrót równowagi ciśnieniowej fazy lotnej LPG i umożliwia ponowne podłączenie odłączonych wczesniej wtrysków LPG.
Tak to mniej więcej działa. W połączeniu z małą elastycznością w doborze wydajności wtryskiwaczy (sa trzy typy), oraz kiepską wydajnością ciśnieniową reduktorów BRC (w stosunku do deklaracji producenta) - istnieje duże prawdopodobieństwo, że wydajność przy max bucie będzie zbyt mała, wtryski się zapętlą i przy każdym depnięciu do dechy auto podbierze trochę benzyny.
Zgadzam sie z przedówcą że zapętla sie w tym temacie.
Sebastian idz się przeszkol, dobrze zrobisz jak sie doszkolisz, poznaj do końca system BRC pokaż mi te braki na wysokich obrotach(a z resztą może ja ich nie widzę). Czy jak maleje ilość gazu w butli to ciśnienie gazu jest takie same ?? Czy z tego powodu ciśnienie na listwie wtrysku jest takie same ?? czy czasy otwarcia wtryskiwaczy są takie same ?? Jakie podbieranie paliwa czy ty wiesz co piszesz wytłumacz mi jaki by był sens montażu gdy przy twojej teorii autko w miescie paliło"by" 8 litrów gazu i 5 litrów benzyny. Wierzysz że BRC strzeliłoby sobie takiego gola ?
Popatrz ile tego sie sprzedaje w ilu krajach http://www.brc.it/concessionarie.aspx?lang=it (link usunięty) , tym inne firmy sie nie poszczycą no chyba że jest inaczej ??
Spadek ciśnienia no proszę cię czym ty podajesz gaz do reduktora.
Chyba przerósł cię ten system albo sie myle.
Proszę cię przestań brak ci klientów czy co bo nie rozumiem.
Pozdrawiam TMGKW...
pablosan - BRC startuje z benzyny tylko jak jest zimny silnik tylko po to aby podgrzać reduktor do odpowiedniej temperatury. Po uzyskaniu jej przechodzi na gaz i tylko na nim pracuje .
A co do tego aby cię przekonać zapraszam do naszego zakładu odłączymy w aucie pompe paliwa odpalisz sobie je nawet na zimnym silniku(opcja w instalacji) pojeździsz sprawdzisz czy auto chodzi czy też brakuje mu podparcia paliwem.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum gazeo.pl → Co zamontować Czy montować → Która instalaja lepsza?
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc