Wprowadzenie nowej instalacji LPG marki BRC do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny jest związane z działaniami wewnątrz Grupy Westport Fuel Systems, która skupia światowe potęgi z branży samochodowych instalacji gazowych. Jest wśród nich także marka BRC.
Nie jest tajemnicą, że system BRC Sequent Maestro jest wynikiem współpracy firm BRC i Prins należących do Grupy Westport Fuel Systems. Instalacja ta łączy w sobie zalety obu marek i wykorzystując ich komponenty.
System Sequent Maestro sygnowany marką BRC wykorzystuje podzespoły BRC, np. reduktory Genius MB, czy cieszące się bardzo dobrymi opiniami wtryskiwacze gazowe BRC IN03.
Sterownik AFC-3.0 DI zamknięty w wykonanej z tworzywa i stopów aluminium obudowie jest wyposażony w trzy złącza. Ma solidny radiator od spodu, co z pewnością zapewnia odpowiednie warunki pracy dla podzespołów elektronicznych.
Obsługuje on zarówno silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, jak i jednostki napędowe z bezpośrednim i pośrednim wtryskiem (jak np. silniki D-4S stosowane w Toyotach czy Lexusach). Sterownik jest niestety dość duży co dla montażystów nie będzie ułatwieniem.
System BRC Sequent Maestro może być także kompletowany z reduktorem elektronicznym EVP-500 występującym w barwach BRC. Bardzo duża wydajność tego reduktora powoduje, że jest on częścią setów montażowych przeznaczonych dla aut o wyższych mocach.
Wtryskiwacze BRC IN03 są cenione przez wielu przedstawicieli branży samochodowych instalacji gazowych. O dopracowaniu ich konstrukcji, także w zakresie odporności na zanieczyszczenia zawarte w autogazie, świadczy fakt ich wieloletniej produkcji w wielu milionach egzemplarzy, w praktycznie niezmienionej formie.
Klasyczny przełącznik rodzaju zasilania marki BRC ma cztery zielone diody poziomu LPG w zbiorniku oraz diodę zielono-czerwoną sygnalizującą rodzaj paliwa, na którym silnik aktualnie pracuje.
Jest to najbardziej popularny na rynku typ instalacji do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, w której w czasie pracy jednostki napędowej na LPG wtryskiwacze benzynowe dawkują niewielką ilość paliwa w celu ich ochrony przed uszkodzeniem.
Według firmy Czakram, w tym aspekcie system BRC Sequent Maestro jest jedną z lepszych na rynku propozycji. Dane producenta instalacji BRC Sequent Maestro wskazują, że udział benzyny w całkowitym zużyciu paliwa w czasie jazdy na LPG wynosi zaledwie 3 do 7%.
Właśnie w wielkości udziału benzyny w czasie jazdy na LPG upatrujemy dużą przewagę naszego systemu BRC Sequent Maestro nad innymi instalacjami oferowanymi na polskim rynku. Kolejnym jest to, że mamy na bieżąco opracowywane najnowsze samochody. Można powiedzieć, że praktycznie tuż po premierze nowego modelu auta instalacja BRC Sequent Maestro jest do niego już oferowana, co przy obecnych cenach benzyny jest świetną wiadomością dla kierowców.
Krzysztof Grabarz, dyrektor handlowy, Czakram
Lista modeli samochodów opracowanych pod kątem zasilania LPG na bazie systemu BRC Sequent Maestro jest bardzo liczna i cały czas jest uaktualniana o nowe pojazdy.
Dostęp do niej jest możliwy na stronie internetowej firmy Czakram - Lista Sequent Maestro, na której jest ona na bieżąco aktualizowana.
Montujesz Maestro, skorzystaj z panelu do wycen https://wycenainstalacjilpg.gazeo.pl/#warsztat lub napisz na adres gamos@gazeo.pl.
Instalacje BRC Sequent Maestro są oferowane w stosunkowo przystępnych (na tle konkurencji) cenach. Sugerowane przez Czakram, który jest dystrybutorem marki BRC w Polsce, ceny instalacji BRC Sequent Maestro do popularnych na rynku 3-cylindrowych jednostek napędowych rozpoczynają się już od około 5 000 zł (wraz z montażem). Do równie popularnych jednostek 4-cylindrowych ceny systemu Maestro kształtują się w granicach 5 600-5 800 zł.
Cena systemu BRC Sequent Maestro to kolejny nasz atut, co już zauważają kierowcy zainteresowani montażem instalacji LPG w swoich autach.
Krzysztof Grabarz, dyrektor handlowy, Czakram
Warsztaty bardzo chwalą instalację BRC Sequent Maestro, zarówno pod kątem możliwości technicznych jak i w zakresie wsparcia jakie w razie potrzeby otrzymują z firmy Czakram. Odpowiednia polityka cenowa powoduje, że klienci chętnie montują ten system, co jest powodem do zadowolenia dla wszystkich (kierowców, warsztatów i dystrybutora).
Instalacja BRC Sequent Maestro jest znacznie bardziej zaawansowana od wcześniejszych SDI czy SDI 2.0, co wynika m.in. z generacji silników, do których są te systemy dedykowane. Instalacja bardzo fajnie pracuje, żaden z klientów nie wrócił z powodu nadmiernego zużycia benzyny, co potwierdza założenia producenta w zakresie wielkości dotrysku (do 7%). W mocniejszych konfiguracjach stosowany jest reduktor EVP-500, mały, łatwy w montażu i piekielnie wydajny (do 500 KM).
System BRC Sequent Maestro ma duży sterownik, dla którego trzeba znaleźć odpowiednie miejsce. W dużych samochodach nie jest to problemem, trochę gorzej jest w mniejszych ale zawsze gdzieś można go upchnąć. System jest dostarczany z wraz z mapą do konkretnego silnika i wymaga tylko kontroli po jej wgraniu. Uważam, że to bardzo ciekawa propozycja marki BRC, także pod względem cenowym.
Wojciech Nowicki, AUTOPORT / AUTOGAZ Swarzędz
Odpowiednio zróżnicowana polityka cenowa i zastosowanie różnych komponentów powoduje wyraźne rozgraniczenie systemów do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny w ramach Grupy Westport Fuel Systems. Wyraźnie widać to na przykładzie instalacji BRC Sequent Maestro, która niczego nie naśladuje i jest rozwijana zgodnie z polityką firmy BRC. Podobieństwo niektórych komponentów z podzespołami innej marki będącej częścią Grupy nie jest przypadkowe i także jest podyktowane dbałością o rozwój zasłużonej dla branży LPG marki BRC.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl