System LDI jest testowany w Polsce od października 2012 r. Seat Leon, w którym go zamontowano jest tankowany na różnych stacjach LPG tak, aby sprawdzić zachowanie się systemu LDI na dostępnym w Polsce gazie. We Włoszech testy systemu są prowadzone w 8 pojazdach, z których najwyższy przebieg jaki osiągnięto to 140 tys. km.
Samochód wyposażony w instalację LDI może cały czas poruszać się na LPG, łącznie z rozruchem zimnego silnika. Należy jednak pamiętać, że silnik jest uruchamiany
na paliwie, na którym został wyłączony. Nie ma konieczności uruchamiania samochodu na benzynie, choć trzeba ją zużywać (np. na dojazdy na stację LPG po zużyciu gazu) ponieważ podlega starzeniu.
Możliwość uruchamiania na gazie to poważna zaleta, którą z pewnością docenią kierowcy użytkujący samochód na krótkich odcinkach w mieście.
Przełączanie na benzynę
Aby wspomóc proces przełączania silnika na benzynę system LDI ma dodatkową pompę tego paliwa (co ciekawe zamontowaną w zbiorniku LPG), która zwiększa ciśnienie benzyny tak, aby „przepchnąć” pozostałe w układzie
paliwowym LPG. Pompa pracuje
do momentu całkowitego przełączenia
silnika na benzynę (opróżnienia układu paliwowego z LPG).
Dwie pompy LPG
W układzie zasilania LPG zastosowano dwie pompy, zamiast jednej wielozakresowej (o kilku wydajnościach). Pompy współpracują z układem pomiaru temperatury i ciśnienia gazu (w zbiorniku i w komorze silnikowej),
dzięki czemu wiadomo kiedy może nastąpić ewentualne rozprężenie gazu w przewodach. Przeciwdziałając temu niekorzystnemu zjawisku pompy zwiększają ciśnienie LPG, nawet do wartości 24 barów. W normalnych warunkach eksploatacji LPG w instalacji ma o około 5 barów wyższe ciśnienie niż panujące w zbiorniku.
Z uwagi na umieszczenie w zbiorniku LPG łącznie trzech pomp (2 LPG i benzynowej) zastosowano zbiornik toroidalny pełny, który rekompensuje objętość tych zespołów. Za odcięcie LPG przy tankowaniu odpowiada elektrozawór współpracujący z optycznym czujnikiem poziomu LPG.
Zużycie paliwa
Według informacji polskiego przedstawiciela BRC, firmy Czakram zużycie paliwa w czasie jazd testowych wynosiło około 5 do 10% wyższe niż wskazania zużycia benzyny z komputera pokładowego samochodu. Przy spokojnej jeździe można uzyskać zużycie LPG nawet w granicach 7 l/100 km.
Dostępne aplikacje
Obecnie instalacja BRC LDI jest dostępna do gamy silników TSI oferowanych w pojazdach grupy VW (1,2; 1,4; 1,8; 2,0), silnika 1,6 GDI (Kia/Hyundai), silnika 1,6 w Peugeocie oraz jednostki napędowej 2,3 (DISI) w Mazdzie.
Przyszłość
Gama silników obsługiwanych przez instalację BRC Sequent Direct Injection (opartą o wtrysk fazy gazowej) nie będzie już rozszerzana. Aplikacje do nowych silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny będą realizowane już w oparciu o system LDI.
Instalacja BRC LDI będzie dostępna w Polsce już w połowie 2013 roku.
Zobacz stronę producenta:
BRCwczytywanie wyników...
Cena: 1.80 zł
Cena: 12.80 zł
Cena: 12.80 zł
Cena: 3.30 zł
Cena: 5.70 zł
Cena: 6.40 zł
Cena: 122.00 zł
Cena: 15.00 zł
Cena: 26.00 zł
Cena: 53.60 zł
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl