Odświeżona, piąta generacja Renault Clio zachowuje wersję napędzaną autogazem. Taka wersja Clio jest oferowana z silnikiem TCe 100 ECO-G, znanym także z innych modeli samochodów Grupy Renault (Dacii).
Jest to turbodoładowany silnik zbudowany w trzycylindrowym, rzędowym układzie konstrukcyjnym. Ma on pojemność skokową 999 cm³ a w głowicy pracują po cztery zawory w każdym z cylindrów. Ich pracą steruje pojedynczy wałek rozrządu zamontowany na głowicy.
Sześć zaworów dolotowych steruje dopływem mieszanki paliwowo-powietrznej do każdej z 3 komór spalania w silniku, pozostałe sześć otwiera się by opróżnić je ze spalin. Zawory oraz ich gniazda w głowicy są utwardzane w wyniku odpowiednio dobranych procesów obróbki cieplno-chemicznej.
Silnik jest zasilany benzyną przez sekwencyjnie uruchamiane wtryskiwacze zamontowane w kanałach dolotowych poszczególnych cylindrów. Dodatkowy, gazowy układ zasilania ma wtryskiwacze dawkujące LPG w fazie lotnej także do kanałów dolotowych.
Jednostka napędowa osiąga moc maksymalną 100 KM (74 kW) przy 5 000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 170 Nm dostępny już od 2 750 obr./min.
Emisja dwutlenku węgla (CO2) silnika TCe 100 ECO-G wg cyklu WLTP wynosi:
Emisja CO2 przy zasilaniu gazem jest o 13% mniejsza.
Instalacja gazowa, której dostawcą jest włoski producent, firma Landi Renzo, jest montowana w warunkach fabrycznych a pojazd jest homologowany na obu paliwach (benzynie i LPG).
Doświadczenia zdobyte w wyniku długiego okresu obecności na rynku silnika TCe 100 ECO-G były powodem sukcesywnego wprowadzania udoskonaleń w jego układzie zasilania LPG. Dzięki temu uproszczono np. czynności serwisowe w trakcie obsługi silnika i jego gazowego układu paliwowego.
Wprowadzono na przykład nowy typ reduktora-parownika, który nie jest zintegrowany z elektrozaworem gazowym i filtrem fazy ciekłej (dzięki temu ułatwiono wymianę wkładu filtra fazy ciekłej). Jeden z przewodów niskiego ciśnienia LPG (już za reduktorem-parownikiem) wyposażono w osłonę termiczną. W układzie ogrzewania reduktora zastosowano dodatkową pompę cieczy chłodzącej, która pozwala na szybsze osiągniecie przez reduktor właściwej temperatury pracy i szybsze przełączenie silnika na zasilanie LPG.
Grupa Renault odpowiada za wzrost sprzedaży samochodów LPG na wielu europejskich rynkach za sprawą innego ze swoich modeli, Dacii Sandero. Utrzymanie w ofercie Clio silnika LPG jest zatem konsekwentnym posunięciem firmy, która w tym segmencie jest w wielu krajach wręcz monopolistą.
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Masz już instalację? Szukasz materiałów eksploatacyjnych lub części? Zamów je w nagaz24.pl
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl