Po sukcesie napędzanego sprężonym gazem ziemnym Sprintera NGT (Natural Gas Technology), Mercedes wprowadza do sprzedaży odmianę swojego dużego dostawczego lub osobowego vana w nowej wersji LGT (Liquefied Gas Technology), zasilanej płynną mieszaniną propanu i butanu.
Dzięki nowej odmianie popularnego Sprintera, marka z trójramienną gwiazdą w herbie poszerza swoją ofertę BlueEFFICIENCY, na którą składają się już modele na CNG, wodór (F-CELL, z ogniwem paliwowym), prąd (E-CELL) oraz najoszczędniejsze warianty pojazdów zużywających paliwa konwencjonalne. Nabywcy mogą wybierać spośród tak szerokiej gamy, by osiągać jak największe korzyści dla siebie - czy to ekonomiczne, czy środowiskowe.
Wersja LGT została wyposażona w ten sam silnik, co „bratni” NGT, czyli benzynową jednostkę o pojemności 1,8 l z kompresorem, osiągającą moc 156 KM i generującą moment obrotowy o wartości 240 Nm w zakresie 3000-4000 obr/min. Zasilany autogazem Sprinter otrzymał pojemny, 76-litrowy zbiornik toroidalny umieszczony w tylnej części nadwozia, pod przestrzenią bagażową. W ten sposób walory użytkowe auta zostały w pełni zachowane, nie pogorszył się również rozkład mas. Dla wydłużenia wynoszącego ok. 450-500 km zasięgu, można skorzystać także ze stulitrowego baku z paliwem bazowym, dzięki czemu dostawczy Mercedes pokonuje bez tankowania ponad dwa razy taką odległość (1200 km). Pytanie tylko: po co komu jeździć na benzynie, kiedy ma się instalację LPG?
Powiedzmy, że po wlaniu „bezołowiowej” pod korek bardzo długo wystarczy na poranne rozruchy i awaryjne dojazdy do stacji po wyczerpaniu gazu.
Sprinter LGT spełnia normę emisji spalin Euro 5 oraz „wydycha” o 20% mniej CO2niż odpowiednik benzynowy, co powinno zamknąć usta sceptykom twierdzącym, że gaz płynny nie jest paliwem ekologicznym. Oszczędności „na czysto” w bieżących kosztach eksploatacji oszacowano na ok. 30%, zależnie od sposobu użytkowania (im mniej uruchomień, tym lepiej, ponieważ przełączenie następuje dopiero po osiągnięciu przez ciecz chłodzącą temperatury 45° C).
Zmiana rodzaju zasilania (w obie strony) odbywa się w pełni automatycznie, choć kierowca ma naturalnie możliwość samodzielnie wybierać, na którym paliwie chce w danej chwili jechać. Wystarczy nacisnąć przycisk umieszczony w centrum diodowego wyświetlacza poziomu LPG w zbiorniku i gotowe (oczywiście pod warunkiem, że silnik jest już gotowy do spalania gazu). Zawór tankowania alternatywnego paliwa umieszczono pod klapką wlewu benzyny i ma formę przyłącza, w które należy wkręcić adapter z odpowiednią końcówką. Na rynku niemieckim standardowo będzie to złącze typu ACME (belgijskie).
Auto będzie dostępne w rozmaitych wariantach zabudowy nadwozia - jako furgon, mikrobus, podwozie z kabiną oraz ze skrzynią ładunkową i podwójną kabiną (tzw. crew cab) - oraz z dwoma rozstawami osi, do wyboru: 3665 lub 4325 mm. Dopuszczalna masa całkowita wszystkich modeli wynosi 3,5 t. Produkcja rusza jeszcze w listopadzie 2010 r., a koszt doposażenia Sprintera w układ zasilania tanim i przyjaznym dla środowiska paliwem wynosi w Niemczech 2538 euro. Jednocześnie z publikacją danych o modelu LGT, producent zapowiedział poszerzenie palety wersji NGT. Obok odmian znanych dotychczas pojawią się: crew cab, mikrobus mono-fuel (bez zasilania benzynowego), furgon o DMC 3,88 t oraz podwozie do zabudowy o DMC 3,5 lub 4,25 t. Jednopaliwowe Sprintery na gaz ziemny spełniają dobrowolną normę emisji EEV.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl