Fabio Ghizzi, General Manager i członek zarządu Landi Renzo Polska: Tak, to prawda. Wystartowaliśmy dobrze, niestety później zostaliśmy skutecznie przyhamowani, jak większość przedsiębiorstw w kraju i na świecie. Staraliśmy się robić wszystko, ale pamiętamy jak niepewna była sytuacja, nie wiedzieliśmy co nas czeka kolejnego dnia. Pomimo naszych dążeń, wsparcia, korzystnej oferty, ludzie nie myśleli o montażu LPG. W tamtym czasie nie było to dla nich dobrem koniecznym. Ostatecznie, jak wiele innych firm, kończymy rok z zmniejszonym obrotem w stosunku do zakładanego.
Oczywiście, że tak, naturalną reakcją konsumentów w przypadku pogorszenia sytuacji ekonomicznej jest poszukiwanie tańszych rozwiązań, również transportowych. Ponadto możliwość przemieszczania się własnym, taniej zasilanym (za pomocą LPG) samochodem, jest bezpieczniejsze z powodów epidemiologicznych. Wszystkie dotychczasowe doświadczenia trudnych okresów w gospodarce zwiększały grupę klientów poszukujących najtańszych produktów. Obecnie również "oszczędni" się znajdą. Jednocześnie wzrosła świadomość konsumencka, doceniająca znaczenie marki i jakość produktów, a to są nasi klienci.
Działalność realizowana jest w podobnym zakresie jak zazwyczaj, wprowadziliśmy środki bezpieczeństwa związane z ochroną pracowników mających kontakt z klientami, ale przez cały czas (nawet w trakcie wiosennego lockdownu) nasi przedstawiciele handlowi utrzymywali kontakt ze swoimi klientami dbając o terminową i bezproblemową realizację zamówień, podobnie była realizowana pomoc techniczna, choć tutaj w większym stopniu poprzez nowoczesne środki komunikacyjne.
Wdrożyliśmy również system szkoleń online, bardzo chwalony przez uczestników. W stosunku do pracowników mogących wykonywać swoje zadania poza miejscem stałego wykonywania pracy zastosowaliśmy system pracy zdalnej.
Wprowadziliśmy też kampanię informacyjną wśród pracowników, jak zminimalizować ryzyko zachorowania na koronawirusa i jak postępować w przypadku niepokojących objawów, zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia i WHO. Na bieżąco monitorujemy przypadki kontaktów z zarażonymi czy konieczność odbycia kwarantanny.
To pytanie do wróżki lub jasnowidza. Ale mówiąc poważnie to na przetrwanie tej sytuacji w nieokreślonym horyzoncie czasowym ma wpływ wiele czynników. Są to obostrzenia nakładane przez rząd na przedsiębiorców i obywateli, sytuacja ekonomiczna konsumentów i ich skłonność do realizowania zakupów związanych z naszą branżą, możliwe ubożenie społeczeństwa, poziom płynności finansowej naszych klientów, sytuacja ogólnoświatowa, utrzymanie łańcucha dostaw.
Nawet w bardzo pozytywnym wariancie trudno jest przyjąć, że nie nastąpią żadne straty w branży. Najważniejsze jest skupienie się na ich minimalizowaniu i zachowaniu wysokiej elastyczności, by móc szybko dostosowywać się do zmian następujących w otoczeniu. Ale nawet taki trudny okres może być okazją do przyjrzenia się biznesowi i wypróbowania nowych metod pracy. Na przykład zwiększeniu automatyzacji i robotyzacji procesów, poszukaniu oszczędności w obszarach dotychczas objętych mniejszym zainteresowaniem czy spróbowaniu zupełnie nowych strategii mogących w dłuższym czasie przynieść ciekawe efekty.
Ostatnia dekada pokazała, że doświadczeni producenci systemów LPG, radzą sobie z dostosowywaniem nowoczesnych instalacji do zasilania najnowszych silników. Wymagania stawiane przez dalsze ograniczanie emisji z silników spalinowych powodują dalszą hybrydyzację zespołów napędowych w samochodach.
Obecnie coraz bardziej powszechnymi stają się hybrydy tzw. miękkie MHEV oraz klasyczne HEV, które odzyskują energię z zespołu napędowego. Najbliższe lata to etap rozwoju tych napędów przy współistnieniu silników spalinowych, które mogą być jeszcze bardziej ekologiczne dzięki zastosowaniu LPG. Najlepsi producenci systemów zasilania LPG, potrafią adaptować wspomniane samochody hybrydowe, więc jest potencjał do dalszego rozwoju.
Trudne czasy to wystawienie na próbę relacji biznesowych. Również teraz firmy z nami współpracujące przekonują się, że jesteśmy solidnym producentem samochodowych instalacji gazowych i solidarnym partnerem. Wsparcie warsztatów montażowych to również inwestycja w branżę, z której wszyscy żyjemy. Tylko nasze wspólne przetrwanie "trudnych czasów", pozwoli na dalszy rozwój w przyszłości i to należy zrozumieć.
W przyszłości Europa jest zorientowana na obniżenie emisji spalin, dzięki samochodom elektrycznym i hybrydowym. W konsekwencji producenci samochodów podążają za tym trendem, narzucając swoje produkty. My jako producenci instalacji CNG i LPG musimy dążyć do tych samych celów, dając nowe rozwiązania.
Oczywiście silniki będą coraz bardziej skomplikowane stawiając przed nami wielkie wyzwania. My jako Landirenzo jesteśmy świadomi, że możemy im sprostać. Mamy już plany produkcyjne komponentów LPG na 2021 r. dla producentów samochodów takich jak: Renault i Dacia, FCA, Volkswagen, Toyota i inni.
Nie wyobrażam sobie spełnienia wyśrubowanych norm emisji spalin (tych obecnie obowiązujących i w przyszłości wprowadzonych - zapewne jeszcze bardziej restrykcyjnych ) bez zastosowania wtrysku bezpośredniego, bądź hybrydy oraz pośredniego i bezpośredniego wtrysku paliwa.
Wygląda na to, że już teraz silniki z wtryskiem bezpośrednim i bez wspomagania wtryskiem do kolektora dolotowego są na granicy swoich możliwości emisyjnych. Stąd eksperymenty ze scavengingiem (przewietrzaniem komór spalania), zmiennymi wzniosami zaworowymi czy obiegiem Buddacka w silnikach grupy VW.
Sterownik Landirenzo Omegas Direct NG 5.0 daje znacznie większe możliwości w zakresie efektywnego adaptowania tego typu jednostek napędowych na zasilanie LPG. Dlatego właśnie jest to dla nas bardzo ważny produkt.
Tak. Jeśli chcemy sobie zostawić jeszcze jakąkolwiek przyjemność z jazdy dynamicznym samochodem mieszczącym się w spodziewanych normach emisji spalin to tego typu rozwiązania muszą być dalej rozwijane.
Patrząc też ekologicznie na ślad węglowy samochodu z silnikiem na bezpośrednim wtrysku używanym w naszym kraju - będzie on jeszcze długo znacznie poniżej wartości generowanych przez pojazdy elektryczne, a różnicę tę jeszcze bardziej powiększa zastosowanie sprawnej i zaawansowanej technologicznie instalacji zasilania alternatywnego LPG/CNG.
Dziękuję, życzę wszystkim czytelnikom gazeo.pl oraz sympatykom branży LPG Wesołych Świąt i samych dobrych rzeczy w Nowym Roku.
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl