Zaproszeni goście i międzynarodowi klienci w Centrum Badawczym Copenhagen Research Centre firmy MAN Energy Solutions mogli przyjrzeć się pracy nowego 2-suwpwego silnika okrętowego MAN B & W ME-LGIP, który na stacji prób płynnie przechodził z zasilania olejem napędowym na gaz płynny LPG.
MAN Energy Solutions podkreśla, że MAN B & W ME-LGIP jest jedynym na rynku dwupaliwowym silnikiem zasilanym przez wtrysk gazu płynnego (LPG).
Nowy silnik pozwoli armatorom zmienić sposób zasilnia swoich statków z paliw ciężkich (HFO - Heavy Fuel Oil), olejów MGO (Marine Gas Oil) na LPG w celu spełnienia wymagań IMO limitujących zawartość siarki w paliwach żeglugowych od 1 stycznia 2020 roku.
Silnik ME-LGIP bazuje na sukcesie, jaki odnieśliśmy dzięki naszym dwupaliwowym jednostkom ME-GI i ME-LGI, które od momentu ich wprowadzenia na rynek zostały zamówione w liczbie ponad 250 sztuk. Wykorzystując tę samą sprawdzoną technologię, możemy teraz dodać LPG do rozszerzającej się listy paliw non-HFO oraz paliw alternatywnych, które mogą być wykorzystywane w naszych silnikach dwusuwowych.
Thomas Knudsen, szef działu Two-Stroke MAN Energy Solutions
MAN Energy Solutions oczekuje, że silniki ME-LGIP będą cieszyć się dużym popytem w różnego rodzaju jednostkach pływających (od bardzo dużych gazowców VLGC - Very Large Gas Carriers do statków operujących na wodach przybrzeżnych).
Zainteresowanie wykorzystaniem LPG m. in. jako paliwa żeglugowego wzrasta z uwagi na brak siarki w składzie, powszechną dostępność i łatwość bunkrowania. W trybie gazowym silnik ME-LGIP pracuje z zaledwie 3% udziałem oleju napędowego, który stanowi pilotową dawkę służącą do wywołania samozapłonu. Oczekujemy jednak, że silnik będzie działał bez potrzeby stosowania pilotowej dawki oleju napędowego.
Bjarne Foldager, wiceprezes ds. sprzedaży i promocji działu Two-Stroke MAN Energy Solutions
Silnik ME-LGIP pracuje wg cyklu Diesla, co zapewnia mu dużą sprawność, także w czasie zmian obciążenia i zamiany paliwa.
Producent podaje, że silnik ME-LGIP w czasie pracy na LPG charakteryzuje się 18% redukcją emisji dwutlenku węgla (CO2) i około 90% redukcją emisji cząstek stałych w porównaniu z pracą na HFO.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl