Zasilanie gazowe nowoczesnych silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny to jedna z kwestii nurtujących kierowców poszukujących samochodów do adaptacji na LPG. Część z nich uważa wręcz, że nie nadają się one do zasilania autogazem, co jest oczywiście nieprawdą.
Tabele opracowanych przez poszczególnych producentów i importerów samochodowych instalacji gazowych silników są coraz bardziej obszerne i obejmują nawet bardzo nietypowe silniki. Są firmy, które wręcz specjalizują się w opracowywaniu systemów gazowych do samochodów niszowych, upatrując w tym wąskim segmencie miejsce dla swoich produktów. Taką firmą jest np. białostocki LPGTECH.
Systemy konwersji LPG/CNG w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny to już nie przyszłość, a teraźniejszość rynku. Samochody (silniki) takie wymagają więcej uwagi, wiedzy i lepszych komponentów niż te z wtryskiem pośrednim. Rynek będzie więc faworyzował warsztaty i producentów, którzy się rozwijają.
Dzisiaj, po okresie pierwszych, często nieudanych konwersji na systemach wolniej rozwijających się konkurentów, rynek przechodzi w okres pewności, zadowolenia klienta i realizowania zysków. LPGTECH zaprasza do rozwoju.
Tomasz Czechowski, prezes firmy LPGTECH
Teresa Flekiewicz, prezes firmy Auto Gaz Śląsk wskazuje, że udział instalacji gazowych do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny cały czas rośnie.
W przypadku naszej firmy aktualna sytuacja zmieniła stosunek użytkowników i nabywców nowych samochodów chcących przejść na zasilanie LPG właśnie w kierunku pojazdów z silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Obserwujemy ciągły wzrost sprzedaży instalacji do tych silników, które stanowią już powyżej 30% ogólnej sprzedaży samochodowych instalacji gazowych w naszej firmie.
Teresa Flekiewicz, prezes firmy Auto Gaz Śląsk
Do zagadnienia udziału systemów LPG do silników z wtryskiem bezpośrednim w rynku samochodowych instalacji gazowych w Polsce w 2022 r. odniósł się także Grzegorz Jarzyński, prezes firmy Elpigaz, który raczej ze spokojem patrzy w przyszłość branży i nie obawia się wzrostu udziału tego typu jednostek napędowych wśród samochodów konwertowanych na zasilanie LPG.
Bez wątpienia udział systemów do silników z wtryskiem bezpośrednim będzie rósł, ponieważ systematycznie rośnie udział samochodów z takimi silnikami w Polsce. Na szczęście instalacje gazowe i ich producenci nadążają za zmianami w motoryzacji. Są firmy, które na bieżąco wprowadzają w swojej ofercie instalacje do kolejnych modeli silników pojawiających się na rynku. Jeżeli właściciele takich aut zdecydują się na instalację gazową, to zapewne znajdą warsztat, który podejmie się takiej adaptacji.
Grzegorz Jarzyński, prezes firmy Elpigaz
Prezes Landi Renzo Polska odpowiedział wprost na nasze pytanie, co może być doskonałym podsumowaniem materiału na temat rozwoju rynku samochodowych instalacji gazowych do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny w 2022 r.
Pytanie brzmiało.
Obecnie udział systemów dla silników z wtryskiem bezpośrednim szacujemy na 4-6%. Oczywiście udział ten będzie się zwiększał, wraz z pojawianiem się w parku, coraz większej liczby takich samochodów. Realnie spodziewamy się wzrostu udziału systemów tzw. "direct" o kolejne 2-3% w roku 2022.
Fabio Ghizzi, General Manager i członek zarządu Landi Renzo Polska
Niektórzy twierdzą, że silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny podobno zdominowały już rynek samochodowych instalacji gazowych w Polsce. Tak przynajmniej uważają niektórzy nasi czytelnicy, często zarzucając nam, że nie uwzględniamy ich w naszych artykułach, szczególnie tych, w których operujemy kosztami instalacji gazowych. Jak się jednak okazuje, prezesi prawie wszystkich firm mówią, że na razie jest to skromny kawałek krajowego rynku samochodowych instalacji gazowych, choć jak widać z jednej wypowiedzi, nieustannie się powiększający.
Pomimo obecnie niewielkiego udziału takich instalacji w rynku z pewnością będzie on rósł, a firmy mając tego świadomość będą rozwijać systemy do silników z wtryskiem bezpośrednim, nadążając za ewolucją jaka dokonuje się w benzynowych układach zasilania silników o zapłonie iskrowym.
Czy końcowym efektem tej ewolucji będzie przewrót i nastanie era silnika elektrycznego? Być może ale do tego czasu, jako branża, mamy jeszcze sporo do zrobienia, tym bardziej, że plany dekarbonizacji gospodarki europejskiej są cały czas weryfikowane z uwagi na sytuację, chodzi oczywiście o szantaż energetyczny Rosji, który doprowadził do zbrodniczych działań na Ukrainie.
Przelicz opłacalność instalacji LPG w swoim aucie w Kalkulatorze gazeo.pl
Opłaca się? Zamów wycenę na stronie Wycena instalacji LPG gazeo.pl
Masz już instalację? Szukasz materiałów eksploatacyjnych lub części? Zamów je w Nagaz24.pl
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl