Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plOplowski silnik 2.0 Turbo (220 KM) to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny wymagająca dedykowanej instalacji gazowej. Według informacji do jakich mam dostęp silnik ten został opracowany pod kątem zasilania LPG przez kilku producentów instalacji gazowych.
Są wśród nich systemy bazujące na instalacjach IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny) i instalacje tzw. VI generacji, w których LPG w stanie ciekłym jest podawane wprost do komór spalania przez wtryskiwacze benzynowe.
Różnica w eksploatacji tych systemów polega na tym, że silnik zasilany LPG za pomocą systemu bazującego na IV generacji (Landi Renzo, STAG) w trybie pracy na LPG zużywa paliwo gazowe i pewną (zależną od charakteru eksploatacji samochodu) ilość benzyny. Natomiast system VI generacji (Prins) w trybie LPG zasila silnik wyłącznie gazem. Silnik może być nawet uruchamiany bezpośrednio na LPG.
Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!
Do tego samochodu pasują instalacje:
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl