Tomasz Krawiec
Technik Landi Renzo PolskaPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plSamochody wymienione w pytaniu:
mogą być z powodzeniem poddane adaptacji na zasilanie LPG. Do konwersji można zastosować jeden z wielu oferowanych na rynku uniwersalnych zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej).
W obu samochodach należy zastosować dodatkową ochronę zaworów (lubryfikację, dotrysk benzyny lub dodatki do paliw - benzyny i LPG) oraz okresowo wykonywać kontrolę i ewentualnie korygować luz zaworowy. Czynność tę, przy zasilaniu gazowym, należy wykonywać co około 30 tys. km.
Natomiast silnik 1.8 TSI 150 KM (110 kW), według mojej wiedzy, nie był stosowany w samochodzie Seat Exeo. Po 2010 był oferowany silnik 1.8 TSI ale w mocach 120 i 160 KM. Są to jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem benzyny, które wymagają zastosowania dedykowanej instalacji LPG.
W 2009 r. w Seacie Exeo była stosowana 20-zaworowa jednostka 1.8 SRE T (CFMA) o mocy 150 KM (110 kW). Jest to silnik z pośrednim wtryskiem benzyny, który bardzo dobrze pracuje na LPG. Może być poddany konwersji na zasilanie gazowe z wykorzystaniem jednego z wielu oferowanych na rynku uniwersalnych zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej). W odróżnieniu od silników Renault i Toyoty nie wymaga on stosowania dodatkowej ochrony zaworów ani kontroli luzu zaworowego.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl