Dostosowywanie instalacji wtrysku LPG do pracy z silnikami wyposażonymi w system diagnostyki pokładowej to dziś jeden z najważniejszych nurtów rozwoju całego samochodowego przemysłu gazowego. Brak porozumienia na linii LPG-OBD może powodować, że adaptowany silnik - choć będzie działał poprawnie i zgodnie z oczekiwaniami - odnotuje błąd (pozornie niesprawne, bo czasowo odłączone od zasilania wtryskiwacze benzynowe) i zaświeci kontrolkę „check engine” na tablicy przyrządów, niepotrzebnie stresując kierowcę. Najnowsze układy gazowe przeciwdziałają zbędnej frustracji.
Także nowa wersja znanego już sterownika ESGI, produkowanego przez firmę Eko Alma z Radwanic, oznaczona dodatkowym przydomkiem OBD, komunikuje się z systemem monitorującym pracę jednostki napędowej i w czasie rzeczywistym wprowadza korekty dawki LPG na podstawie danych pobranych z układu benzynowego. Za pośrednictwem układu gazowego można również odczytywać i kasować błędy zarejestrowane w fabrycznym sterowniku benzynowym. Zaletami ESGI-OBD mają być także prosta i szybka adaptacja oraz zachowanie zgodności adaptowanych silników z wymaganiami norm emisji spalin Euro 4 i 5. Oczywiście pod warunkiem, że już przed konwersją legitymowały się one odpowiednimi walorami ekologicznymi.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl