Kia Picanto z instalacją LPG zapowiadana była po raz pierwszy ok. trzech lat temu, ale w jej przypadku mamy do czynienia z samochodem, który już z fabryki wyjeżdża wyposażony w dodatkowy układ paliwowy pozwalający zasilać silnik autogazem. Rio to natomiast konwersja lokalna, wykonywana na zamówienie nabywcy z użyciem dedykowanego systemu przygotowanego przez BRC. Dostawca instalacji jest więc ten sam, co w przypadku Hyundaia, co nie dziwi o tyle, że modele obydwu koreańskich marek to technologiczne bliźniaki.
System obniżający rachunki za paliwo dostępny jest do wszystkich wersji nadwoziowych Rio (3- i 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana) i łączy się go z 85-konnym silnikiem o pojemności 1,2 l. Biorąc pod uwagę miejski (ewentualnie podmiejski) charakter auta, taka moc powinna w zupełności wystarczyć do wprawiania koreańskiego malucha w ruch. Zbiornik LPG trafia do wnęki koła zapasowego, a cały układ gazowy kosztuje 4200 zł, czyli ok. 10% wartości samochodu (najtańsze Rio z instalacją można mieć za 44190 zł). Jego montaż nie narusza w żaden sposób warunków gwarancji obejmującej samochód, a sam gazowy system zasilania objęty jest gwarancją BRC przez 3 lata, z możliwością przedłużenia o kolejne 4.
Zobacz stronę producenta:
BRCwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl