Ten funkcjonalny i prosty pojazd będzie podobnie jak poprzedni model dostępny z silnikiem zasilanym LPG. Logan MCV w wersji gazowej będzie napędzany 16-zaworową jednostką napędową o pojemności 1,2 l osiągającą moc 75 KM.
Jest ona wyposażona w montowany w fabryce gazowy układ zasilania Omegas firmy Landi Renzo. Instalacja gazowa jest prawie taka sama jak w poprzednim Loganie. Zastosowano inne wtryskiwacze (12-otworowe, zamiast stosowanych dotychczas 4-otworowych). Zmiany we wtryskiwaczy firmy MED, której właścicielem jest Landi Renzo miały na celu zwiększenie odporności na pulsację dawki LPG oraz odkładanie zanieczyszczeń. Zastosowano także specjalną obróbkę części współpracujących, dzięki której są one chronione przed działaniem związków siarki.
Oferowany w poprzednim Loganie, także w wersji LPG, silnik 1,6 (84 KM) został zastąpiony jednostką napędową 0,9 TCe o mocy 90 KM. Silnik ten w przyszłości także będzie oferowany z gazowym układem zasilania, jednak nie jest znana data jego wprowadzenia do oferty.
Nowy Logan MCV jest dostępny w 3 wariantach wyposażenia: Acces, Ambiance i Laureate. Wersje zasilane gazem występują tylko w dwóch ostatnich, ponieważ udział wersji Acces na polskim rynku jest bardzo mały i wynosi około 3%. Użytkownicy wybierają średnie i wyższe wersje wyposażeniowe, stąd upraszczając gamę ofertową zdecydowano, że silniki zasilane LPG będą dostępne w bardziej popularnych wersjach Ambiance i Laureate.
Najtańszy Logan MCV z silnikiem 1,2 16 V zasilanym LPG jest zatem dostępny w wersji Ambiance i kosztuje 40,1 tys. zł. Ten sam pojazd z silnikiem bez instalacji gazowej kosztuje 36,6 tys. zł, co oznacza, że za instalację dopłacamy 3,5 tys. zł. Samochód w tej wersji wyposażenia z silnikiem 0,9 TCe (90 KM) jest o 1 tys. zł droższy od gazowego czyli kosztuje 41,1 tys. zł.
Logan MCV z silnikiem Diesla (1,5 dCi, 75 KM) w tej wersji kosztuje 44,4 tys. zł, czyli jest droższy od samochodu benzynowego o 7,8 tys. zł, a od samochodu zasilanego LPG o 4,3 tys. zł.
Logan MCV Laureate zasilany LPG to wydatek 45,1 tys. zł, samochód benzynowy jest podobnie jak w Ambiance o 3,5 tys. zł tańszy, a wersja z benzynowym silnikiem 0,9 TCe (90 KM) o 1 tys. zł droższa (46,1 tys. zł).
Za wersje dieslowskie zapłacimy odpowiednio: 49,4 tys. zł (1,5 dCi, 75 KM) - 4,3 tys. więcej niż wersja LPG i 51,9 tys. zł z mocniejszą 90-konną wersję tego silnika (o 6,8 tys. zł więcej niż za samochód napędzany LPG).
Jak widać polityka cenowa Dacii jest nastawiona na promowanie rozwiązań, które pozwalają na osiąganie największych oszczędności w eksploatacji samochodów, a te jak wiadomo są największe przy wykorzystaniu LPG jako paliwa silnikowego. Dzięki temu Dacie zasilane LPG mają zauważalny wpływ na całkowity wynik sprzedaży samochodów tej marki jest w Polsce. Po wprowadzeniu możliwości montażu instalacji LPG przez koncesjonariuszy (obecnie gotowe samochody zasilane gazem są dostarczane z fabryki) udział ten może się jeszcze zwiększyć ponieważ 2 modele odnoszące znaczące sukcesy sprzedażowe na polskim rynku - Dokker i Lodgy - dotychczas nie są oferowane w wersjach zasilanych LPG.
Zobacz stronę producenta:
LandiRenzowczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl