Firma Lamers Bus Lines obsługująca w całym stanie Wisconsin 25 okręgów szkolnych, w których uczy się 60 tys. uczniów dysponuje ponad 1300 autobusami. Od 2013 r. są wśród nich także autobusy zasilane LPG.
W zeszłym roku tabor firmy zasiliło 18 takich pojazdów. W 2014 r. zakupiono kolejnych 41 autobusów LPG. Są to autobusy szkolne Blue Bird Propane Vision. Samochody będą przewozić uczniów z Milwaukee Public Schools, pokonując rocznie 8,9 tys. mil (nieco ponad 14 tys. km).
W 2013 r., użytkując tylko 18 autobusów napędzanych LPG firma zaoszczędziła na paliwie ponad 14 tys. dolarów (42,5 tys. zł). Było to bezpośrednim powodem podjęcia decyzji o zakupach kolejnych pojazdów zasilanych autogazem w najbliższych latach.
Eksploatacja naszych autobusów gazowych okazała się całkowicie bezproblemowa. Nie mieliśmy żadnych problemów z ich wdrożeniem. Uczestniczyliśmy w kompleksowych szkoleniach, które zorganizował nasz lokalny dealer (Wisconsin Bus Sales) wraz z firmą Roush CleanTech i lokalnym dostawcą autogazu. Użytkowanie nowych autobusów jest proste, a zasilanie autogazem jest świetnym rozwiązaniem dla autobusów szkolnych.
Allen Lamers, prezes Lamers Bus Lines
Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych autobusów szkolnych Propane Vision. Ostatnia zima była dość sroga. W czasie rekordowo niskich temperatur, autobusy sprawowały się znakomicie i nie mieliśmy z nimi żadnych problemów. Wszyscy pracownicy są bardzo zadowoleni z nowych pojazdów.
Paul Mennen, regionalny kierownik Lamers Bus Lines
Kolejna firma z Wisconsin, Badger Bus z powodzeniem eksploatuje zasilane autogazem autobusy szkolne już od dwóch lat. W 2014 r. otrzyma ona kolejnych 16 nowych autobusów Blue Bird Propane Vision, które rozszerzą flotę pojazdów gazowych do 20 sztuk.
Nowe autobusy będą wykorzystane do przewozu uczniów w Madison Metropolitan School District. Autobusy są tankowane na własnej stacji ze zbiornika o pojemności 2 tys. galonów (7,57 tys. l), co jest wygodne i niedrogie.
Obecnie firma płaci 1,19 dolara za galon autogazu (95 gr za litr), podczas gdy galon oleju napędowego kosztuje 3,48 dolara (2,79 zł/l). Przy przebiegach rzędu 12 do 14 tys. mil (19-22,5 tys. km) roczna oszczędność w kosztach paliwa wynosi ponad 3,5 tys. dolarów (10,6 tys. zł) na pojazd.
Biorąc pod uwagę korzyści ekonomiczne oraz niższą emisję szkodliwych składników spalin Badger Bus planuje zwiększać liczbę zasilanych autogazem autobusów w swej flocie.
Nasze doświadczenia z gazowymi autobusami Blue Bird są bardzo pozytywne, szczególnie w aspekcie ekonomicznym. Nasi kierowcy cenią dużą moc silników oraz ich cichą pracę, a nasi technicy łatwość obsługi i proste silniki. Niedrogie paliwo daje nam jeszcze większe korzyści.
John Meier, współwłaściciel Badger Bus
Autobusy Blue Bird Propane Vision, napędzane widlastym, 10-cylindrowym silnikiem Forda o pojemności 6,8 l i mocy 362 KM, wyposażonym w gazowy układ paliwowy pochodzący z firmy Roush CleanTech, spełniają wszystkie wymagania Agencji Ochrony Środowiska (EPA), emitując 60% mniej tlenku węgla, 12% mniej dwutlenku węgla i 20% mniej tlenków azotu w porównaniu z benzynową jednostką napędową. Autobusy są wyposażone w zbiorniki LPG o pojemności 100 galonów (378 l).
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl