Były czasy, gdy posiadanie samochodu z silnikiem wyposażonym w turbosprężarkę (mamy tu na myśli jednostki benzynowe) świadczyło o statusie właściciela i jego nieprzeciętnym podejściu do motoryzacji. „Uturbione” auta kupowali ci, dla których jazda nie była tylko sposobem przemieszczania się z punktu A do punktu B, lecz sposobem na doświadczenie przypływu adrenaliny i oderwanie się od nie zawsze wesołej rzeczywistości. I nie zawsze trzeba było inwestować w Porsche 911 Turbo – w latach 80. i 90. usportowione wersje popularnych hatchbacków też miały silniki ze sprężarką napędzaną spalinami, co pozwalało się wyróżnić za rozsądne pieniądze. A dziś? No cóż, dziś silnik z doładowaniem może mieć nawet Skoda Fabia, co pokazuje, jak bardzo turbo zeszło na psy pod strzechy. I może nic w tym złego? Cały wachlarz modeli Opla, z Insignią i Zafirą włącznie, przez lata korzystał z doładowanego silnika 1,4, oferowanego nawet z fabryczną instalacją LPG.
Mając już samochód, warto skorzystać z Wyceny Instalacji LPG – stworzonego przez gazeo.pl narzędzia, dzięki któremu bez wychodzenia z domu można zapytać wybrany warsztat o szacowany koszt montażu gazowego systemu zasilania. Wycena prezentowana jest w przejrzystej, atrakcyjnej graficznie i merytorycznie wyczerpującej formie, dzięki której od razu widać, z czego skomponowana jest proponowana przez warsztat instalacja i co składa się na jej cenę. W wielu przypadkach warsztaty dają użytkownikom wybór, proponując kilka kompletacji na bazie podzespołów różnych marek.
Warsztat Auto-Format z Cielimowa daje klientom zamierzającym konwertować Merivę 1,4 duży wybór, ale dość pozorny – jako autoryzowany serwis STAG zakład opiera wszystkie rekomendowane kompletacje na podzespołach AC S.A. z Białegostoku. Przyjrzyjmy im się! Na początek STAG 200 GoFast, z reduktorem R01 (wersja do 150 KM) i wtryskiwaczami W02, za 2400 zł. Opcja środkowa to STAG-4 QBOX BASIC z takimi samymi parownikiem i listwą, w cenie 2500 zł, zaś na szczycie ulokował się STAG-4 QBOX PLUS, również z reduktorem R01 i wtryskiwaczami W02. Cena? Tym razem 2700 zł. Naprawdę twardy orzech do zgryzienia... Gdybyśmy mieli wybierać dla siebie, ograniczylibyśmy się do propozycji drugiej i trzeciej, a biorąc pod uwagę niewielkie rozbieżności kosztów może wręcz postawilibyśmy na tę ostatnią – zwrot kosztów następuje i tak niemal w takim samym czasie bez względu na wybrany model sterownika.
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl