Oprócz szczęścia przy przechodzeniu przez sito eliminacyjne, kandydaci muszą wykazać się dość grubym portfelem - trzyletnie użyczenie auta będzie kosztować 600 dolarów miesięcznie, z uwzględnieniem jednak kosztów utrzymania.
Samochód wyposażono w wodorowe ogniwo paliwowe Honda V Flow, które na bieżąco wytwarza energię elektryczną potrzebną do wprawienia samochodu w ruch. Energia odzyskana przy hamowaniu jest zaś przechowywana w pokładowych akumulatorach litowo-jonowych, jak w samochodach hybrydowych. Zasada działania układu napędowego jest następująca:
- wodór ze zbiornika jest wprowadzany do anody ogniwa paliwowego; z pomocą katalizatora, wodór jest rozbijany na protony i elektrony;
- elektrony przepuszczane są w obwodzie, wytwarzając energię elektryczną;
- protony przenikają przez polimerową membranę elektrolityczną;
- tlen (z powietrza) dostaje się do katody i łączy z protonami i elektronami wodoru, tworząc wodę;
- jedynymi produktami takiej reakcji są ciepło i para wodna.
Honda pracuje także nad rozwojem tzw. Home Energy Station. Obecna, IV generacja tej technologii, rozwijanej we współpracy z firmą Plug Power, Inc., jest testowana w Torrance w Kalifornii, dając coraz lepsze wyniki. Ta „domowa elektrownia” wytwarza energię elektryczną i cieplną na potrzeby gospodarstwa domowego, jak również generuje wodór do napędu samochodu. Wszystko to na bazie gazu ziemnego z domowej sieci. Obliczono, że korzystanie z Home Energy Station obniża emisję dwutlenku węgla przez gospodarstwo domowe o 30% w porównaniu z takim, które używa samochodu spalinowego i komercyjnej energii elektrycznej.
FCX Clarity, pomimo dość futurystycznego wyglądu, jest z założenia sedanem. Zaprojektowano ją całkowicie od podstaw, nie wykorzystując jako bazy żadnego znanego dotąd modelu. Widać jedynie nawiązanie do egzemplarza koncepcyjnego z 2006 roku. Kształt nadwozia jest podporządkowany zastosowanemu sposobowi napędu, co wpływa na proporcje i nieco upodabnia auto do Toyoty Prius. Tak czy inaczej, pomyłka nie wchodzi w grę, a Honda z łatwością wpada w oko. Jeszcze bardziej „kosmiczne” wrażenie robi wnętrze, chociaż właścicielom modelu Civic oswojenie się z nim przyjdzie nieco łatwiej.
Wygląda na to, że technologia, którą jeszcze nie tak dawno rozpatrywano w kategoriach czysto teoretycznych, „zeszła na ziemię” i zaczyna być dostępna, choć na razie na ograniczoną skalę, dla zwykłych śmiertelników.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl