Futurystycznie stylizowane auto, wyglądające jak zapowiedź Priusa z dość odległej przyszłości, napędzane jest wodorowym ogniwem paliwowym. Tę pokładową elektrownię zabudowano pod specjalnie do tego celu zaprojektowaną, warstwową podłogą, dzięki czemu nie ucierpiała przestrzeń pasażerska ani bagażowa. Tam też wygospodarowano miejsce na zbiornik sprężonego wodoru. Gaz pod ciśnieniem aż 70 MPa (700 barów) wystarcza na pokonanie odległości 700 km pomiędzy tankowaniami.
Biorąc pod uwagę gęstość, a raczej rzadkość rozmieszczenia stacji sprzedających H2, taki zasięg to dobra wiadomość. Mówiąc jednak poważnie, dzięki ogniwu FCV-R ma znacznie większy ładunek sensu niż współczesne samochody elektryczne ładowane z gniazdka, a przecież w gruncie rzeczy ta czteroosobowa Toyota też jest autem na prąd. Tyle że sama go sobie wytwarza, wydychając do atmosfery jedynie nieszkodliwą parę wodną.
Podobieństwa w stosunku do najpopularniejszej hybrydy świata nie kończą się na nadwoziu. Wodorowy sedan, mierząc 4,75 m długości, 1,79 m szerokości i 1,51 m wysokości oraz dysponując rozstawem osi wynoszącym równo 2,7 m, przypomina Priusa także pod względem wymiarów zewnętrznych (zwłaszcza ten rozstaw - identyczny), co może sugerować dwie rzeczy: albo FCV-R powstał na platformie aktualnego wcielenia spalinowo-elektrycznej Toyoty, albo w 2015 r., kiedy concept car trafi na linie montażowe i do salonów sprzedaży, stanie się kolejną, jeszcze bardziej wyrafinowaną technologicznie wersją „hybrydy nad hybrydami”. Wątpliwe jest natomiast, by model seryjny zachował niezwykły wygląd tokijskiego prototypu. Znając Toyotę i widząc, co stało się pomiędzy koncepcyjną a finalną odmianą Priusa C, można raczej oczekiwać, że rywal Hondy FCX Clarity będzie się prezentować bardziej jak Corolla niż jak pojazd kosmiczny. Przez pierwsze lata kariery ten ciekawy samochód będzie jednak miał co nieco wspólnego z UFO, ponieważ - ze względu na dopiero rodzącą się infrastrukturę tankującą - mało komu dane będzie go oglądać.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl