Skupmy się na razie na faktach, a sarkazm zostawmy na koniec. Przy długości 3995 mm, Prius C jest o niespełna 10 cm dłuższy od najnowszego Yarisa, przy czym tylko ok. 4 cm z tej różnicy wykorzystano do powiększenia rozstawu osi, wynoszącego w kompaktowej hybrydzie 2550 mm. Siła napędowa pochodzi z 1,5-litrowego benzynowca o czterech cylindrach i mocy 74 KM oraz 61-konnego silnika elektrycznego. Pracując wspólnie, obie jednostki krzeszą 100 koni użytecznej mocy (według specyfikacji na rynek japoński, gdzie kompaktowa hybryda będzie się nazywać Aqua), wysyłanej na przednią oś za pośrednictwem przekładni bezstopniowej (CVT). Moment obrotowy generowany przez motory to, odpowiednio, 111 i 169 Nm, lecz nie wiadomo, czy do dyspozycji kierowcy oddana jest pełna suma tych wartości.
Kwestię zużycia paliwa lepiej na razie pominąć i poczekać przynajmniej do momentu premiery wersji amerykańskiej (plany co do wprowadzenia Priusa C na rynki europejskie pozostają tajemnicą Toyoty), bowiem badania według stosowanych w Japonii cykli pomiarowych owocują wyjątkowo „optymistycznymi” wynikami. Według nich, klasyczny Prius zadowala się 2,6 l benzyny na 100 km, a Mitsubishi i-MiEV oferuje 160 km zasięgu na jednym ładowaniu. W Europie te same auta stają się łakome i mało wydajne - hybrydowa Toyota potrzebuje średnio 3,9 l/100 km, elektryczny maluch (jako Peugeot iOn, ale to jeden czort ten sam samochód) przejeżdża zaś tylko 130 km. Z górki i przy wietrze w plecy.
No to teraz chochla łyżka dziegciu. Z wyglądem spuchniętego Aygo, Prius C/Aqua prezentuje się zaledwie minimalnie bardziej „odjazdowo” niż zwykły Yaris, który nie tylko jest niewiele mniejszy, ale również ma się pojawić w wersji spalinowo-elektrycznej, co zapowiadał koncepcyjny model z dodatkowym przydomkiem HSD (Hybrid Synergy Drive). Kluczem do całego galimatiasu może okazać się strategia marketingowa Toyoty, zakładająca wzajemne wykluczanie się obydwu modeli na poszczególnych rynkach, tzn. tam, gdzie będzie oferowany Prius C, nie kupi się Yarisa HSD i vice versa. Tylko czy ze stylistyką bliską rodzinnym modelom Verso i Prius V (w Europie Prius +) kompaktowa wersja hybrydy nad hybrydami podbije serca nowoczesnych, młodych nabywców? Trampki, PSP i iPhone jakoś do niej nie pasują...
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl