83% osób poleca tę generację
Opinie: 6 4,33
Bardzo dobry 83%
Dobry 0%
Średni 0%
Zły 0%
Bardzo zły 17%
5
Samochód: Ford Mondeo
Volvowski silnik 2.5T zamontowany w Fordzie Mondeo IV gen spisuje się idealnie do jazdy na LPG. Warto zwrócić jedynie uwagę na wersję wnęki na koło zapasowe, czy auto posiada wnękę na pełnowymiarowe koło, czy na koło dojazdowe - znaczna różnica w wielkości możliwego do zamontowania zbiornika LPG.
1
Samochód: Ford Mondeo
Auto wymaga regulacji luzu zaworowego, jeśli tego nie będziemy robili, to czy wcześniej czy później nasz silnik odmówi posłuszeństwa. Oczywiście do czasu pojawienia się problemu samochód zachowuje się znakomicie na gazie i tak jak tutaj już napisano, nie czuć różnicy pomiędzy PB a LPG.
Koszt regulacji luzów, jak i jego kontroli (również trzeba dostać się do zaworów) nie jest niski i sięga 800-1000zł. Dodam że jeśli będziemy chcieli zrobić regulację gdy silnik zacznie dawać oznaki niezadowolenia, to już będzie za późno i trzeba szykować się na remont silnika.
Opłacalność instalacji LPG w takim aucie w moim przekonaniu jest niewielka. Jeszcze jak doliczymy przeglądy i ewentualne awarie układu LPG,
5
Samochód: Ford Mondeo
AUTO SPRAWUJE SIE NIENAGANNIE NIE STRACIŁO NA MOCY PRZY DUZEJ ILOSCI KM DUZA OSZCZEDNOSC
5
Samochód: Ford Mondeo
Brak problemów,dynamika i spalanie ok bezawaryjny polecam
5
Samochód: Ford Mondeo
Brak różnic w stosunku do sytuacji przed montażem instalacji.
5
Samochód: Ford Mondeo
Mondeo Mk4 2,0
Ford - amerykańska marka samochodów należąca do koncern Ford Motor Company, który powstał 16 czerwca 1903 r. w Detroit. Jego założycielem był Henry Ford - zafascynowany techniką wizjoner, twórca nowoczesnych metod produkcji samochodów, które pozwoliły na ich masową produkcję. Zaprojektowana w 1913 r. ruchoma linia montażowa zrewolucjonizowała produkcję Forda T, który m.in. dzięki temu został wyprodukowany w liczbie ponad 15 mln egzemplarzy (w latach 1907-1927).
Pierwsza fabryka Forda w Europie powstała w Anglii w 1911 r. W 1925 r. powstały pierwsze zakłady w Niemczech. Obecnie europejskie Fordy powstają w biurach niemieckich.
Silniki Forda występujące w szerokiej gamie parametrów można z powodzeniem poddawać konwersji na zasilanie LPG. Wcześniejsze konstrukcje (mniej więcej do lat 1999-2000) były wyposażane w hydrauliczne popychacze w układach rozrządu. Dzięki temu znakomicie spisują się na gazie, nie wymagając stosowania dodatkowej ochrony zaworów (np. w postaci lubryfikacji).
Mniej więcej od roku dwutysięcznego stosowane w Fordach jednostki napędowe mają regulowane ręcznie luzy zaworowe, co wymaga ich okresowej kontroli, a w przypadku montażu instalacji LPG wymusza zastosowanie lubryfikacji lub innej metody ochrony zaworów (dotrysku benzyny czy specjalnych dodatków do LPG i benzyny).
Obecnie w Fordach coraz częściej można spotkać silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny Ecoboost. One także mogą być poddawane konwersji na zasilanie gazowe z wykorzystaniem instalacji dotryskowych jak i bezpośredniego wtrysku LPG w fazie ciekłej. Są to instalacje dedykowane, nieco droższe od powszechnie stosowanych systemów uniwersalnych.
Preferowane przez kierowców (z uwagi na wygodę użytkowania) rozwiązanie w postaci zaworu tankowania LPG pod klapką wlewu benzyny nie jest możliwe do wykonania we wszystkich modelach Forda. Wtedy pozostaje umiejscowienie wlewu LPG w zderzaku czy też podwieszenie go pod nim.
Od 1922 r. do Forda należy marka Lincoln.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl