Konsolidacja rynku, czyli przejmowanie mniejszych marek i producentów przez większe firmy, to proces nieunikniony w dobie globalizacji. Jego minusem jest niestety konieczność nieco sztucznego pozycjonowania poszczególnych marek wewnątrz nowej struktury. Tak jest w wielu branżach, w tym w przemyśle motoryzacyjnym, gdzie dystans jakościowy i cenowy między np. Skodą i Volkswagenem czy Volkswagenem a Audi utrzymywany jest na ściśle określonym, stałym poziomie, którego nie można przekroczyć ze względu na ryzyko kanibalizacji. Jak Grupa Landi zamierza poradzić sobie z tą kwestią w odniesieniu do marki Emmegas, by nie zaczęła ona „podgryzać” na rynku Lovato?
Nowe produkty będą pozycjonowane na poziomie cenowym zbliżonym do Lovato Easy Fast OBD. Mają opierać się na elektronice (sterownikach) i wtryskiwaczach opracowanych przez również należące do Grupy Landi AEB oraz sprawdzonych reduktorach, a w uniknięciu bratobójczej walki rynkowej pomoże inna konfiguracja. Innymi słowy, diabeł tkwi w szczegółach. Jak powiedział nam Tomasz Zyśk z Landi Renzo Polska, Emmegas to marka dla ceniących „prostotę, jakość i niezawodność za rozsądną cenę”.
W odróżnieniu jednak od produktów marki Landi Renzo, systemy Emmegas będą przeznaczone wyłącznie na rynek wtórny i tylko do silników z pośrednim, sekwencyjnym wtryskiem paliwa. Gama możliwych do konwersji jednostek będzie jednak bardzo szeroka za sprawą szerokiej rozpiętości liczb cylindrów, które układy Emmegas będą w stanie napełnić autogazem – od skromnych trzech aż po dziesięć. Nowe produkty będą w pierwszej kolejności oferowane warsztatom już należącym do sieci Landi Renzo Polska, które przeszły odpowiednie szkolenia w zakresie ich obsługi, natomiast jeśli inni montażyści chcieliby również dołączyć Emmegas do swoich ofert, będą musieli dołączyć do sieci po spełnieniu określonych wymagań. Tutaj polityka polskiego importera nie zmienia się – produkty Grupy Landi trafiają tylko do sprawdzonych i zaufanych specjalistów, co daje pewność kontroli nad jakością przeprowadzanych konwersji, a więc także dba o podtrzymanie renomy producenta.
Systemy Emmegas już weszły na rynek – Landi Renzo oferuje je od października 2015 r., a więc na polskie drogi powoli zaczynają już wyjeżdżać auta konwertowane z użyciem instalacji tej marki. Mamy nadzieję, że samochód z zamontowanym systemem Emmegas szybko trafi w nasze ręce, byśmy mogli przeprowadzić redakcyjny test i z pierwszej ręki doświadczyć działania nowego produktu w praktyce. Śledźcie nasz dział Testy – postaramy się, by wkrótce pojawił się tam jakiś pojazd napędzany Emme-autogazem.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl