REKLAMA
LPG
22.06.2015

TEXA radzi - brak biegu jałowego w samochodzie z LPG

Coraz większa liczba kierowców wybiera, zamiast popularnych w ostatnich latach silników Diesla, benzynowe jednostki napędowe, które okazują się tańsze w eksploatacji, szczególnie jeśli są dostosowane do zasilania LPG.
REKLAMA

LPG jest obecnie najtańszym z powszechnie dostępnych paliw silnikowych, cieszącym się w związku z tym dużą popularnością.

Samochody, bez względu na rodzaj zasilania wymagają prawidłowej obsługi technicznej o czym przekonał się właściciel Hondy Accord 2.0 zasilanej LPG. Silnik samochodu gasł na biegu jałowym, co było szczególnie odczuwalne jeśli temperatura cieczy chłodzącej nieco się podniosła. Objaw występował zarówno na gazie jak i na benzynie. Samochód był wyposażony w automatyczną skrzynię biegów, przez co poruszanie się nim przy występowaniu tej usterki było praktycznie niemożliwe.

Axone 4 firmy TEXAfot. TEXA PolandAxone 4 firmy TEXA

Zgodnie z zasadami mechanik zaczął od diagnostyki układu benzynowego, by dopiero po doprowadzeniu go do prawidłowego działania zająć się układem zasilania gazem. Mechanik skorzystał z urządzenia Axone4Navigator Nano S firmy TEXA, przeprowadzając diagnostykę systemu za pomocą oprogramowania IDC4 CAR Plus.

Po wykonaniu diagnostyki, okazało się, że w jednostce sterującej silnikiem nie są obecne żadne błędy. Tym samym wnioskować można  było jedno: usterka nie jest możliwa do wychwycenia przez sterownik silnika, co może wskazywać że mamy problem mechaniczny lub też elementy pomiarowe nie działają właściwie.

Na tym etapie, przed przystąpieniem do jakichkolwiek czynności, powinno się sprawdzić parametry, które sterownik silnika nie jest w stanie ocenić (czy są właściwe czy nie). Pierwszym z nich jest temperatura cieczy chłodzącej. Jak wiadomo większość systemów korzysta z czujników temperatury typu NTC. Jeśli podczas diagnostyki odłączymy czujnik, sterownik silnika wskaże nam wartość około -40°C, której poprawności nie jest w stanie zweryfikować.

Kolejną rzeczą jest sprawdzenie masy powietrza oraz ciśnienia w kolektorze dolotowym. Te parametry mogą mieć kluczowe znaczenie, a niejednokrotnie nie będą generowały błędów. W omawianym samochodzie parametry te były prawidłowe. Z tego względu, mechanik zdecydował o kontroli całego układu dolotowego (filtra powietrza, czyszczenia przepustnicy i czyszczenia zaworu EGR). Działania te nie przyniosły pozytywnego rezultatu.

Problem pozostał nierozwiązany i pojawiło się pytanie. Gdzie szukać pomocy? Odpowiedzią na to pytanie jest Call Center TEXA (infolinia techniczna).

TEXA oddaje do dyspozycji swoich użytkowników infolinię techniczną. Wsparcie tam oferowane, obejmuje informacje dotyczące wszelkich ustawień oprogramowania jak również pomoc przy naprawie samochodów (ale w tym przypadku dla użytkowników z aktywnym pakietem Tex@info).

Dzięki swojej sieci centrów szkoleniowo-technicznych oraz współpracy z użytkownikami, TEXA bezustannie rozwija bazę danych, zawierającą zgłaszane problemy podczas napraw samochodów i opracowuje do nich rozwiązania oraz procedury naprawcze.

Oprogramowanie IDC4 Plus Car firmy TEXAfot. TEXA PolandWartości luzów zaworowych dla Hondy Accord  w oprogramowaniu IDC4 Plus Car firmy TEXA

Dzięki kontaktowi z infolinią techniczną użytkownik dowiedział się, że istniejący problem może być spowodowany niewłaściwym ustawieniem luzów zaworowych. Problem jest typowo mechaniczny, dlatego trudny do zdiagnozowania.

W naszej Hondzie na zimnym silniku luzy zaworowe były praktycznie zerowe, co miało wpływ na pracę silnika. Po lekkim rozgrzaniu silnika zawory nie domykały się, co uniemożliwiało prawidłową pracę silnika.

Na tym etapie znowu pomocne okazuje się oprogramowanie IDC4 Plus Car, dzięki któremu można odnaleźć wartości luzów zaworowych.

Autoryzowane warsztaty samochodowe mają możliwość korzystania z wiedzy całej sieci i to właśnie stanowi ich wielką siłę. Użytkownicy TEXA też są uprzywilejowani, bo podobnie jak warsztaty autoryzowane mają możliwość skorzystania z wiedzy całej sieci TEXA. Dzięki tym informacjom, można podejść do każdego problemu, analizując jego symptomy. Jest duże prawdopodobieństwo, że napotkana usterka zostanie szybko usunięta. Dlaczego więc z tego nie korzystać?




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

TEXA Poland
źródło: TEXA Poland



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.