REKLAMA
LPG
17.11.2014

V-tech Dyno Evo - hamownia po tuningu

REKLAMA

Narzędzia do tuningu i kalibracji samochodów też przechodzą tuning i kalibrację. Krakowska firma V-tech, producent hamowni podwoziowych, prezentuje swoje najnowsze osiągnięcie – zmodernizowaną i zmodyfikowaną gamę hamowni w wersji Evo.
REKLAMA

Jak to zazwyczaj bywa w przypadku „faceliftingów”, Evo nie rezygnuje z tego, co było dotychczas dobre w hamowniach V-tech, ale przy tym dodaje elementy i funkcje sprawiające, że dobre stało się po prostu lepsze. Wśród najważniejszych ulepszeń należy wymienić:

  • całkowicie modułową konstrukcję, dzięki której hamownie jednoosiowe można rozbudowywać do wersji dwuosiowych, dodawać hamulce elektrowirowe (maksymalnie 4) oraz przekształcać modele mobilne w stacjonarne i odwrotnie;
  • wzmocnione hamulce elektrowirowe, oferujące do 4000 Nm momentu hamującego;
  • nowego typu tensometry (mierniki siły), o zakresie błędu wynoszącym zaledwie 0,03%;
  • poprawiony system synchronizacji osi, dzięki któremu stabilność i precyzja pomiaru jeszcze wzrosły;
  • nowe oprogramowanie, w którym poza dotychczas znanymi trybami – dynamicznym, stałych obrotów czy symulacji warunków drogowych – pojawiły się dwa nowe: dyskretny i cykle jazdy.
Ford Mustang Shelby GT500 KR na hamowni V-techfot. V-tech DynamometersHamownie V-tech żadnego samochodu się nie boją!

Temu ostatniemu zdecydowanie warto poświęcić więcej miejsca. Tryb cyklów jazdy pozwala symulować konkretny odcinek drogi wraz z profilem jazdy. To zaś umożliwia odtwarzanie, w sposób powtarzalny, określonych warunków drogowych bez konieczności przeprowadzania faktycznych prób drogowych w ruchu ulicznym, których wyniki mogą się różnić (np. ze względu na zmienne natężenie ruchu) oraz nie być pełne (nie wszystkie obciążenia da się osiągnąć podczas jazdy drogą publiczną, tym bardziej bez łamania przepisów ruchu drogowego). Dzięki hamowni z trybem cykle jazdy, można dowolną liczbę razy powtarzać określony pomiar, doprowadzając ustawienia pojazdu (w tym oczywiście również instalacji gazowej) do perfekcji. System LPG można dostroić na tyle szczegółowo, by osiągi w trybie gazowym nie odbiegały od obiecywanych przez producenta auta podczas pracy na benzynie.

Jedną z najważniejszych i najbardziej przydatnych funkcji nowego trybu pracy hamowni jest miernik zużycia paliwa, dający możliwość precyzyjnego określenia wartości spalania zarówno benzyny, jak i LPG. Dzięki powtarzalności i odtwarzalności warunków, jakie oferuje to narzędzie, mapę wtrysku gazu da się „dopieścić” w taki sposób, by wartości apetytu na paliwo były możliwie najbardziej zbliżone.

Wprowadzone zmiany i ulepszenia sprawiły, że hamownia V-tech Dyno Evo jest jeszcze lepszym narzędziem w rękach montażystów samochodowych instalacji gazowych, bowiem pozwala bardziej precyzyjnie niż dotychczas skalibrować system LPG, w dodatku w całkowicie bezpiecznych warunkach, bez wyjeżdżania poza bramy warsztatu. Użycie hamowni, w odróżnieniu od próby drogowej, nie angażuje dwóch osób, ponieważ montażysta skupia się na obserwowaniu i modyfikowaniu nastaw, podczas gdy samochód „jedzie sam”. Strojenie instalacji gazowych jeszcze nigdy nie było ani tak proste, ani tak dokładne.

Mimo że nazwa Evo sugeruje pewną ewolucję, to dla branży autogazu jest to prawdziwa rewolucja. Oddajemy w ręce specjalistów narzędzie o praktycznie nieograniczonej możliwości konfiguracji, które dostępne jest dla szerokiej gamy odbiorców, a nie tylko dla wyspecjalizowanych jednostek badawczych. Samo posiadanie narzędzia – nawet najlepszego – to jednak nie wszystko. Aby nasi klienci mogli w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w oferowanym przez nas urządzeniu, podczas montażu przeprowadzane jest bezpłatne szkolenie z zakresu obsługi i konserwacji. Dodatkowo przez cały okres użytkowania naszych hamowni oferujemy profesjonalne wsparcie i pomoc w analizie otrzymywanych wyników. Z doświadczenia wiemy, że jest to szczególnie przydatne dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z hamownią.

Wojciech Herban, product manager V-tech


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: V-tech Dynamometers



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.