REKLAMA
LPG
27.09.2010

Wielozawór A615 - dla niecierpliwych

Jeżeli komuś dłuży się tankowanie LPG, zdecydowanie powinien przeczytać ten artykuł. Choć napełnianie zbiornika gazem nie zajmuje aż tak wyraźnie więcej czasu niż nalewanie benzyny, proces ten można jeszcze skrócić, aby różnica w czasie całkiem się zatarła. Nowatorskie rozwiązanie pochodzi od firmy Rotarex z Luksemburga.
REKLAMA
Wielozawór A615 Rotarexfot. Rotarex"Szybki" wielozawór A615

Standardowo wyglądający wielozawór ma, według danych producenta, przepustowość co najmniej 50 litrów na minutę przy ciśnieniu napełniania ok. 1 bara.

To nawet dwukrotnie więcej niż przepływa przez standardowy model A613 i - o ile wierzyć danym przedstawianym przez Rotarex - aż o ponad 30 l/min więcej niż w przypadku produktów konkurencyjnych.

Postęp niewątpliwie bardzo znaczący, tylko czy to wystarczy, by A615 zdołał odnieść sukces? Wiele zależy od tego, czy kierowcy przywiązują większą wagę do ilości czasu spędzanego na stacji LPG.

Skrócenie procesu tankowania LPG to nie jedyna zaleta nowego wielozaworu. Jego opatentowany korpus jest teraz lżejszy i zoptymalizowany pod kątem ergonomii, pływak zaworu 80% odporny na deformacje pomimo upływu czasu, a cały mechanizm maksymalnie zestandaryzowano w celu uproszczenia systemu składania zamówień.

Mimo to wielozawór można konfigurować według indywidualnych potrzeb, dobierając do niego odpowiednie akcesoria, takie jak elektrozawór, króćce, gniazda tankowania, klapki wlewu (również zamykane na kluczyk!) itd.

Czy ten patent zrobi karierę? W świecie, w którym każdemu się spieszy, jest na to szansa.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Rotarex



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.