Test korozyjny trwa około 170 godzin, w czasie których badany element jest poddawany działaniu 5% wodnego roztworu soli. Test taki odpowiada normalnej eksploatacji samochodu w naszych warunkach atmosferycznych przez okres 3 lat.
Testom odporności na korozję poddawane są elementy mechaniczne (reduktory, listwy wtryskiwaczy), elektroniczne (sterowniki, czujniki ciśnienia) oraz, co było dla nas miłym zaskoczeniem, np. opaski zaciskowe, które są częścią kitów montażowych instalacji gazowych.
Testy wibracyjne
W komorze wibracyjnej można symulować drgania, zarówno pionowe jak i poziome, z którymi mamy do czynienia w trakcie użytkowania samochodu. Stanowisko umożliwia regulację częstotliwości i amplitudy generowanych drgań, może także współpracować z komorą klimatyczną (testy w określonej temperaturze czy też w ściśle określonym jej zakresie). W ten sposób dość wiernie można symulować warunki panujące w komorze silnikowej samochodu.
Testy wibracyjne służą sprawdzeniu konstrukcji komponentów oraz stosowanych w ich budowie materiałów. Badanie takie trwa 8 godzin dla każdej osi X,Y,Z badanego komponentu/urządzenia. W ten sposób bada się elementy mechaniczne i elektroniczne, będące najczęściej jeszcze w fazie projektowania. Pozwala to na ocenę trafności danego rozwiązania.
Laboratorium badań i certyfikacji
Jest wyposażone w 2 stanowiska badawcze. Jedno jest wyposażone w podnośnik kolumnowy, na drugim znajduje się kanał obsługowy.
Bardzo ważnym wyposażeniem laboratorium badań i certyfikacji jest ...
… hamownia podwoziowa,
na której sprawdza się zachowanie komponentów instalacji gazowych w warunkach drogowych. W laboratorium znajduje się jednorolkowa hamownia podwoziowa firmy MAHA, umożliwiająca badanie samochodów z napędem na obie osie. W tej hamowni każde koło spoczywa na pojedynczej rolce. W odróżnieniu od hamowni dwurolkowych urządzenie takie znacznie lepiej oddaje warunki panujące w normalnych warunkach drogowych, ponieważ ogumione koło styka się z rolką w jednym punkcie, podobnie jak na drodze.
Na wyposażeniu hamowni znajduje się także analizator spalin i dymomierz, które pozwalają na bieżąco sprawdzać emisję zanieczyszczeń badanych samochodów. Testy emisyjne wykonuje się takze po każdej zmianie algorytmów sterujących w sterowniku.
Badania szczelności
Komora do badania klas ochrony (IP – International Protection Rating – stopień ochrony urządzenia elektrycznego przed czynnikami zewnętrznymi) ma zamontowany wewnątrz obrotowy pałąk, z którego nieustannie „pada deszcz” . Parametry testu są dobierane w zależności od wybranej klasy ochrony. Test trwa około 15 minut. W komorze bada się sterowniki, a także wiązki, złącza, izolacje i różnego rodzaju koszulki stosowane w części elektrycznej instalacji gazowej.
Oprócz komponentów elektrycznych komora jest wykorzystywana do badania odporności na podwyższoną wilgotność różnego rodzaju naklejek stosowanych na produktach firmy AC.
Laboratorium kompatybilności elektromagnetycznej
Prowadzi się tutaj pomiary emisji i odporności na zakłócenia przewodzone liniami zasilającymi, sygnałowymi i zakłócenia promieniowane, przenoszone w powietrzu. Badaniom podlegają wszystkie produkty spółki AC, które po pozytywnym przejściu testów są sprawdzane pod tym kątem w zewnętrznym, akredytowanym ośrodku badawczym.
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl