Laboratorium Badań Środowiskowych
W tym laboratorium wykonywane są różnego rodzaju testy, badania, kontrole sterowników i mechanicznych komponentów stosowanych w instalacjach gazowych (sterowniki, reduktory listwy wtryskiwaczy, czujniki ciśnienia). Przede wszystkim wykonywane są tutaj badania prototypów oraz różnego rodzaju koncepcyjnych rozwiązań, które są dopiero w fazie projektowania. Laboratorium wykonuje także badania elementów i podzespołów, które pochodzą od zewnętrznych dostawców.
Komora klimatyczna
Umożliwia sprawdzanie zachowania się badanych podzespołów wystawionych na działanie skrajnie niskich lub wysokich temperatur.
Stanowiąca wyposażenie laboratorium komora klimatyczna umożliwia uzyskanie temperatury od -50 do 200°C oraz wilgotności od 0 do 98%.
Wytwarzane w firmie AC S.A. komponenty AC są testowane w temperaturach od -40 do 140°C, przebywając w komorze klimatycznej od 1 dnia do nawet 8 tygodni. Dzięki temu urządzeniu można symulować warunki klimatyczne panujące w różnych krajach, do których AC dostarcza swoje produkty, a co najważniejsze zgodnie z wymogami regulaminu R67 i R110.
Temperatura w komorze silnikowej w okresie letnim może dochodzić do 120°C. Według pomiarów wykonanych przez AC temperatura we wnętrzu sterownika może wtedy mieć wartość nawet 140°C, ponieważ oprócz temperatury zewnętrznej wpływają na nią także, zamontowane wewnątrz tranzystory mocy (sterujące np. wtryskiwaczami gazowymi). Wydzielają one duże ilości ciepła.
Komora szoku temperaturowego
Laboratorium dysponuje komorą szoku temperaturowego, która służy do przyśpieszenia degradacji materiałów stosowanych w sterownikach i komponentach mechanicznych w wyniku zmian temperatury. Składa się ona właściwie z dwóch komór. W dolnej panuje temperatura ujemna (do -40°C). Powyżej znajduje się komora, w której panują temperatury powyżej zera (do 140°C).
Poddawany testom detal umieszcza się na ruchomym stole, który przemieszcza się z jednej komory do drugiej z określoną częstotliwością (zależy ona od normy wg jakiej odbywa się badanie). Najczęściej odbywa się to co 15 minut.
Testy takie mogą trwać od 1 dnia nawet do 4 tygodni. W ten sposób bada się np. zachowanie materiałów stosowanych na obudowy sterowników.
Testom na tym stanowisku poddaje się także podzespoły mechaniczne np. reduktory. Badanie reduktora trwa około 2-3 tygodni. Co kilka dni próba jest przerywana. W tym czasie sprawdza się szczelność reduktora.
Komora szokowa służy przede wszystkim do badania urządzeń prototypowych, choć co jakiś czas sprawdza się w niej także produkowane już wyroby. Są to badania wyrywkowe, którym podlega kilkanaście produktów miesięcznie. Wyroby pochodzące z produkcji są badane w cyklu skróconym z uwagi na oszczędność czasu.
Testy korozyjne
Laboratorium dysponuje także komorą korozyjną, która symuluje warunki występowania korozji, zapewniając możliwość znacznie szybszego jej wystąpienia. Na tym stanowisku sprawdzane są wszystkie komponenty metalowe i stosowane na nich powłoki ograniczające negatywne oddziaływanie warunków atmosferycznych.
Testuje się także złącza elektryczne (powłoki pinów), które pod wpływem korozji mogą zmieniać swe właściwości. Jest to ściśle uzależnione od grubości powłoki.
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl