Propozycja ta nazywa się D-GID i właśnie zakończyły się testy drogowe pojazdów z jej udziałem. System zamontowano w Iveco Stralisie 450 z silnikiem spełniającym normę Euro 5, a po „gazowej stronie mocy” znalazły się zbiorniki CNG i komponenty umożliwiające częściowe zasilanie jednostki napędowej tym właśnie paliwem. Celem prób było wykazanie skuteczności rozwiązań typu dual-fuel (jednoczesne zasilanie silnika dwoma paliwami) w warunkach realnej eksploatacji (75% jazd testowych prowadzono na drogach szybkiego ruchu, 25% na drogach lokalnych i górskich), a oto wyniki:
Łatwo powiedzieć, że bardzo to wszystko ładne, ale jak to osiągnąć w Polsce, kiedy stacji CNG mamy tyle, że równie dobrze moglibyśmy nie mieć ich wcale? Taki problem to nie problem, bowiem D-GID równie dobrze może dodawać do silnika metan w każdej postaci (CNG, LNG, biogaz, syngaz, hytan), jak i LPG. Ecomotive Solutions nie publikuje niestety wyników testów z wykorzystaniem autogazu. Firma podaje natomiast, że system można montować we wszystkich silnikach spełniających normę Euro 5, tymczasem trwają prace nad wersją dostosowaną do jednostek kategorii Euro 6.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl