Tym, dla których idea chroniących zawory dodatków do autogazu jest zupełnie nowa, wyjaśnijmy na początek, kim są JLM, HTW Saarland i TÜV Rheinland. JLM Lubricants to holenderska firma opracowująca i produkująca rozmaite dodatki do paliw, w tym wielokrotnie nagradzany JLM Valve Saver Fluid (oraz urządzenie dozujące płyn do silnika, pod nazwą JLM Valve Saver Kit). HTW Saarland (pełna nazwa Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlandes) to niemiecka wyższa uczelnia techniczna, natomiast TÜV-u – renomowanego niemieckiego instytutu naukowo-badawczego – chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Wspólnie te trzy instytucje postanowiły zbadać, na ile poważnym problemem jest recesja gniazd zaworowych i w jakim stopniu JLM Valve Saver Fluid może pomóc w przeciwdziałaniu jej.
Zanim jednak zaczęły się jakiekolwiek testy laboratoryjne z udziałem TÜV-u, firma JLM – jako pierwszy producent dodatków chroniących układ zaworowy do silników napędzanych LPG/CNG – przeprowadziła własne badania skuteczności swojego produktu (i to już w kilka miesięcy po jego premierze rynkowej w 2010). Przeprowadzono test drogowy na dystansie 22 tys. km, który zakończył się w sierpniu 2010 r. Spełnił swoje zadanie w zakresie przekonania sceptycznych kierowców do skuteczności Valve Saver Fluid (niechronione gniazda w silniku testowego samochodu uległy recesji o ok. 60 µm na dystansie pierwszych 10 tys. km testu, natomiast zaaplikowanie produktu JLM na kolejne 10 tys. km spowodowało zatrzymanie recesji), ale miał tę wadę, że nie dostarczał dostatecznie powtarzalnych wyników – warunki drogowe i atmosferyczne, nawyki kierowców testowych, a nawet jakość paliwa ulegają zmianom, a wraz z nimi rezultaty. Aby uczynić je bardziej miarodajnymi, JLM przeniosło się do laboratorium, którego sterylne środowisko zapewnia większą dokładność i powtarzalność, dostarczając w ten sposób niepodważalnych dowodów na działanie produktu. Pieczęć ze znakiem TÜV na każdej butelce JLM Valve Saver to właśnie taki dowód.
50-godzinna procedura testowa została opracowana przez TÜV Rheinland i przeprowadzona w laboratorium HTW Saarland, zaś JLM Valve Saver Fluid to pierwszy lubryfikator, jaki został jej poddany. Przez pierwsze 25 godzin testowy silnik (turbodoładowana jednostka wykonana w technice czterozaworowej) pracuje bez dodatku ochronnego, aby można było zmierzyć recesję gniazd zaworowych i ocenić tempo jej postępowania. Część druga odbywa się już z użyciem środka ochronnego i służy zbadaniu jego skuteczności oraz sprawdzeniu wydajności urządzenia dozującego. Produkty JLM (płyn i układ odmierzający) z powodzeniem przeszły rygorystyczne testy wg procedur TÜV Rheinland i uzyskały certyfikat instytutu w maju 2011 r., ponad wszelką wątpliwość dowodząc swojej skuteczności w walce z przedwczesną recesją gniazd zaworowych. Wybór produktu JLM Valve Saver Fluid oznacza, że silnik jest chroniony podwójnie – przez doświadczenie wynikające z własnego testu drogowego producenta środka ochronnego i przez renomę ośrodka TÜV Rheinland.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl