Maxximus LNG 2000 to ekstremalny wóz z nadwoziem wykonanym z laminatów wzmacnianych włóknem szklanym. Ten 1600-konny potwór zrodził się, gdy do stanowiącej bazę Ultimy GTR włożono 7-litrowy, mocno podrasowany silnik V8 typu small block z Chevroleta. Tak powstał model G-Force, który po adaptacji do zasilania LNG otrzymał nowy, zielony kolor i obecną nazwę. Teraz zwariowane auto przystosowano również do spalania LPG i wypuszczono na tor, by dowiodło swojej wartości. Udało się, i to z nawiązką.
W pierwszej próbie wykonano rozpędzanie od 0 do 60 mil na godzinę, czyli mniej więcej 0-96 km/h. Wynik – 2,6 s! Pierwsze ćwierć mili (ok. 400 m) samochód „załatwił” w 10,28 s, a gdy przekraczał linię wyznaczającą ten dystans, pędził już z prędkością 215,6 km/h. Żaden pojazd, w którego żyłach płynie skroplony propan-butan, nie dokonał dotąd czegoś podobnego i coś nam mówi, że nieprędko pojawi się odpowiedni śmiałek. Rękawicę rzuconą przez Maxximusa mógłby chyba podjąć jedynie... Maxximus!
Czyżby od wysokich prędkości pomieszało nam się w głowach? Nic podobnego, z umiejętnością trzeźwego myślenia wszystko u nas w porządku. Chodzi tylko o to, że na dwa miesiące zanim chwałą należną rekordziście okryła się wersja LPG podejście do rekordu wykonano z użyciem odmiany napędzanej LNG. 23 stycznia 2012 r. Maxximus LNG 2000, prowadzony przez swojego twórcę – Marlona Kirby'ego, zaliczył sprint 0-60 mil na godzinę w 1,96 s (!!!), barierę 150 mil na godzinę (ok. 240 km/h) pokonał w 9,21 s, ¼ mili przejechał w 9,63 s, a pędził wtedy z prędkością 159,9 mili na godzinę (257 km/h). To nawet wyniki lepsze niż te, jakie wcześniej zanotował benzynowy model G-Force. Wow!
Producent reklamuje samochód jako najszybszy na świecie pojazd dopuszczony do ruchu ulicznego. Zastosowanie paliw gazowych zapewnia spełnienie wymagań emisyjnych we wszystkich amerykańskich stanach, a zupełnie niewykluczone, że ich użycie czyni naszego rekordzistę najtańszym w utrzymaniu autem o osiągach tego kalibru na planecie. Problem jedynie w tym, że trzeba często tankować – gdy chce się zabrać wóz na tor i pojeździć dosłownie na „Maxxa”, paliwo kończy się po... dziewięciu minutach.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Drogi Użytkowniku,
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 roku, ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych lub RODO) chcemy przekazać Ci kilka podstawowych informacji dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z korzystaniem ze strony www.gazeo.pl
Administrator danych osobowych
Cele przetwarzania danych:
Przekazywanie danych:
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Wszystkie informacje dostępne są na naszej stronie w zakładce POLITYKA PRYWATNOŚCI:
http://gazeo.pl/gazeopl/twoja-prywatnosc.html