Księstwo, którego pierwszą damą była swego czasu piękna amerykańska aktorka Grace Kelly, nie jest i nigdy nie było motoryzacyjną potęgą. Montecarlo Automobile to, obok firmy Venturi, prawdopodobnie jedyny wytwórca samochodów w tym małym państwie. Na szczęście gospodarka kraju opiera się na ludziach, którzy jeżdżą najdroższymi autami świata, a nie je produkują (chodzi o tych, którzy zostawiają bajeczne kwoty w kurortach i kasynach), ale tak czy inaczej miło czasem poczytać o takim rodzynku jak najnowszy Rascasse, zwłaszcza że nie gardzi on LPG!
Maszyna, pod względem stylistycznym jawnie inspirowana modelami „made in Maranello”, zwłaszcza F50 i Enzo, oraz jachtami (wnętrze) powstała dla uczczenia 30. już rocznicy założenia firmy Montecarlo Automobile (powołanej do życia przez kierowcę wyścigowego i inżyniera Fulvio Marię Ballabio w 1983 r., wówczas jako pierwszego przedsiębiorstwa wytwarzającego samochody w Monako). Rascasse to dwumiejscowy roadster ze zdejmowaną środkową częścią dachu i umieszczonym centralnie silnikiem V12 pochodzącym z... Rolls-Royce'a! 5,4-litrowa jednostka została pierwotnie skonstruowana przez BMW na potrzeby modelu Silver Seraph nobliwej brytyjskiej marki krótko po tym, jak przejął ją niemiecki koncern. Dzięki serii modyfikacji, V-dwunastka osiąga o 174 KM więcej, niż pierwowzór pracujący pod maską „RR”, krzesząc równe 500 KM.
Tych 500 „kucyków”, jak już wspomnieliśmy, równie chętnie spożywa benzynę, jak i LPG, tyle że wzbogacone wodorem. System zasilania gazem przygotowano we współpracy z włoską firmą BRC mającej doświadczenie w sporcie motorowym i rowijaniu rozwiązań dla branży LPG, jednak szczegóły jego kompletacji pozostają niewiadomą. Szczególnie ciekawi jesteśmy miejsca montażu zbiornika (w aucie z centralnie umieszczonym silnikiem do dyspozycji pozostają tylko okolice tylnej osi) oraz parametrów mieszanki propanu-butanu i wodoru. Chętnych do zakupu spieszymy lojalnie uprzedzić, że każdy z 15 planowanych egzemplarzy Rascasse będzie wyceniony na sumę równie okrągłą, jak moc jego silnika – 500 tys. euro. Jeżeli ktoś cierpi na zdecydowany nadmiar gotówki, ale jednocześnie chce tanio tankować, a przy tym jest niewrażliwy na docinki złośliwców, którzy w aucie widzą jedynie podróbkę Ferrari z wnętrzem od luksusowej motorówki i analogowym zegarkiem na środku kierownicy (żeby w razie wypadku kierowca od razu wiedział, że wybiła jego ostatnia godzina), niech czym prędzej składa zamówienie. Fanów alternatywnych napędów ucieszy zapewne wiadomość, że firma Montecarlo Automobile, związana od chwili powstania z dworem Monako, w przeszłości budowała samochody napędzane jednocześnie LPG i CNG (tzn. wyposażone w dwie niezależne instalacje gazowe), a nawet auta czteropaliwowe (zasilane benzyną, bioetanolem, LPG lub CNG) oraz planuje wkrótce przygotować hybrydową wersję najnowszego modelu Rascasse, z napędem na cztery koła. Przyjrzyjcie się dobrze temu rarytasowi – następna okazja, by usłyszeć o egzotycznej marce z Monako może nadarzyć się dopiero za kolejne 30 lat.
Zobacz stronę producenta:
BRCwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl