Czternasta edycja Monte Carlo New Energy Rally odbyła się w okolicach Monako dniach 20-24 marca 2013 r. i towarzyszyła klasycznemu rajdowi Monte Carlo. Przygotowana przez Automobilclub de Monaco ciekawa trasa przebiegała przez górskie tereny Szwajcarii, Francji, Włoch, a finałowy odcinek przygotowano na trasach, na których corocznie odbywa się eliminacja wyścigów Formuły 1.
Polska załoga w składzie Paweł Stefanicki i Bartosz Bil w Skodzie Praktik z numerem startowym 83 zajęła 15 pozycję w klasyfikacji generalnej na ostatniej, finałowej próbie w Monte Carlo, choć z przyczyn często niezależnych od załogi nie została sklasyfikowana w całym rajdzie.
Przejechaliśmy 5 tysięcy wymagających kilometrów, testując w bojowych warunkach instalację DEGAmix. Pokazaliśmy nowe rozwiązania ekonomicznego napędu przy okazji zwiększającego moc seryjnego silnika diesla. Bez przygód doprowadziliśmy do mety zbudowaną dla nas przed samym wyjazdem Skodę. Początkowo mieliśmy startować Nissanem jednak padł wybór na czeską markę. Należą się słowa uznania ekipie Elpigazu za tak szybkie ogarnięcie tematu zmiany samochodu. Stanęli na wysokości zadania.
Sędziowie Automobilclub de Monaco natomiast byli zaskoczeni. Nie przygotowali się na udział auta wyposażonego w diesla z LPG począwszy od problemów ze sklasyfikowaniem po wyznaczoną trasę rajdu włącznie. Jako jedyni w stawce zmuszeni byliśmy do odwiedzania dwóch stref tankowania w każdym etapie rajdu przez co zaliczyliśmy 30 minut spóźnienia na punktach kontroli czasu. Mimo iż nie zostaliśmy sklasyfikowani zakładany plan wykonaliśmy i osiągnęliśmy metę w Monaco.
Paweł Stefanicki
Biorąca udział w Monte Carlo New Energy Rally Skoda Praktik była wyposażona w silnik o pojemności 1598 cm3, spełniający wymagania normy emisji Euro5, zasilany LPG za pomocą instalacji gazowej DEGAmix 2. Paliwo gazowe było przechowywane w nowoczesnym cylindrycznym zbiorniku marki Elpigaz o pojemności 60l.
Zobacz stronę producenta:
Elpigazwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl