Firma Go-Ped z Nevady od 1985 r. buduje zmotoryzowane pojazdy dla dzieci i wszystkich tych, którzy po prostu czują się młodo (a przy okazji mieszczą za kierownicą czterokołowego Go-Quada). Pierwszym i dość naturalnym wyborem był silnik dwusuwowy ze wszystkimi swoimi wadami - hałasem, smrodem i niebieskimi spalinami. Z czasem rozpoczęła się produkcja modeli elektrycznych z akumulatorami litowo-jonowymi, natomiast ostatnim krzykiem mody, wprowadzonym z okazji 25-lecia firmy, są wersje na gaz, wyposażone w czterosuwowe motorki opracowane przez firmę LEHR. Zdobyły one szereg nagród, w tym Air Excellence Award, przyznawaną przez EPA (Environment Protection Agency - Agencję Ochrony Środowiska) i Breakthrough Award magazynu „Popular Science”. Uzyskały także aprobatę Kalifornijskiej Rady Zasobów Powietrznych (CARB) i Propane Education Research Council.
Jednostka ma pojemność 25 cm3 i wytwarza moc 1 KM, co wystarcza do rozwinięcia - zarówno na moto-hulajnodze, jak i za sterem gokartu - prędkości 34 km/h z kierowcą-pasażerem ważącym do 180 kg na pokładzie. Całkiem, całkiem... Pojazdy są niemal tak samo nieszkodliwe dla środowiska jak ich elektryczne odpowiedniki, a przy tym lżejsze i tańsze w zakupie. Tankowanie ich odbywa się w bardzo prosty sposób - wystarczy wkręcić niespełna półkilogramową butlę z gazem, którą można kupić m. in. w sklepach turystycznych. Warto jednak mieć zapas przy sobie, bo o ile ważący 11,5 kg model jednośladowy można złożyć, wziąć pod pachę i zanieść do domu, z 20-kilogramowym czterokołowcem byłby problem. Jak podaje producent, paliwa wystarcza na około godzinę jazdy (co może oznaczać cokolwiek pomiędzy 40 a 80 minutami), ale przy dobrej zabawie łatwo się zapomnieć.
Zalety ekologicznego napędu są niezaprzeczalne. Go-Ped twierdzi, że emisja cząstek stałych spada w porównaniu z odpowiednikiem benzynowym (także czterosuwowym, o dwusuwie już nie mówiąc) aż o 97%, a czynników rakotwórczych o 96%. Firma zauważa także, że gaz - w przeciwieństwie do „bezołowiówki” - nie rozcieńcza oleju silnikowego, w związku z czym można go rzadziej wymieniać. Inną zaletą, przynajmniej dla fanatycznie patriotycznych Amerykanów, jest fakt, że 90% LPG produkuje się u nich w kraju, co daje poczucie niezależności od importowanej ropy i powoduje, że nie trzeba najeżdżać kolejnego islamskiego kraju w celu zdobycia taniego paliwa. Mniejsza jednak z polityką - grunt, że nawet za Wielką Wodą, w krainie bulgoczących V-ósemek, dostrzega się LPG i plusy wynikające z używania go. Hulajnoga to jeszcze niewiele, ale „ziarnko do ziarnka”...
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl