Nowo otwarty GoKarting Center to pierwszy w Polsce tor, w którym gokarty zasilane są gazem płynnym. Dzięki temu młodzi adepci sportu motorowego oprócz doskonalenia techniki jazdy zapoznają się z technologiami obniżającymi poziom emisji w samochodach.
Według informacji firmy Novatek, która dostarcza paliwo gazowe do gokartów jest to najnowocześniejszy tor kartingowy w Polsce, także dzięki sposobowi zasilania gokartów.
Dzięki silnikom zasilanym LPG emisja spalin silników kartów jest ograniczona do minimum, a produktami całkowitego spalania LPG są dwutlenek węgla i woda. Niska emisja spalin jest bardzo istotnym aspektem na zamkniętym torze kartingowym, szczególnie, że częstymi gośćmi są tutaj także małe dzieci.
Tor GoKarting Center zaprojektował niemiecki kierowca rajdowy Klaus Fritzinger. Ma on długość 360 m, a jego szerokość wynosi 7 m, co pozwala na bezproblemowe wyprzedzanie bez konieczności zatrzymywania najwolniejszego zawodnika. Asfaltowa nawierzchnia o doskonałej przyczepności oraz nowoczesne bandy Flexi Track gwarantują bezpieczeństwo kierowców nawet w sytuacjach ekstremalnych. Tor jest wyposażony w system pomiaru czasu AMB MyLaps z możliwością rejestracji czasów okrążeń z dokładnością do tysięcznej części sekundy.
Właściciele obiektu zdecydowali sie na zakup nowoczesnych, zasilanych LPG gokartów. Do dyspozycji gości jest 10 kartów Sodi GT5 GPL. Zastosowany w nich silnik Hondy o pojemności 270 cm3 dysponuje mocą 9 KM.
Włoskie gokarty SODI GT5 GPL są wyposażone w instalację gazową z gaźnikiem skonstruowanym przez inżynierów SODI. Silnik jest zasilany wyłącznie LPG. Uruchomienie gokarta następuje po 3-4 energicznych szarpnięciach startera. Gaźnik LPG zapewnia lepsze osiągi gokarta w porównaniu z oryginalnym gaźnikiem Hondy.
Silnik Hondy serii GX 270 doskonale radzi sobie z paliwem LPG, szczególnie gdy jest już rozgrzany.
W gokarcie SODI zastosowano specjalny zbiornik LPG, którego dostawcą jest holenderska firma WVM (Witte Van Moort). Jest on wyposażony w armaturę rozdzieloną typu holenderskiego, taką samą jak jak w samochodowych zbiornikach LPG stosowanych np. w Holandii. Poszczególne zawory, włącznie z zaworem tankowania są zamontowane w płycie armaturowej umiejscowionej na górnej części zbiornika.
wczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl