Perfekcyjny montaż
Uwagę zwraca przede wszystkim bardzo estetyczny montaż, który według przedstawicieli firmy AC S.A., dostarczającej komponenty gazowych układów zasilania do Coltów, jest powtarzalny we wszystkich 50 egzemplarzach, które są objęte promocyjnymi cenami. Oznacza to, że każdy z pojazdów ma taki sam układ poszczególnych podzespołów w komorze silnika, takie same są ich mocowania i stosowane do montażu wsporniki.
Wszystkie przewody są docięte na odpowiednią długość, także wiązki są w elektryczne są w odpowiedni sposób dostosowane do montażu w Mitsubishi Colt.
Wszystkie połączenia śrubowe są znakowane, co oznacza, że zostały one dokręcone odpowiednim momentem i pozwala na szybką weryfikację ewentualnej ingerencji w gazowy układ zasilania wykonanej przez osoby niepowołane.
Zbiornik gazu
Stosunkowo duży, jak na wielkość samochodu, zbiornik paliwa gazowego (mieszczący 34 l LPG) zamontowano we wnęce koła zapasowego. Jego montaż jest także wykonany bardzo estetycznie.
Reduktor-parownik
Ze zbiornika gaz trafia do reduktora-parownika AC R01, który za pomocą krótkiej złączki zintegrowano z elektrozaworem gazowym. Pomimo tego, że reduktor zamontowano na ścianie grodziowej (pomiędzy komorą silnikową a przedziałem pasażerskim) dostęp wydaje się być prosty, tym bardziej, że elektrozawór gazowy z filtrem fazy ciekłej (który podlega okresowej, co 15 tys. km) jest umieszczony nieco powyżej reduktora.
Listwa wtryskiwaczy
Z reduktora gaz przepływa dość długim przewodem do listwy wtryskowej AC W01 zamontowanej na pokrywie głowicy. Na jego drodze znajduje się łatwo dostępny filtr fazy gazowej oraz czujnik ciśnienia gazu.
Z listwy wtryskowej gaz jest kierowany krótkimi przewodami gumowymi do kanałów dolotowych silnika.
Sterownik
Pracę instalacji gazowej nadzoruje sterownik STAG 300 Premium zamontowany obok sterownika benzynowego. Wiązki przewodów instalacji gazowej wyglądają jak oryginalne wiązki elektryczne samochodu, tylko elementy gazowego układu zasilania, do których są one podłączone zdradzają, że zostały zamontowane dopiero na etapie konwersji.
Oszczędności dopiero po 1000 km
Instalacja gazowa jest uruchamiana po przejechaniu samochodem 1000 km na benzynie. Po tym okresie, w którym następuje "ułożenie się" m.in. podzespołów układu przeniesienia napędu (w tym przypadku głównie chodzi o silnik), wykonuje się przegląd gazowego układu zasilania i jego uruchomienie. Odbywa się to w obecności jednego z Regionalnych Doradców Techniczno-Handlowych firmy AC, niekoniecznie w serwisie Mitsubishi. Instalację można uruchomić w każdym wskazanym przez użytkownika miejscu.
Podsumowanie
Jeśli instalacja jest skonfigurowana i skalibrowana tak jak ją zamontowano, w co trudno powątpiewać znając doświadczenie firmy AC, to użytkownikom należy gratulować wyboru. Jedynym „mankamentem” (w dużym cudzysłowie) jest przebieg 1000 km, który trzeba wykonać na benzynie. Przegląd po takim przebiegu jest oczywiście jak najbardziej zasadny (sprawdzenie mocowania głównych podzespołów instalacji, sprawdzenie szczelności połączeń). Czemu jednak nie wykonać go na gazie?
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl